
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA
Κορεσμένη θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε την αγορά την προηγούμενη εβδομάδα καθώς η προσφορά πλοίων το προηγούμενο διάστημα ήταν εντυπωσιακά μεγάλη και ιδιαίτερα σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Παράλληλα οι επερχόμενες καταθέσεις των προϋπολογισμών σε Πακιστάν και Μπαγκλαντές σε συνδυασμό με την άφιξη των μουσώνων, μείωσε ιδιαίτερα το ενδιαφέρον των End Buyers για αγορές και κατά συνέπεια επηρεάστηκαν αρνητικά και οι προσφερόμενες τιμές των Cash Buyers.
Η Ινδία, συνεχίζει να αντιμετωπίζει τα γνωστά νομισματικά προβλήματα, με την ρουπία να αμφιταλαντεύεται γύρω από τις 64 προς το δολάριο ενώ ταυτόχρονα οι εγχώριες τιμές του σιδήρου βρίσκονται σε πτωτική τροχιά, με αποτέλεσμα οι End Buyers να αρχίζουν να είναι επιφυλακτικοί στις αγορές τους, αν και την προηγούμενη εβδομάδα κλειστήκανε ένα – δύο Capes σε διορθωμένες τιμές.
Το Μπαγκλαντές, παρά το γεγονός ότι έχει χτίσει μεγάλο αριθμό αποθεμάτων, την προηγούμενη εβδομάδα βγήκε και πάλι στη αγορά, καθώς οι End Buyers θέλησαν να κάνουν λίγες πράξεις πριν την ψήφιση του νέου προϋπολογισμού, αλλά όπως όλα δείχνουν η αγοραστική διάθεση από εδώ και στο εξής θα είναι ιδιαίτερα περιορισμένη.
Στο Πακιστάν, ύστερα από μία ξέφρενη περίοδο 2 εβδομάδων όπου αγοράστηκαν πάνω από 10 Capes, η αγορά αρχίζει και ηρεμεί, δεδομένου ότι και εδώ υπάρχει ψήφιση νέου προϋπολογισμού στις 2 Ιουνίου και οι προσφερόμενες τιμές έχουν αρχίσει και διορθώνουν. Πάντως εικάζεται πως υπάρχει περίπτωση αντί ο νέος προϋπολογισμός να επιβάλλει πρόσθετους φόρους τελικά να δώσει περισσότερα κίνητρα με θετικό αντίχτυπο στην αγορά και στις προσφερόμενες τιμές.
Η Κίνα, συνεχίζει να βρίσκεται εκτός αγοράς, ικανοποιώντας την εγχώρια της αγορά των κρατικών επιδοτούμενων εταιρειών της .
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων τις τελευταίες 2 εβδομάδες ήτανε 2,094,232 DWT, περίπου εκ των οποίων το 99,04% (2,081,519 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% ( 0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0,6% (12,713 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
Ινδία: Από $ 360 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Πακιστάν: Από $ 360 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Μπαγκλαντές: Από $ 350 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Κίνα: Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
Φωτό: NGO Shipbreaking Platform 2012
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ