
Την Πέμπτη το ομοσπονδιακό δικαστήριο της Βιτόρια, πρωτεύουσας της πολιτείας Εσπιρίτου Σάντου στην Βραζιλία, διέταξε την αναστολή των δραστηριοτήτων στον λιμένα του Tubarão, τον οποίο χρησιμοποιεί για την εισαγωγική και εξαγωγική της δραστηριότητα η βραζιλιάνικη πολυεθνική εταιρεία Vale SA, η οποία ειδικεύεται στον τομέα της εξόρυξης μετάλλων αλλά και στον τομέα των logistics. Μάλιστα, η εταιρεία διαθέτει τη μεγαλύτερη δυνατότητα εξαγωγής σιδηρομεταλλεύματος και μπορεί να εξάγει περισσότερο από το ένα τρίτο της παραγωγής της.
Η απόφαση του δικαστηρίου ελήφθη ως αποτέλεσμα της αστυνομικής έρευνας που είχε διεξαχθεί στον λιμένα του Tubarão, η οποία πραγματοποιήθηκε λόγω της αυξανόμενης πίεσης που δεχόταν το τελευταίο διάστημα η εταιρεία για το κατά πόσο τηρούσε τους υφιστάμενους περιβαλλοντικούς κανόνες, κυρίως μετά την έκρηξη που είχε σημειωθεί σε ορυχείο της προκαλώντας τον θάνατο δεκαεπτά ατόμων.
Η απόφαση του βραζιλιάνικου ομοσπονδιακού δικαστηρίου οδήγησε σε άμεση παύση των εισαγωγών αλλά και των εξαγωγών στον τερματικό σταθμό της Vale SA στον λιμένα του Tubarão, με αποτέλεσμα 82,5 εκατομμύρια τόνοι σιδερομεταλλεύματος να παραμένουν στις αποθήκες του λιμένος, με άγνωστη την ημερομηνία εξαγωγής τους.
Επίσης, στην δικαστική απόφαση ορίζεται ότι σε περίπτωση που η εταιρεία δεν υπακούσει στην εντολή του δικαστή, τότε αυτό θα σημάνει την καταβολή ημερήσιου προστίμου που θα ανέρχεται στα 2/30 των μηνιαίων εσόδων της εταιρείας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Vale SA έχει μία προβληματική σχέση τόσο με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση όσο και με τις οικολογικές οργανώσεις της Βιτόρια. Από το έτος 1966, οπότε και άρχισε η λειτουργία της εταιρείας, έχουν υπάρξει πολλές αντιδράσεις και παράπονα από πολλούς φορείς –κρατικούς και μη– αλλά και από κατοίκους για αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης (λόγω μικροσωματιδίων κυρίως) προερχόμενης από την περιοχή του λιμένα του Tubarão, όπου υπάρχει ένα εργοστάσιο χάλυβα καθώς και εγκαταστάσεις επεξεργασίας και αποθήκευσης σιδηρομεταλλεύματος.
Φωτό: http://www.vale.com/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ