
Οικονομικά Αποτελέσματα / Οικονομικές Εξελίξεις
Το εννεάμηνο του 2014 αποτέλεσε μια περίοδο κατά την οποία συνεχίστηκε η βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Εταιρείας, τόσο ως προς τον κύκλο εργασιών όσο και ως προς τα λειτουργικά και καθαρά κέρδη μετά από φόρους.
Ειδικότερα, σε ενοποιημένο επίπεδο, ο κύκλος εργασιών της Minoan Lines για το εννεάμηνο του 2014 διαμορφώθηκε σε € 134,9 εκ. έναντι € 127,8 εκ. το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2013, σημειώνοντας αύξηση 5,6% (+ € 7,1 εκ.).
Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε € 17,6 εκ. το εννεάμηνο 2014 έναντι € 12,3 εκ. το εννεάμηνο του 2013, εμφανίζοντας αύξηση 43,2% (+ € 5,3 εκ.). Τέλος, τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, για την οικονομική περίοδο που έληξε στις 30/09/2014, διαμορφώθηκαν σε € 2,2 εκ. έναντι – € 5,3 εκ. το ίδιο διάστημα πέρυσι, σημειώνοντας βελτίωση € 7,5 εκ.
Το 2014 είναι έτος καμπής για την ελληνική οικονομία, αφού μετά από μια μακρά περίοδο οικονομικής ύφεσης, εισέρχεται σε σταδιακή ανάπτυξη με την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος και θετικού ρυθμού ανάπτυξης κατά 1,7% (πηγή ΕΛ.ΣΤΑΤ.) το γ’ τρίμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013. Οι παραπάνω εξελίξεις αποτελούν θετικές ενδείξεις για την πορεία της οικονομίας και επιβεβαιώνουν τη σταθεροποίησή της.
Επιπλέον, ο κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας συνεχίζει να αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες κυρίως λόγω της σημαντικής πτώσης του μεταφορικού έργου, ως απόρροια της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών καθώς και του υψηλού ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών του κλάδου. Η Εταιρεία, παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, έχοντας υλοποιήσει μια σειρά αποφάσεων, έχει καταφέρει να βελτιώσει σημαντικά τις οικονομικές της επιδόσεις.
Όσον αφορά το τραπεζικό δανεισμό, η Minoan Lines είναι απολύτως συνεπής στο πρόγραμμα αποπληρωμής των δανειακών της υποχρεώσεων και πληροί το σύνολο των οικονομικών όρων (covenants) όπως αυτοί αναγράφονται στη σχετική σύμβαση ομολογιακού δανείου. Συνέπεια των παραπάνω είναι η μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων της Εταιρείας κατά 38,4% περίπου το εννεάμηνο του 2014 έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2013.
Επιπρόσθετα, το Μάρτιο του 2014 ολοκληρώθηκε με επιτυχία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ποσού € 30,6 εκ. Σημειώνεται ότι το Νοέμβριο του 2013 είχε ολοκληρωθεί αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους € 50,5 εκ. Οι παραπάνω εξελίξεις ενδυναμώνουν περαιτέρω τη χρηματοοικονομική διάρθρωση της Εταιρείας και της επιτρέπουν να ξεπεράσει την οικονομική κρίση με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.
Μεταφορικό έργο
Γραμμή Αγκώνα & Τεργέστη
Η Εταιρεία δραστηριοποιήθηκε στη γραμμή της Αδριατικής (Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Αγκώνα-Τεργέστη), ενώ την περίοδο από 25/7/2014 έως 08/09/2014 στο λιμάνι της Ραβέννα, επιτυγχάνοντας υψηλά μερίδια αγοράς. Συγκεκριμένα, η Εταιρεία από 01/01/2014 έως τις 30/09/2014 διακίνησε 374 χιλ. επιβάτες, 85 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 62 χιλ. φορτηγά οχήματα. Τα μερίδια αγοράς στην αγορά της Αγκώνα ανήλθαν σε 49,2% για τους επιβάτες, 46,2% για Ι.Χ. αυτοκίνητα και 53,8% για φορτηγά αυτοκίνητα. Στο λιμάνι της Τεργέστης δεν δραστηριοποιείται άλλη εταιρεία.
Ελληνική Ακτοπλοΐα (Γραμμή Κρήτης)
Στη γραμμή «Ηράκλειο-Πειραιάς», η Minoan Lines διατήρησε την ισχυρή θέση που παραδοσιακά κατέχει στην αγορά αυτή. Στο εννεάμηνο του 2014, η Εταιρεία διακίνησε 623 χιλ. επιβάτες, 79 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 42 χιλ. φορτηγά αυτοκίνητα. Τα μερίδια αγοράς στην εν λόγω γραμμή ανήλθαν σε 64,7% για τους επιβάτες, 59,7% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 46,9% για τα φορτηγά αυτοκίνητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ