
Συνάντηση με τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ (Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος) Γεώργιο Πατούλη και τον δήμαρχο της Μήλου Γεράσιμο Δαμουλάκη, είχε η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ).
Στη συζήτηση που ακολούθησε ο δήμαρχος Μήλου αναφέρθηκε στις προωθούμενες διαδικασίες όσον αφορά την επέκταση του υπάρχοντος προβλήτα κατά 100 μέτρα, με ανάλογη εκβάθυνση της λιμενολεκάνης, προκειμένου να μπορούν να παραβάλουν κρουαζιερόπλοια.
Επίσης έκανε γνωστές τις διαδικασίες όσον αφορά την τοποθέτηση 2 ναυδέτων, σε κατάλληλα σημεία του όρμου, ώστε να διευκολύνεται η παραμονή των κρουαζιεροπλοίων εκεί.
Παράλληλα ενημέρωσε για τα ακόλουθα:
Για τα ενδιαφέροντα που προσφέρει το νησί στους επισκέπτες, που είναι:
Οι κατακόμβες
Η αρχαία πόλη και το αρχαίο θέατρο.
Τα καταφύγια.
Τα ιαματικά λουτρά.
Το μουσείο.
Οι αρχαιολογικοί χώροι σημεία στα οποία ανευρέθη η Αφροδίτη της Μήλου.
Οι πανέμορφες παραλίες.
Στη συνέχεια έγινε αναφορά από τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ, σχετικά με τις ανάγκες γενικότερα αναβάθμισης της λιμενικής υποδομής σε όλους τους τουριστικούς λιμένες και κυρίως του νησιωτικού χώρου, προκειμένου για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων και των δι’ αυτών διακινουμένων επιβατών – τουριστών, παράγων ο οποίος θα δημιουργήσει και τα κίνητρα προσέλκυσης περισσοτέρων πλοίων, προς όφελος της ευρύτερης περιοχής των λιμένων προσεγγίσεως και γενικότερα της Εθνικής Οικονομίας.
Οι εκπρόσωποι της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων:
Ανέφεραν στους συνομιλητές:
Τις προσπάθειες και τις προτάσεις που γίνονται προς τους αρμοδίους κυβερνητικούς φορείς, σχετικά με την ανάγκη διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου για την κρουαζιέρα, ιδιαίτερα στον κεντρικό και νότιο νησιωτικό χώρο, όπου και οι καιρικές συνθήκες είναι ευνοϊκότερες για τον χειμερινό τουρισμό.
Τη δημιουργία Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, που θα μπορεί να εξετάζει τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο, ώστε να προωθούνται με ταχύς ρυθμούς οι διαδικασίες για τις αναγκαίες ρυθμίσεις.
Την ανάγκη τήρησης σταθερής πολιτικής στις εκάστοτε νέες ρυθμίσεις, αναγκαίος παράγων για τις διαχειρίστριες εταιρείες και τους άλλους αρμοδίους φορείς του χώρου, προκειμένου για την κατάρτιση των προγραμμάτων δρομολογίων των πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ