
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA
Άλλη μία εβδομάδα όπου το κύριο χαρακτηριστικό της αγοράς ήταν η πλήρης απραξία, αλλά τουλάχιστον αυτή τη φορά οφείλεται και στις επίσημες αργίες του Eid, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι αν δεν υπήρχαν οι αργίες η αγορά θα ήταν σε καλύτερα επίπεδα.
Για πολλοστή φορά, τα θεμελιώδη στοιχεία της αγοράς, όπως οι εγχώριες τιμές του σιδήρου, δέχτηκαν πιέσεις από τις φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα, χωρίς ακόμη να έχει ληφθεί κανένα μέτρο αντιμετώπισης του «προβλήματος».
Στην Ινδία, αντί για την επιβολή φορολογίας στις εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα, επελέγη η λύση ενός άτυπου Καρτέλ από τα πιο ισχυρά διαλυτήρια, με ρόλο συμβουλευτικό προς τις τράπεζες ως προς έως ποια επίπεδα τιμών αγοράς να ανοίγει τα LC’s ώστε να αποφευχθούν περιπτώσεις όπου οι End Buyers πληρώνουν υψηλότερα επίπεδα της αγοράς.
Άξιο αναφοράς είναι ότι από τα 150 διαλυτήρια της Ινδίας, μόνο το 20 – 30% παραμένει ανοικτό, καθώς αρκετά από αυτά ή έχουν κλείσει ή αδυνατούν να ανοίξουν LCs από τις τράπεζες.
Στο Μπαγκλαντές, ούτε η «κατάργηση» του Καρτέλ επίφερε θετικά αποτελέσματα στην αγορά, καθώς οι προσφερόμενες τιμές συνεχίζουν και παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα ενώ συνεχίζουν και παραμένουν τα προβλήματα με το άνοιγμα των LCs.
Στο Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον, οι End Buyers διστάζουν να προσφέρουν ακόμη και στα τρέχοντα χαμηλά επίπεδα, λόγω και των εισαγωγών σιδήρου από την Κίνα και προτιμούν να παρατηρούν την αγορά και το πώς θα κινηθούν οι ανταγωνίστριες χώρες.
Στην Κίνα, οι προσφερόμενες τιμές σημείωσαν σημαντική πτώση, περίπου $ 20/LDT, λόγω των αργιών αλλά και της προσφοράς πλοίων από το πρόγραμμα επιδοτήσεων των κρατικών εταιρειών.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 199,079 DWT, περίπου εκ των οποίων το 37% (73,487 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 63% (125,592 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 315 – $ 345 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 310 – $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 305 – $ 335 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 175 – $ 185 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ