
Συγκρατημένα… απαισιόδοξος εμφανίστηκε σε δημόσια ανακοίνωσή του ο πρόεδρος του North of England P& I Club Pratap Shirke . Oι παρατεταμένα απρόβλεπτες αγορές και τα αυξανόμενα claims, κατά τον κ. Pratap Shirke, αντανακλούν τη δύσκολη συγκυρία που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία διεθνώς.
Οι πλοιοκτήτες σύμφωνα με τον πρόεδρο του Club συνεχίζουν να επιχειρούν σε απρόβλεπτες αγορές της ναυτιλίας ενώ το οικονομικό κλίμα παρουσιάζει μικρά σημάδια βελτίωσης ενώ ο τουλάχιστον ακόμα δύο χρόνια μουδιασμένης2 αγοράς διαφαίνεται καθώς η υπερπροσφορά τονάζ εξακολουθεί να αποτελεί το μεγάλο πρόβλημα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Ο κ. Shirke τόνισε επίσης ότι τα μέλη του North of England αντιμετώπισαν φέτος ένα ασυνήθιστα υψηλό επίπεδο υπέρογκων claims. Kατά τη διάρκεια του έτους 2014/15, o σημαντικός αριθμός υψηλών απαιτήσεων- άνω των US $ 1 εκατομμύριων- ήταν μεν απρόσμενος, αλλά αποτελεί ένα σχετικά σύνηθες περιοδικό φαινόμενο για τα περισσότερα ισχυρά Clubs που αποτελούν μέλη του International Group.
O κ. Shirke επισημαίνει ότι οι νέες διεθνείς νομοθεσίες θα συμβάλλουν στην αυξητική τάση ολοένα και πιο ‘ακριβών’ claims. Oι νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες όπως, η Διεθνής Σύμβαση του Ναϊρόμπι για την ανέλκυση ναυαγίων του 2007 που τέθηκε πρόσφατα σε ισχύ, και τα νέα τα όρια ευθύνης σύμφωνα με το τροποποιημένο πρωτόκολλο της LLMC θα αλλάξουν αισθητά το χάρτη των αποζημιώσεων. Σε αυτό το πλαίσιο ο πρόεδρος του North of England τόνισε ότι η Διεθνής Ομάδα των P & I Clubs που ενεργούν για λογαριασμό των μελών τους, των πλοιοκτητών της υφηλίου, θα πρέπει να συνεχίσουν την ενεργή δράση τους και το σταθερό διάλογο με κυβερνητικές και περιφερειακές αρχές όπου κρίνεται αναγκαίο και απαραίτητο.
Φωτο: Pratap Shirke
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ