
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ιδιαίτερα δραστήρια ήταν και η προηγούμενη εβδομάδα, κυρίως με πλοία μεγαλύτερου τονάζ όπως Capes, αλλά όπως όλα δείχνουν λόγω και των επερχόμενων μουσώνων το επόμενο διάστημα η αγορά θα αρχίσει να διορθώνει. Η διόρθωση της αγοράς έχει ήδη αρχίσει και προεξοφλείται, γεγονός που αποδεικνύεται από την προσπάθεια αρκετών Cash Buyers για επαναδιαπραγμάτευση των τιμών, καθώς το τελευταίο διάστημα αρκετές προσφορές βασιζόντουσαν σε σπέκουλα.
Στην Ινδία, ύστερα από ένα διάστημα ικανοποιητικής απόδοσης της αγοράς, το κλίμα έχει αρχίσει και αντιστρέφεται, καθώς η ρουπία παρουσίασε καθοδικές τάσεις φτάνοντας να διαπραγματεύεται πολύ κοντά στις 64 προς το δολάριο, ενώ παράλληλα και οι εγχώριες τιμές του σιδήρου έχουν αρχίσει και κινούνται πτωτικά.
Το Μπαγκλαντές, για άλλη μία εβδομάδα δεν κατάφερε να μπει στην αγορά δεδομένου ότι αρκετά από τα διαλυτήρια είναι γεμάτα από αγορές που έλαβαν χώρα το προηγούμενο διάστημα αλλά επίσης και για την κατάθεση/ψήφιση του νέου προϋπολογισμού τον Ιούνιο όπου πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος για επιβολή νέων φόρων στις διαλύσεις.
Το Πακιστάν, έχει γίνει η «φωλιά» των Capes, καθώς μόνο την προηγούμενη εβδομάδα έκλεισε άλλα πέντε σε ικανοποιητικές τιμές, άνω των $ 415 τον τόνο LDT. Και εδώ όμως λόγω της επερχόμενης ψήφισης του νέου προϋπολογισμού στις 30 Μαΐου και υποτιθέμενα ότι η αγοραστική διάθεση θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα, οι προσφερόμενες τιμές αναμένεται να κινηθούν σε χαμηλότερα επίπεδα το αμέσως επόμενο διάστημα.
Στην Κίνα, ο κλάδος των διαλύσεων συνεχίζει και συντηρείται από την προσφορά της εγχώριας επιδοτούμενης αγοράς.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,329,649 DWT, περίπου εκ των οποίων το 99% (1,316,907 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% ( 0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 1% (39,814 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 390 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 385 – $ 405 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 380 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε εξέλιξη είναι αυτή την ώρα η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας στην πρώτη φρεγάτα FDI HN «Belh@rra» F – 601 «Κίμων»…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…

Συμφωνία πώλησης του 50% του χαρτοφυλακίου αιολικών και φωτοβολταϊκών έργων στην Ελλάδα, συνολικής ισχύος 424 MW, στην ισπανική Asterion Industrial Partners ανακοίνωσε η TotalEnergies,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ