
Την Πέμπτη το ομοσπονδιακό δικαστήριο της Βιτόρια, πρωτεύουσας της πολιτείας Εσπιρίτου Σάντου στην Βραζιλία, διέταξε την αναστολή των δραστηριοτήτων στον λιμένα του Tubarão, τον οποίο χρησιμοποιεί για την εισαγωγική και εξαγωγική της δραστηριότητα η βραζιλιάνικη πολυεθνική εταιρεία Vale SA, η οποία ειδικεύεται στον τομέα της εξόρυξης μετάλλων αλλά και στον τομέα των logistics. Μάλιστα, η εταιρεία διαθέτει τη μεγαλύτερη δυνατότητα εξαγωγής σιδηρομεταλλεύματος και μπορεί να εξάγει περισσότερο από το ένα τρίτο της παραγωγής της.
Η απόφαση του δικαστηρίου ελήφθη ως αποτέλεσμα της αστυνομικής έρευνας που είχε διεξαχθεί στον λιμένα του Tubarão, η οποία πραγματοποιήθηκε λόγω της αυξανόμενης πίεσης που δεχόταν το τελευταίο διάστημα η εταιρεία για το κατά πόσο τηρούσε τους υφιστάμενους περιβαλλοντικούς κανόνες, κυρίως μετά την έκρηξη που είχε σημειωθεί σε ορυχείο της προκαλώντας τον θάνατο δεκαεπτά ατόμων.
Η απόφαση του βραζιλιάνικου ομοσπονδιακού δικαστηρίου οδήγησε σε άμεση παύση των εισαγωγών αλλά και των εξαγωγών στον τερματικό σταθμό της Vale SA στον λιμένα του Tubarão, με αποτέλεσμα 82,5 εκατομμύρια τόνοι σιδερομεταλλεύματος να παραμένουν στις αποθήκες του λιμένος, με άγνωστη την ημερομηνία εξαγωγής τους.
Επίσης, στην δικαστική απόφαση ορίζεται ότι σε περίπτωση που η εταιρεία δεν υπακούσει στην εντολή του δικαστή, τότε αυτό θα σημάνει την καταβολή ημερήσιου προστίμου που θα ανέρχεται στα 2/30 των μηνιαίων εσόδων της εταιρείας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Vale SA έχει μία προβληματική σχέση τόσο με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση όσο και με τις οικολογικές οργανώσεις της Βιτόρια. Από το έτος 1966, οπότε και άρχισε η λειτουργία της εταιρείας, έχουν υπάρξει πολλές αντιδράσεις και παράπονα από πολλούς φορείς –κρατικούς και μη– αλλά και από κατοίκους για αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης (λόγω μικροσωματιδίων κυρίως) προερχόμενης από την περιοχή του λιμένα του Tubarão, όπου υπάρχει ένα εργοστάσιο χάλυβα καθώς και εγκαταστάσεις επεξεργασίας και αποθήκευσης σιδηρομεταλλεύματος.
Φωτό: http://www.vale.com/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
At the end of September, Techcross announced that cumulative orders for its main product, the Ballast Water Management System (BWMS), had surpassed 5,000 vessels.…
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ