
Την Πέμπτη το ομοσπονδιακό δικαστήριο της Βιτόρια, πρωτεύουσας της πολιτείας Εσπιρίτου Σάντου στην Βραζιλία, διέταξε την αναστολή των δραστηριοτήτων στον λιμένα του Tubarão, τον οποίο χρησιμοποιεί για την εισαγωγική και εξαγωγική της δραστηριότητα η βραζιλιάνικη πολυεθνική εταιρεία Vale SA, η οποία ειδικεύεται στον τομέα της εξόρυξης μετάλλων αλλά και στον τομέα των logistics. Μάλιστα, η εταιρεία διαθέτει τη μεγαλύτερη δυνατότητα εξαγωγής σιδηρομεταλλεύματος και μπορεί να εξάγει περισσότερο από το ένα τρίτο της παραγωγής της.
Η απόφαση του δικαστηρίου ελήφθη ως αποτέλεσμα της αστυνομικής έρευνας που είχε διεξαχθεί στον λιμένα του Tubarão, η οποία πραγματοποιήθηκε λόγω της αυξανόμενης πίεσης που δεχόταν το τελευταίο διάστημα η εταιρεία για το κατά πόσο τηρούσε τους υφιστάμενους περιβαλλοντικούς κανόνες, κυρίως μετά την έκρηξη που είχε σημειωθεί σε ορυχείο της προκαλώντας τον θάνατο δεκαεπτά ατόμων.
Η απόφαση του βραζιλιάνικου ομοσπονδιακού δικαστηρίου οδήγησε σε άμεση παύση των εισαγωγών αλλά και των εξαγωγών στον τερματικό σταθμό της Vale SA στον λιμένα του Tubarão, με αποτέλεσμα 82,5 εκατομμύρια τόνοι σιδερομεταλλεύματος να παραμένουν στις αποθήκες του λιμένος, με άγνωστη την ημερομηνία εξαγωγής τους.
Επίσης, στην δικαστική απόφαση ορίζεται ότι σε περίπτωση που η εταιρεία δεν υπακούσει στην εντολή του δικαστή, τότε αυτό θα σημάνει την καταβολή ημερήσιου προστίμου που θα ανέρχεται στα 2/30 των μηνιαίων εσόδων της εταιρείας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Vale SA έχει μία προβληματική σχέση τόσο με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση όσο και με τις οικολογικές οργανώσεις της Βιτόρια. Από το έτος 1966, οπότε και άρχισε η λειτουργία της εταιρείας, έχουν υπάρξει πολλές αντιδράσεις και παράπονα από πολλούς φορείς –κρατικούς και μη– αλλά και από κατοίκους για αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης (λόγω μικροσωματιδίων κυρίως) προερχόμενης από την περιοχή του λιμένα του Tubarão, όπου υπάρχει ένα εργοστάσιο χάλυβα καθώς και εγκαταστάσεις επεξεργασίας και αποθήκευσης σιδηρομεταλλεύματος.
Φωτό: http://www.vale.com/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ