
Μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, η Γαλλικών συμφερόντων CMA-CGM προχώρησε στην πώληση του 49% των μετοχών της θυγατρικής της “Terminal Link”, που διαχειρίζεται τους τερματικούς σταθμούς της ναυτιλιακής εταιρείας, στον Κινεζικών συμφερόντων όμιλο CMHI (China Merchants Holdings International). Ο διαχειριστής τερματικών λιμενικών σταθμών από την Κίνα αγόρασε το 49% των 15 τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων που διαθέτει σε όλο τον κόσμο η CMA-CGM. Η ναυτιλιακή εταιρεία προχώρησε σε αυτήν την κίνηση προκειμένου να βρει κεφάλαια για την αναδιάρθρωση των χρεών της. Η αξία της συμφωνίας ανήλθε σε $400 εκατομμύρια και η ολοκλήρωσή της αναμένεται εντός του πρώτου εξαμήνου του 2013, καθώς υπόκειται στην έγκριση των αρμοδίων θεσμικών υπηρεσιών.
Ο σχεδιασμός για την πώληση του ποσοστού στην Terminal Link είχε ξεκινήσει από τον Μάρτιο του 2012 καθώς η Γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία αναζητούσε κεφάλαια για την αναδιάρθρωση των χρεών της που ανέρχονται σε περίπου $5 δις.
Σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της CMA-CGM «Η σημαντική αυτή συναλλαγή αποτελεί την απαρχή μίας σημαντικής στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ της CMA-CGM και της CMHI, επ’ ωφελεία και των δύο εταιρειών, στην λειτουργία και ανάπτυξη τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων σε παγκόσμια κλίμακα».
Η Terminal Link διαχειρίζεται 15 τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων σε σημεία κλειδιά των βασικών διεθνών ναυτιλιακών γραμμών και κατά το 2011 διαχειρίστηκε 8,1 εκ. TEU. Από την άλλη, η CMHI είναι ο μεγαλύτερος δημόσιος διαχειριστής τερματικών σταθμών στην Κίνα, με παρουσία σε οχτώ βασικές πόλεις: Shenzhen, Hong Kong, Shanghai, Ningbo, Qingdao, Tianjin, Xiamen and Zhanjiang. Επίσης έχει παρουσία στο Colombo, την Sri Lanka και την Αφρική, ενώ το 2012 από τις εγκαταστάσεις της διακινήθηκαν πάνω από 60 εκ. TEU.
Περισσότερα για διεθνείς συνεργασίες στην λιμενική βιομηχανία @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ