Διαλύσεις πλοίων: Cash Buyers και πλοιοκτήτες εν αναμονή του τελευταίου τριμήνου του...

Διαλύσεις πλοίων: Cash Buyers και πλοιοκτήτες εν αναμονή του τελευταίου τριμήνου του έτους

217
Διαλύσεις πλοίων: Cash Buyers και πλοιοκτήτες εν αναμονή του τελευταίου τριμήνου του έτους

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Με αρκετά μειωμένο αγοραστικό ενδιαφέρον έκλεισε η προηγούμενη εβδομάδα λόγω των μουσώνων, των αργιών του Eid, από την 1η Ιουλίου έως και την 9η Ιουλίου στο Μπαγκλαντές και στο Πακιστάν, αλλά και λόγω της μεγάλης πληρότητας των διαλυτηρίων από αγορές που έλαβαν χώρα το προηγούμενο διάστημα. Οι Cash Buyers, οι οποίοι βρίσκονται με πλοία στα χέρια τους τα οποία αγοράσαν σε υψηλές τιμές το προηγούμενο διάστημα, αλλά και οι πλοιοκτήτες που έχουν πάρει την απόφαση της διάλυσης, απλά περιμένουν το τελευταίο τρίμηνο του έτους που παραδοσιακά η ζήτηση είναι αυξημένη και οι προσφερόμενες τιμές έχουν ανοδική τάση.
Στην Ινδία, οι προσφερόμενες τιμές δέχονται καθοδικές πιέσεις, παρά το γεγονός ότι η αγορά της έχει κατακλυσθεί από μεγάλη προσφορά Containers, καθώς κατά την διάρκεια του Ιουνίου η ρουπία έφτασε να διαπραγματεύεται στις 68 προς το δολάριο, οι εγχώριες τιμές του σιδήρου υποχώρησαν κατά $ 50/LDT, ενώ ταυτόχρονα οι τράπεζες έχουν σκληρύνει την στάση τους στο άνοιγμα των LCs.
Το Μπαγκλαντές, ουσιαστικά είναι κλειστό λόγω των αργιών του Eid, αλλά εκτός αυτού οι End Buyers δεν δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγω της πληρότητας των διαλυτηρίων τους, από αγορές που έκαναν τους προηγούμενους μήνες.
Το Πακιστάν, όπως και το Μπαγκλαντές, είναι εκτός αγοράς λόγω των αργιών του Eid, ενώ ταυτόχρονα οι End Buyers, αναμένουν να δουν τις πραγματικές επιπτώσεις από την αύξηση της φορολογίας μετά την κατάθεση του νέου προϋπολογισμού πριν βγουν και πάλι στην αγορά, τη στιγμή μάλιστα που η πληρότητα των διαλυτηρίων είναι σε υψηλά επίπεδα.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 625,111 DWT περίπου, εκ των οποίων το 24% (151,126 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 37% (230,869 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 39% (243,116 DWT) Containers
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 240 – $ 270 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 245 – $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 250 – $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 150 – $ 160 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.