
Οικονομικά Αποτελέσματα / Οικονομικές Εξελίξεις
Το εννεάμηνο του 2014 αποτέλεσε μια περίοδο κατά την οποία συνεχίστηκε η βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Εταιρείας, τόσο ως προς τον κύκλο εργασιών όσο και ως προς τα λειτουργικά και καθαρά κέρδη μετά από φόρους.
Ειδικότερα, σε ενοποιημένο επίπεδο, ο κύκλος εργασιών της Minoan Lines για το εννεάμηνο του 2014 διαμορφώθηκε σε € 134,9 εκ. έναντι € 127,8 εκ. το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2013, σημειώνοντας αύξηση 5,6% (+ € 7,1 εκ.).
Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε € 17,6 εκ. το εννεάμηνο 2014 έναντι € 12,3 εκ. το εννεάμηνο του 2013, εμφανίζοντας αύξηση 43,2% (+ € 5,3 εκ.). Τέλος, τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, για την οικονομική περίοδο που έληξε στις 30/09/2014, διαμορφώθηκαν σε € 2,2 εκ. έναντι – € 5,3 εκ. το ίδιο διάστημα πέρυσι, σημειώνοντας βελτίωση € 7,5 εκ.
Το 2014 είναι έτος καμπής για την ελληνική οικονομία, αφού μετά από μια μακρά περίοδο οικονομικής ύφεσης, εισέρχεται σε σταδιακή ανάπτυξη με την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος και θετικού ρυθμού ανάπτυξης κατά 1,7% (πηγή ΕΛ.ΣΤΑΤ.) το γ’ τρίμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013. Οι παραπάνω εξελίξεις αποτελούν θετικές ενδείξεις για την πορεία της οικονομίας και επιβεβαιώνουν τη σταθεροποίησή της.
Επιπλέον, ο κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας συνεχίζει να αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες κυρίως λόγω της σημαντικής πτώσης του μεταφορικού έργου, ως απόρροια της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών καθώς και του υψηλού ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών του κλάδου. Η Εταιρεία, παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, έχοντας υλοποιήσει μια σειρά αποφάσεων, έχει καταφέρει να βελτιώσει σημαντικά τις οικονομικές της επιδόσεις.
Όσον αφορά το τραπεζικό δανεισμό, η Minoan Lines είναι απολύτως συνεπής στο πρόγραμμα αποπληρωμής των δανειακών της υποχρεώσεων και πληροί το σύνολο των οικονομικών όρων (covenants) όπως αυτοί αναγράφονται στη σχετική σύμβαση ομολογιακού δανείου. Συνέπεια των παραπάνω είναι η μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων της Εταιρείας κατά 38,4% περίπου το εννεάμηνο του 2014 έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2013.
Επιπρόσθετα, το Μάρτιο του 2014 ολοκληρώθηκε με επιτυχία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ποσού € 30,6 εκ. Σημειώνεται ότι το Νοέμβριο του 2013 είχε ολοκληρωθεί αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους € 50,5 εκ. Οι παραπάνω εξελίξεις ενδυναμώνουν περαιτέρω τη χρηματοοικονομική διάρθρωση της Εταιρείας και της επιτρέπουν να ξεπεράσει την οικονομική κρίση με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.
Μεταφορικό έργο
Γραμμή Αγκώνα & Τεργέστη
Η Εταιρεία δραστηριοποιήθηκε στη γραμμή της Αδριατικής (Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Αγκώνα-Τεργέστη), ενώ την περίοδο από 25/7/2014 έως 08/09/2014 στο λιμάνι της Ραβέννα, επιτυγχάνοντας υψηλά μερίδια αγοράς. Συγκεκριμένα, η Εταιρεία από 01/01/2014 έως τις 30/09/2014 διακίνησε 374 χιλ. επιβάτες, 85 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 62 χιλ. φορτηγά οχήματα. Τα μερίδια αγοράς στην αγορά της Αγκώνα ανήλθαν σε 49,2% για τους επιβάτες, 46,2% για Ι.Χ. αυτοκίνητα και 53,8% για φορτηγά αυτοκίνητα. Στο λιμάνι της Τεργέστης δεν δραστηριοποιείται άλλη εταιρεία.
Ελληνική Ακτοπλοΐα (Γραμμή Κρήτης)
Στη γραμμή «Ηράκλειο-Πειραιάς», η Minoan Lines διατήρησε την ισχυρή θέση που παραδοσιακά κατέχει στην αγορά αυτή. Στο εννεάμηνο του 2014, η Εταιρεία διακίνησε 623 χιλ. επιβάτες, 79 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 42 χιλ. φορτηγά αυτοκίνητα. Τα μερίδια αγοράς στην εν λόγω γραμμή ανήλθαν σε 64,7% για τους επιβάτες, 59,7% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 46,9% για τα φορτηγά αυτοκίνητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ