
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Την Παρασκευή 28 Ιουνίου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 1171 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής:BCI στις 2,120 μονάδες με $ 15,025 την ημέρα, BPI 994 μονάδες στα $ 7,905 την ημέρα, BSI 950 μονάδες στα $ 9,938 την ημέρα και BHSI 558 μονάδες στα $ 8,194 την ημέρα.
Το ράλι του BDI συνεχίζεται με αμείωτη ταχύτητα και όπως όλα δείχνουν το σπάσιμο του φράγματος των 1,200 μονάδων είναι δεδομένο με τα Capes να έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία ανοδικής πορείας αλλά και τους δείκτες των υπόλοιπων πλοίων να συμμετέχουν σε αυτή την πορεία.
Οι εισαγωγές Coal για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Κίνα αυξάνονται, καθώς τα αποθέματα μειώνονται και ενώ η χώρα βρίσκεται εν μέσω καλοκαιριού όπου οι ανάγκες για ενέργεια είναι αυξημένες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι 2 Capes και 3 Panamax ναυλώθηκαν σε μία μέρα για να μεταφέρουν Coal, όταν όλη την προηγούμενη
εβδομάδα τα πλοία που είχαν ναυλωθεί ήταν 7 στο σύνολο η κατά μέσο όρο ένα την ημέρα.
Παράλληλα, και οι εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα έχουν αρχίσει και αυξάνονται, όχι μόνο γιατί τα αποθέματα είχα φτάσει σε χαμηλά
επίπεδα, στις 8 Μαρτίου έφτασαν στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων 4 ετών, αλλά και γιατί οι Traders, λόγω ότι οι τιμές του Iron Ore έχουν αρχίσει και σταθεροποιούνται, σπεκουλάρουν ότι θα ανέβουν σύντομα και έχουν αρχίσει και αγοράζουν εκτιμώντας ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα το πουλήσουν σε υψηλότερη τιμή αυξάνοντας έτσι τα κέρδη τους.
Η ανωτέρω διαδικασία της σπέκουλας έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής του Iron Ore και ταυτόχρονα την αύξηση των ημερησίων εσόδων των Capes. Ταυτόχρονα, οι εισαγωγές από το Tubarao της Βραζιλίας προς Qingdao, Κίνα, παρουσιάζουν
αύξηση, γεγονός που ωφελεί περισσότερο τα ημερήσια έσοδα, αφού η απόσταση αυτή είναι 11,000 ναυτικά μίλια δηλαδή 3 φορές περισσότερο από τις εξαγωγές από το Port Hedland της Αυστραλίας που είναι και το κύριο λιμάνι φόρτωσης.
Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, η πορεία και ο όγκος των νέων παραγγελιών, αντανακλά και την πεποίθηση των πλοιοκτητών για την πορεία της αγοράς.
Οι εταιρίες προβαίνουν σε παραγγελίες νέων πλοίων όταν πιστεύουν ότι η μελλοντική ζήτηση θα είναι μεγαλύτερη από την προσφορά, προσδοκώντας έτσι μεγαλύτερα κέρδη. Στην παρούσα φάση, και δεδομένου των χαμηλών τιμών στην αγορά των νεότευκτων πλοίων, η αύξηση των νέων παραγγελιών σηματοδοτεί την πεποίθηση των πλοιοκτητών ότι η αγορά σιγά-σιγά και ιδιαίτερα μετά το 2014 θα ανακάμψει σημαντικά.
Να σημειώσουμε ότι σε γενικές γραμμές ο μέσος χρόνος παράδοσης ενός νεότευκτου πλοίου από την ημερομηνία παραγγελίας εκτιμάται περίπου στα 2 χρόνια, άρα η παρούσα αύξηση των παραγγελιών δημιουργεί θετικές προσδοκίες για την αγορά ιδιαίτερα από το 2015 αλλά η τάση της βελτίωσης θα αρχίσει να γίνεται εμφανής από το 2014 όπου το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης θα εξομαλυνθεί.
Σε σχετικά χαμηλά επίπεδα ο τομέας των αγοραπωλησιών στον τομέα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου ενώ για δεύτερη εβδομάδα ουσιαστικά ανύπαρκτες ήτανε οι πράξεις στον τομέα των δεξαμενόπλοιων την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
Στα Capes, το ‘MONA RIVER’ 171.012 DWT (2000 – Namura), αγοράστηκε στα $ 16,3,2 εκ..
✏ Στα Post – Panamax και Panamax, το ‘BRILLIANT SUNRISE’ 87.144 DWT (2006 – I.H.I) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 19,5 εκ., το ‘EURO TRADER’ 76.595 DWT (2009 – Shin Kasado) αγοράστηκε από Έλληνες πάνω από τα $ 21 εκ., το ‘POWER STEEL’ 74.443 DWT (1999 – Sasebo) πουλήθηκε περίπου στα $ 11 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘OCEAN ADVENTURE’ 52.409 DWT (2005 – Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε στα $ 17,8 εκ.
✏ Στα Handymax, το ‘KRISTIN PICER’ 48.913 DWT 2001 – I.H.I) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 12,5 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι κάτωθι πράξεις:
✏ Στα Product Tankers, το ‘AUVA’ 37.690 DWT (2013 – Hyundai Mipo) πουλήθηκε στα $ 30,5 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ