
Σύμφωνα με πληροφορίες του Skuld P&I Club, τελευταία έχει παρατηρηθεί αυξημένος αριθμός ατόμων που προσπαθούν με διάφορους τρόπους να εισέλθουν στα εδάφη της Ιβηρικής χερσονήσου και συγκεκριμένα στην Ισπανία.
Υπενθυμίζουμε πως ένα περιστατικό λαθρεπιβίβασης μπορεί να επιφέρει σημαντικά οικονομικά κόστη αλλά και επιπλοκές για το πλήρωμα και τη διαχειρίστρια εταιρεία – για αυτό και ο τοπικός ανταποκριτής του club δίνει τις ακόλουθες συμβουλές στους πλοιάρχους για την αντιμετώπιση του παραπάνω περιστατικού σε Ισπανικούς λιμένες.
Ειδικότερα, σε περίπτωση που βρεθεί κάποιος λαθρεπιβάτης κατά τη διάρκεια του ταξιδιού πριν την είσοδο του πλοίου σε Ισπανικά χωρικά ύδατα, οι τοπικές αρχές θα πρέπει να ειδοποιηθούν μέσω ειδικού εγγράφου το οποίο θα περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τους τελευταίους λιμένες που προσέγγισε το πλοίο καθώς και στοιχεία που αφορούν τον λαθρεπιβάτη όπως εθνικότητα, ώρα και στίγμα εύρεσης επί του πλοίου κ.ο.κ. Μόλις το πλοίο φτάσει στον Ισπανικό λιμένα προορισμού, οι τοπικές αρχές θα επιβιβαστούν για να ελέγξουν τα στοιχεία αλλά και την κατάσταση του λαθρεπιβάτη – για αυτό και θα πρέπει οι συνθήκες κράτησης του να είναι ανθρώπινες και σύμφωνες με την ευρωπαϊκή σύμβαση για τα δικαιώματα του ανθρώπου. Επιπλέον οι αρχές θα συστήσουν την πρόσληψη ειδικού προσωπικού ασφαλείας για τη φύλαξη του λαθρεπιβάτη κατά τη διάρκεια παραμονής στον λιμένα – αλλά η σύσταση αυτή είναι προαιρετική.
Πρέπει να σημειωθεί όμως πως σε περίπτωση που ο λαθρεπιβάτης «αποδράσει» από το πλοίο ή οι συνθήκες κράτησης του δεν θεωρηθούν πως πληρούν τις Ευρωπαϊκές απαιτήσεις, οι αρχές θα κινηθούν νομικά εναντίον του πλοιάρχου και ο λαθρεπιβάτης θα αποβιβαστεί άμεσα από το πλοίο.
Πως μπορεί όμως το πλοίο να ολοκληρώσει αισίως την αποβίβαση του λαθρεπιβάτη;
Στην περίπτωση που ο λαθρεπιβάτης είναι ανήλικος, αποβιβάζεται άμεσα στον πρώτο λιμένα χωρίς καμία περαιτέρω επιβάρυνση για το πλοίο.
Η Ισπανία είναι γενικά μια χώρα που επιτρέπει την αποβίβαση λαθραίων επιβατών με σκοπό την επιστροφή στην χώρα προορισμού τους – αλλά προϋποθέτει πως ο λαθρεπιβάτης έχει τα ανάλογα έγγραφα μαζί του (όπως π.χ. το διαβατήριο), συνοδεύεται από εξειδικευμένο άτομο μέχρι το αεροδρόμιο και τέλος το πλοίο δεν είναι πιθανό να ξαναπροσεγγίσει στο άμεσο μέλλον τον λιμένα που επιβιβάστηκε ο λαθρεπιβάτης.
Τέλος, η τελευταία λύση είναι ο «ξαφνικός επισκέπτης» να ζητήσει πολιτικό άσυλο, όπου και θα αποβιβαστεί άμεσα από το πλοίο – πρέπει όμως να υπάρχουν λογικά αίτια πίσω από την αίτηση του.
Σε κάθε περίπτωση, το Skuld P&I Club συμβουλεύει τα μέλη του να επικοινωνήσουν άμεσα με το club στην περίπτωση που έρθουν αντιμέτωποι με ανάλογο περιστατικό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ