
Την Πέμπτη το ομοσπονδιακό δικαστήριο της Βιτόρια, πρωτεύουσας της πολιτείας Εσπιρίτου Σάντου στην Βραζιλία, διέταξε την αναστολή των δραστηριοτήτων στον λιμένα του Tubarão, τον οποίο χρησιμοποιεί για την εισαγωγική και εξαγωγική της δραστηριότητα η βραζιλιάνικη πολυεθνική εταιρεία Vale SA, η οποία ειδικεύεται στον τομέα της εξόρυξης μετάλλων αλλά και στον τομέα των logistics. Μάλιστα, η εταιρεία διαθέτει τη μεγαλύτερη δυνατότητα εξαγωγής σιδηρομεταλλεύματος και μπορεί να εξάγει περισσότερο από το ένα τρίτο της παραγωγής της.
Η απόφαση του δικαστηρίου ελήφθη ως αποτέλεσμα της αστυνομικής έρευνας που είχε διεξαχθεί στον λιμένα του Tubarão, η οποία πραγματοποιήθηκε λόγω της αυξανόμενης πίεσης που δεχόταν το τελευταίο διάστημα η εταιρεία για το κατά πόσο τηρούσε τους υφιστάμενους περιβαλλοντικούς κανόνες, κυρίως μετά την έκρηξη που είχε σημειωθεί σε ορυχείο της προκαλώντας τον θάνατο δεκαεπτά ατόμων.
Η απόφαση του βραζιλιάνικου ομοσπονδιακού δικαστηρίου οδήγησε σε άμεση παύση των εισαγωγών αλλά και των εξαγωγών στον τερματικό σταθμό της Vale SA στον λιμένα του Tubarão, με αποτέλεσμα 82,5 εκατομμύρια τόνοι σιδερομεταλλεύματος να παραμένουν στις αποθήκες του λιμένος, με άγνωστη την ημερομηνία εξαγωγής τους.
Επίσης, στην δικαστική απόφαση ορίζεται ότι σε περίπτωση που η εταιρεία δεν υπακούσει στην εντολή του δικαστή, τότε αυτό θα σημάνει την καταβολή ημερήσιου προστίμου που θα ανέρχεται στα 2/30 των μηνιαίων εσόδων της εταιρείας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Vale SA έχει μία προβληματική σχέση τόσο με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση όσο και με τις οικολογικές οργανώσεις της Βιτόρια. Από το έτος 1966, οπότε και άρχισε η λειτουργία της εταιρείας, έχουν υπάρξει πολλές αντιδράσεις και παράπονα από πολλούς φορείς –κρατικούς και μη– αλλά και από κατοίκους για αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης (λόγω μικροσωματιδίων κυρίως) προερχόμενης από την περιοχή του λιμένα του Tubarão, όπου υπάρχει ένα εργοστάσιο χάλυβα καθώς και εγκαταστάσεις επεξεργασίας και αποθήκευσης σιδηρομεταλλεύματος.
Φωτό: http://www.vale.com/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ