
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η προηγούμενη εβδομάδα χαρακτηρίστηκε από έντονες πιέσεις στις προσφερόμενες τιμές σε όλες τις περιοχές και είναι γεγονός ότι από τότε που η αγορά άρχισε να κατακλύζεται από τις σε χαμηλές τιμές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα, δηλαδή από τον Οκτώβριο του 2014, οι προσφερόμενες τιμές έχουν βρεθεί σε πτωτική πορεία.
Το αξιοπερίεργο δε είναι ότι παρά το γεγονός ότι η επιβολή δασμών έχει προαναγγελθεί, κανένα μέτρο δεν έχει τεθεί ακόμη σε ισχύ.
Στην παρούσα φάση, παρά το γεγονός πως υπάρχουν πλοιοκτήτες που είναι διατεθειμένοι, λόγω της χαμηλής αγοράς των ναύλων, να πουλήσουν στις τρέχουσες χαμηλές τιμές, οιEnd Buyers συνεχίζουν και παραμένουν άκρως επιφυλακτικοί στο να προσφέρουν ιδιαίτερα μετά και την τελευταία διόρθωση των τιμών.
Πάντως αξίζει να αναφέρουμε πως από τις αρχές του χρόνου, δηλαδή λίγο περισσότερο από ένα μήνα, έχουν κλειστεί περισσότερα Capes, περίπου 15, από το σύνολο των Capesγια όλο το 2014!
Στην Ινδία, η αγορά κυριολεκτικά έχει πάρει τον κατήφορο, και αρκετοί Cash Buyers έχουν βρεθεί εκτεθειμένοι καθώς η αθέτηση των συμφωνιών από τους End Buyers είναι προ ημερησίας διατάξεως, αυξάνοντας φυσικά τις ακυρώσεις και το φαινόμενο των επαναδιαπραγματεύσεων. Δεν αποτελεί παράδοξο που μεγάλος αριθμών Cash Buyers απομακρύνεται από τους Ινδούς End Buyers και προσπαθεί να κλείσει με το Πακιστάν ή το Μπαγκλαντές.
Στο Μπαγκλαντές, οι «πρωτοκλασάτοι» αγοραστές έχουν ήδη χτίσει αποθέματα, κυρίως με τις αγορές των Capes από τις αρχές του χρόνου, και οι εναπομείναντες ενεργοί EndBuyers, δεν θεωρούνται και τόσο φερέγγυοι και σε συνδυασμό με τις πολιτικές αναταραχές και απεργίες, το περιβάλλον γίνεται ακόμη πιο αβέβαιο.
Το Πακιστάν, και αυτό κυριαρχείται από αβεβαιότητα με τους αγοραστές να παρατηρούν την αγορά υπό το φόβο πρόσθετης πτώσης των τιμών ενώ η συνεχιζόμενη προσφορά πλοίων βοηθάει τους End Buyers που είναι διατεθειμένοι να μπουν στο παιχνίδι να προσφέρουν σε χαμηλότερα από τα τρέχοντα επίπεδα.
H Κίνα, συνεχίζει την γνωστή της πολιτική των κρατικών επιδοτήσεων.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 800,533 DWT, εκ των οποίων το 91% (800,533 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 9% (82,606 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 360 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 350 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 370 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 200 – $ 220 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ