Η Βραζιλία επιδιώκει να αυξήσει τη χωρητικότητα στους δημόσιους λιμένες

Η Βραζιλία επιδιώκει να αυξήσει τη χωρητικότητα στους δημόσιους λιμένες

4
Η Βραζιλία επιδιώκει να αυξήσει τη χωρητικότητα στους δημόσιους λιμένες

Η Βραζιλία απαιτείται να προχωρήσει άμεσα σε αύξηση της χωρητικότητας των δημοσίων λιμένων της, καθώς αγωνίζονται να συμβαδίσουν με την τεράστια αύξηση των εισαγωγών και εξαγωγών. Αυτή η διαπίστωση αποτέλεσε ένα από τα βασικά συμπεράσματα του Breakbulk South America Congress το οποίο διεξήχθει στο Sao Paulo.

Η αξία του εξωτερικού εμπορίου στην μεγαλύτερη οικονομία της Λατινικής Αμερικής έχει τετραπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια και διαμορφώνεται στα $400 δις. Το γεγονός αυτό θέτει υπό δοκιμασία τους λιμενικούς τερματικούς σταθμούς.

Ο Antonio Ricardo de Albuquerque, Executive Manager Διεθνών Πωλήσεων της MAN Λατινικής Αμερικής σημείωσε ότι για την μεταφορά φορτίων από τις ποτάμιες οδούς, μέχρι το πλοίο μπορεί να διαρκέσει μέχρι και πέντε μέρες. Αυτό εξαναγκάζει την βιομηχανία κατασκευής φορτηγών να μεταφέρει περισσότερες μονάδες των προϊόντων της μέσω του οδικού δικτύου και όχι μέσω των ποτάμιων οδών, παρά το υψηλότερο κόστος. Όπως σημείωσε ο ίδιος «Η Βραζιλία κινδυνεύει να απολέσει δισεκατομμύρια δολάρια, αν δεν επιταχύνει την ανάπτυξη λιμενικών υποδομών.
Ο Fernando Fialho, επικεφαλής της ρυθμιστικής αρχής των λιμένων της Βραζιλίας (ANTAQ) υποστήριξε ότι ήδη πολλές επενδύσεις βρίσκονται στο στάδιο της υλοποίησης. Μάλιστα αναμένεται το λιμάνι του Rio de Janeiro να διπλασιάσει την λειτουργική του χωρητικότητα εντός των επόμενων δύο ετών. Επιπρόσθετα σημείωσε ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει την αναδιάρθρωση των δημοσίων λιμένων της χώρας ώστε να λειτουργούν περισσότερο ως ιδιωτικές εταιρείες, αν και αυτό όπως τόνισε απαιτεί νέο νομοθετικό πλαίσιο.

Από την άλλη πλευρά ο Marcelo Pereira Malta de Araujo, Πρόεδρος της εταιρείας διαχείρισης τερματικών σταθμών Grupo Libra, τόνισε ότι οι δημόσιοι λιμένες της Βραζιλίας μπορούν να επιτύχουν άμεσα μία αύξηση της χωρητικότητάς τους κατά 30%-40% μέσω της καλύτερης διαχείρισης της υπάρχουσας δυναμικότητάς τους.

Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.gr