
Σύμφωνα με πληροφορίες του Skuld P&I Club, τελευταία έχει παρατηρηθεί αυξημένος αριθμός ατόμων που προσπαθούν με διάφορους τρόπους να εισέλθουν στα εδάφη της Ιβηρικής χερσονήσου και συγκεκριμένα στην Ισπανία.
Υπενθυμίζουμε πως ένα περιστατικό λαθρεπιβίβασης μπορεί να επιφέρει σημαντικά οικονομικά κόστη αλλά και επιπλοκές για το πλήρωμα και τη διαχειρίστρια εταιρεία – για αυτό και ο τοπικός ανταποκριτής του club δίνει τις ακόλουθες συμβουλές στους πλοιάρχους για την αντιμετώπιση του παραπάνω περιστατικού σε Ισπανικούς λιμένες.
Ειδικότερα, σε περίπτωση που βρεθεί κάποιος λαθρεπιβάτης κατά τη διάρκεια του ταξιδιού πριν την είσοδο του πλοίου σε Ισπανικά χωρικά ύδατα, οι τοπικές αρχές θα πρέπει να ειδοποιηθούν μέσω ειδικού εγγράφου το οποίο θα περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τους τελευταίους λιμένες που προσέγγισε το πλοίο καθώς και στοιχεία που αφορούν τον λαθρεπιβάτη όπως εθνικότητα, ώρα και στίγμα εύρεσης επί του πλοίου κ.ο.κ. Μόλις το πλοίο φτάσει στον Ισπανικό λιμένα προορισμού, οι τοπικές αρχές θα επιβιβαστούν για να ελέγξουν τα στοιχεία αλλά και την κατάσταση του λαθρεπιβάτη – για αυτό και θα πρέπει οι συνθήκες κράτησης του να είναι ανθρώπινες και σύμφωνες με την ευρωπαϊκή σύμβαση για τα δικαιώματα του ανθρώπου. Επιπλέον οι αρχές θα συστήσουν την πρόσληψη ειδικού προσωπικού ασφαλείας για τη φύλαξη του λαθρεπιβάτη κατά τη διάρκεια παραμονής στον λιμένα – αλλά η σύσταση αυτή είναι προαιρετική.
Πρέπει να σημειωθεί όμως πως σε περίπτωση που ο λαθρεπιβάτης «αποδράσει» από το πλοίο ή οι συνθήκες κράτησης του δεν θεωρηθούν πως πληρούν τις Ευρωπαϊκές απαιτήσεις, οι αρχές θα κινηθούν νομικά εναντίον του πλοιάρχου και ο λαθρεπιβάτης θα αποβιβαστεί άμεσα από το πλοίο.
Πως μπορεί όμως το πλοίο να ολοκληρώσει αισίως την αποβίβαση του λαθρεπιβάτη;
Στην περίπτωση που ο λαθρεπιβάτης είναι ανήλικος, αποβιβάζεται άμεσα στον πρώτο λιμένα χωρίς καμία περαιτέρω επιβάρυνση για το πλοίο.
Η Ισπανία είναι γενικά μια χώρα που επιτρέπει την αποβίβαση λαθραίων επιβατών με σκοπό την επιστροφή στην χώρα προορισμού τους – αλλά προϋποθέτει πως ο λαθρεπιβάτης έχει τα ανάλογα έγγραφα μαζί του (όπως π.χ. το διαβατήριο), συνοδεύεται από εξειδικευμένο άτομο μέχρι το αεροδρόμιο και τέλος το πλοίο δεν είναι πιθανό να ξαναπροσεγγίσει στο άμεσο μέλλον τον λιμένα που επιβιβάστηκε ο λαθρεπιβάτης.
Τέλος, η τελευταία λύση είναι ο «ξαφνικός επισκέπτης» να ζητήσει πολιτικό άσυλο, όπου και θα αποβιβαστεί άμεσα από το πλοίο – πρέπει όμως να υπάρχουν λογικά αίτια πίσω από την αίτηση του.
Σε κάθε περίπτωση, το Skuld P&I Club συμβουλεύει τα μέλη του να επικοινωνήσουν άμεσα με το club στην περίπτωση που έρθουν αντιμέτωποι με ανάλογο περιστατικό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ