
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η δυναμική των 2 πρώτων εβδομάδων στις διαλύσεις δεν συνεχίστηκε και την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς ο όγκος των διαλύσεων ήταν μειωμένος σχεδόν κατά 50%.
Οι τιμές συνεχίζουν και παραμένουν σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα, προς όφελος των πλοιοκτητών, αλλά τα αποτελέσματα της σπέκουλας από τους Cash Buyers τις προηγούμενες εβδομάδες αρχίζουν και γίνονται ορατά, καθώς αρκετοί End Buyers δεν είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν σε αυτές τις τιμές. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, αρκετά πλοία να καταφθάνουν προς διάλυση, χωρίς όμως να έχουν αγοραστεί από τους End Buyers, δημιουργώντας το γνωστό φαινόμενο των επαναδιαπραγματεύσεων.
Όλες οι αγορές επιδεικνύουν ιδιαίτερη δραστηριοποίηση και δυναμική, με μόνη εξαίρεση το Μπαγκλαντές το οποίο εκτός από τις εγχώριες πτωτικές τιμές του σιδήρου έχει να αντιμετωπίσει και την Κίνα η οποία το τελευταίο διάστημα έχει βγει πολύ δυναμικά στην αγορά και σε τιμές άκρως ανταγωνιστικές.
Η Κίνα λόγω και της επερχόμενης εορταστικής περιόδου έχει ξεκινήσει ένα ράλι αγορών και το Μπαγκλαντές περιμένει την έναρξη των αργιών στην Κίνα ώστε να μπορέσει να μπει και αυτό στην αγορά.
Η Ινδία για άλλη μία φορά κατέχει τα πρωτεία, και το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί η ζήτηση για Containers και εξειδικευμένου τύπου πλοία όπως RO-ROs εκμεταλλευόμενη βέβαια και το γεγονός ότι η ρουπία έδειξε σημάδια βελτίωσης την τελευταία εβδομάδα αφού ανατιμήθηκε πάνω από 1%.
Το Πακιστάν έχοντας μείνει λίγο πίσω και βλέποντας τα πιο πολλά πλοία να κατευθύνονται προς την Ινδία αναμένεται να εντείνει τις προσπάθειες του τις επερχόμενες εβδομάδες βγαίνοντας πιο δυναμικά στην αγορά.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα ήτανε αρκετά μειωμένος στους 522,830 DWT εκ των οποίων περίπου το 50% (262,469 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, και το υπόλοιπο 50% (260,361) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια δεν παρουσίασαν σημαντικές μεταβολές από την προηγούμενη εβδομάδα και διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 410 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 390 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ