
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής μετά τη συνάντηση με την αντιπροσωπεία εργαζομένων του Συνδικάτου Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου Ν. Αττικής και των Εργαζομένων Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδος, προχώρησε στις παρακάτω δηλώσεις:
«Με τους εκπροσώπους των εργαζομένων είχαμε, κατά τη γνώμη μου, μια πολύ χρήσιμη συνομιλία για τις εξελίξεις στο λιμάνι, για τις εξελίξεις στη Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, γενικότερα για την ναυπηγική βιομηχανία και για άλλα θέματα.
Αυτό που θέλω να επισημάνω είναι ότι, η κυβέρνησή μας και για τις εξελίξεις στο λιμάνι θεωρεί πρώτιστης προτεραιότητας την κατοχύρωση των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Έχουμε ήδη πάρει πρωτοβουλίες για αυτό και στο επόμενο διάστημα αυτές θα ενταθούν, όποιες εξελίξεις και αν υπάρχουν στο λιμάνι. Η λιμενική εργασία και ότι σημαίνει αυτό πρέπει να είναι απολύτως κατοχυρωμένη και με συλλογικές συμβάσεις και με την κατοχύρωση όσων ήδη έχουν κατακτηθεί, αλλά και τη διεύρυνσή τους. Αυτή είναι κυβερνητική δέσμευση.
Για την ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία όμως, ήδη τρέχουν πρωτοβουλίες με συνεχείς διυπουργικές συσκέψεις, τόσο για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όσο και για τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σύρου, όσο και για την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος. Πρόκειται για πρώτης προτεραιότητας παραγωγική διαδικασία. Έχουμε μια τεχνογνωσία στη χώρα μας, στα ελληνικά ναυπηγεία, τεχνογνωσία των εργαζομένων, που είναι μοναδική. Αυτό τον πλούτο, αυτό το κεφάλαιο, οφείλουμε να το διατηρήσουμε και να μη το αφήσουμε να πάει χαμένο. Στο επόμενο διάστημα, είμαι βέβαιος ότι θα είμαστε σε θέση να εξαγγείλουμε, μετά από οριστικές αποφάσεις τις πρωτοβουλίες μας για την αναζωογόνηση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα.»
Σχετικά με τη λαίλαπα που αντιμετωπίζουν στα εργασιακά τους δικαιώματα, ο Θοδωρής Δρίτσας υπογράμμμισε:
«Είναι μια σκληρή πραγματικότητα, σε όλο τον κόσμο. Η εργασία έχει υποβαθμιστεί. Στη χώρα μας, με τον τεράστιο αριθμό ανέργων, τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα. Αυτό, θέλουμε να πιστεύουμε, ότι δε θα είναι παρά μια συγκυριακή παρένθεση. Είναι στο χέρι και του εργατικού κινήματος, αλλά φυσικά και της κυβέρνησης και του πολιτικού κόσμου, να δώσουμε τη μάχη, γιατί η κατοχύρωση της εργασίας, δεν είναι απλά και μόνο μια πράξη δικαιοσύνης, είναι και προϋπόθεση για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.»
Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ, ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ