
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A
Οι Ευρωεκλογές έλαβαν τέλος, τα μηνύματα προς την ηγεσία της Ευρωζώνης εστάλησαν και τώρα αναμένουμε να δούμε σε πολιτικό επίπεδο, το οποίο αναμφισβήτητα καθορίζει και την οικονομική πολιτική, κατά πόσο τα μηνύματα αυτά έγιναν αντιληπτά και κατανοητά από την ηγεσία της Ευρωζώνης δηλαδή την Καγκελάριο A. Merkel, τον υπουργό Οικονομικών W. Schaeuble τον Διοικητή της Bundesbank, J. Weidmann και το «φερέφωνο» τους, τον επικεφαλής του Eurogroup J. Dijsselbloem.
Σε πρόσφατη δήλωση του ο επικεφαλής του Eurogroup, επισήμανε πως η Ευρωζώνη εξακολουθεί να είναι αντιμέτωπη με σημαντικό χρέος των νοικοκυριών και των κυβερνήσεων, γεγονός που επιτάσσει τη λήψη μέτρων υπέρ της ανάπτυξης, χωρίς όμως να τα συγκεκριμενοποιεί, ενώ αναφορικά με την προσεχή δράση της ΕΚΤ με στόχο την τόνωση της ανάπτυξης, δήλωσε πως πιστεύει στην ανεξαρτησία της.
Πριν καλά – καλά στεγνώσει το μελάνι της δήλωσης αυτής, σε νέα του δήλωση επεσήμανε ότι η ανάπτυξη στην Ευρώπη δεν πρέπει να βασιστεί στη φθηνή πίστωση, στέλνοντας ουσιαστικά μήνυμα στην ΕΚΤ να μη προχωρήσει στη μείωση των επιτοκίων και την ανακοίνωση ενός νέου γύρου φθηνής ρευστότητας μέσω των LTRO’s, άποψη που είναι απόλυτα σύμφωνη με αυτή του Schaeuble.
Αντίθετα με τις απόψεις της «ηγεσίας» της Ευρωζώνης, όλος ο υπόλοιπος κόσμος συνεχίζει και προειδοποιεί για τον κίνδυνο του αποπληθωρισμού και πρόσφατα ο κεντρικός τραπεζίτης της Αυστρίας άφησε να εννοηθεί ότι η ΕΚΤ πρέπει να κάνει «κάτι» προς αντιμετώπιση του προβλήματος, ενώ ο νομπελίστας οικονομολόγος Paul Krugman για άλλη μία φορά κάνει έκκληση προς τον Draghi να αναλάβει δράση μέσω της ΕΚΤ για να καταπολεμήσει τον κίνδυνο του αποπληθωρισμού λέγοντας πως αν είναι κανείς διατεθειμένος να κάνει κάτι μόνο όταν είναι αντιμέτωπος με ένα αποπληθωριστικό σπιράλ τύπου 1993, το πρόβλημα είναι πως αυτό μπορεί να μην εμφανιστεί ποτέ και θα βρεθεί να μείνει άπραγος με μία οικονομία χωρίς ανάπτυξη, επειδή ο πληθωρισμός είναι χαμηλός.
Στον απόηχο αυτών των δηλώσεων, η ΕΚΤ προχώρησε στην «τολμηρή» κίνηση της μείωσης των επιτοκίων δανεισμού και καταθέσεων με στόχο την ενίσχυση της ρευστότητας, αλλά η κίνηση αυτή αν και από άποψη οικονομικής θεωρίας είναι σωστή, στην πραγματικότητα της Ευρωζώνης φαντάζει σαν να κυνηγάς έναν ελέφαντα με σφεντόνα!!!
Η Αμερικανική οικονομία συρρικνώθηκε με ρυθμό 1% το 1ο τρίμηνο σύμφωνα με την αναθεώρηση της αρχικής εκτίμησης για ανάπτυξη 0,1% αλλά με τους περισσότερους αναλυτές να θεωρούν ότι η πρώτη συρρίκνωση του ΑΕΠ εδώ και 3 χρόνια είναι προσωρινή και πως το 2ο τρίμηνο η ανάπτυξη θα είναι κοντά στο 4%. Σύμφωνα με τους αναλυτές, πρόκειται για προσωρινούς παράγοντες που σχετίζονται με τον καιρό και συνεπώς δεν θα έχουν διάρκεια.
Οι οικονομολόγοι εκτιμούν ότι ο βαρύς χειμώνας αφαίρεσε 1,5% από το ΑΕΠ το 1ο τρίμηνο και εκτιμούν πως η οικονομία θα επανέλθει σε θετικούς ρυθμούς καθώς τα στοιχεία για την απασχόληση είναι θετικά αφού σύμφωνα με το Υπουργείο Εργασίας ο μέσος όρος τεσσάρων εβδομάδων για τις νέες αιτήσεις για καταβολή επιδόματος ανεργίας μειώθηκε στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο του 2007.
Στην Κίνα, αισιοδοξία για την πορεία της οικονομίας δημιουργούν τα τελευταία στοιχεία για τον κλάδο μεταποίησης.
Ο PMI μεταποίησης το Μάιο έκλεισε σε υψηλό 5 μηνών, στις 50,8 μονάδες από 50,4 τον Απρίλιο, εξέλιξη που οδηγεί πολλούς αναλυτές στο συμπέρασμα ότι τα αναπτυξιακά μέτρα αρχίζουν και έχουν αποτέλεσμα.
Η κυβέρνηση συνεχίζει και προβλέπει ότι η οικονομία θα αναπτυχθεί με 7,5% το 2014 ενώ αναλυτές σε δημοσκόπηση του Reuters τοποθετούν την ανάπτυξη στο 7,3%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ