
Την προσοχή στους πλοιοκτήτες και διαχειριστές πλοίων εφιστούν τα P&I Clubs, σχετικά με τη μεταφορά απαγορευμένων ειδών και ουσιών από τα πληρώματα των πλοίων.
Ειδικότερα, όπως επισημαίνει το Skuld P&I Club, κάθε κράτος εφαρμόζει διαφορετική νομοθεσία σχετικά με τα είδη και τις φαρμακευτικές ουσίες που είναι επιτρεπτά να φέρουν τα πληρώματα όταν διέρχονται τους λιμένες ή τα αεροδρόμια προκειμένου να επιβιβαστούν στα πλοία.
Πιο συγκεκριμένα, όταν ένα πλοίο εισέρχεται για εμπορική δραστηριότητα σε ένα λιμάνι, υπόκειται στους κανονισμούς της εν λόγω χώρας ενώ είναι πιθανό το πλοίο, όπως και το πλήρωμα, να υποβληθεί σε εξονυχιστικό έλεγχο από τις αρμόδιες τοπικές αρχές, ειδικά από επιθεωρητές Port State Control και από άλλες κρατικές αρχές.
Πρόσφατα υπήρξαν αναφορές, όπου κατά τη διάρκεια ελέγχων στα λιμάνια του Durban, της Νότιας Αφρικής και του Χόνγκ Κόνγκ, εντοπίστηκαν ναυτικοί που κατείχαν είδη μη επιτρεπτά από τις νομοθεσίες των παραπάνω χωρών.
Παρότι δεν υπάρχει κοινά αποδεκτός ορισμός αναφορικά με το τι καθιστά ένα είδος ή μια ουσία παράνομη, ως τέτοια μπορούν να χαρακτηριστούν οι ναρκωτικές ουσίες, το πορνογραφικό υλικό, κάποια φάρμακα και όπλα.
Σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια ελέγχου εντοπιστούν παράνομα είδη, οι κυρώσεις ή οι ποινές συνήθως είναι εξαιρετικά σοβαρές, από πρόστιμα και συλλήψεις του πληρώματος μέχρι κράτηση και κατάσχεση του πλοίου. Συνεπώς, οι πλοίαρχοι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να γνωρίζουν την ιδιομορφία των εθνικών νομοθεσιών στους λιμένες που πρόκειται να προσεγγίσουν και να είναι βέβαιοι πως το πλήρωμα δεν φέρει κανένα αντικείμενο που θα μπορούσε να προκαλέσει ζημία κατά την επιθεώρησή του από κρατικές αρχές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ