
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA
Κορεσμένη θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε την αγορά την προηγούμενη εβδομάδα καθώς η προσφορά πλοίων το προηγούμενο διάστημα ήταν εντυπωσιακά μεγάλη και ιδιαίτερα σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Παράλληλα οι επερχόμενες καταθέσεις των προϋπολογισμών σε Πακιστάν και Μπαγκλαντές σε συνδυασμό με την άφιξη των μουσώνων, μείωσε ιδιαίτερα το ενδιαφέρον των End Buyers για αγορές και κατά συνέπεια επηρεάστηκαν αρνητικά και οι προσφερόμενες τιμές των Cash Buyers.
Η Ινδία, συνεχίζει να αντιμετωπίζει τα γνωστά νομισματικά προβλήματα, με την ρουπία να αμφιταλαντεύεται γύρω από τις 64 προς το δολάριο ενώ ταυτόχρονα οι εγχώριες τιμές του σιδήρου βρίσκονται σε πτωτική τροχιά, με αποτέλεσμα οι End Buyers να αρχίζουν να είναι επιφυλακτικοί στις αγορές τους, αν και την προηγούμενη εβδομάδα κλειστήκανε ένα – δύο Capes σε διορθωμένες τιμές.
Το Μπαγκλαντές, παρά το γεγονός ότι έχει χτίσει μεγάλο αριθμό αποθεμάτων, την προηγούμενη εβδομάδα βγήκε και πάλι στη αγορά, καθώς οι End Buyers θέλησαν να κάνουν λίγες πράξεις πριν την ψήφιση του νέου προϋπολογισμού, αλλά όπως όλα δείχνουν η αγοραστική διάθεση από εδώ και στο εξής θα είναι ιδιαίτερα περιορισμένη.
Στο Πακιστάν, ύστερα από μία ξέφρενη περίοδο 2 εβδομάδων όπου αγοράστηκαν πάνω από 10 Capes, η αγορά αρχίζει και ηρεμεί, δεδομένου ότι και εδώ υπάρχει ψήφιση νέου προϋπολογισμού στις 2 Ιουνίου και οι προσφερόμενες τιμές έχουν αρχίσει και διορθώνουν. Πάντως εικάζεται πως υπάρχει περίπτωση αντί ο νέος προϋπολογισμός να επιβάλλει πρόσθετους φόρους τελικά να δώσει περισσότερα κίνητρα με θετικό αντίχτυπο στην αγορά και στις προσφερόμενες τιμές.
Η Κίνα, συνεχίζει να βρίσκεται εκτός αγοράς, ικανοποιώντας την εγχώρια της αγορά των κρατικών επιδοτούμενων εταιρειών της .
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων τις τελευταίες 2 εβδομάδες ήτανε 2,094,232 DWT, περίπου εκ των οποίων το 99,04% (2,081,519 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% ( 0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0,6% (12,713 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
Ινδία: Από $ 360 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Πακιστάν: Από $ 360 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Μπαγκλαντές: Από $ 350 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Κίνα: Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
Φωτό: NGO Shipbreaking Platform 2012
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ