Page 187 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 187

Τεχνολογία για το μέλλον
                                                                                Ο Διεθνής  Ναυτιλιακός  Οργανισμός
                                                                                (IMO) εισήγαγε κανονισμούς σχετικά
                                                                                με τον Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής
                                                                                Απόδοσης (EEDI) το 2011, επιδιώκοντας
                                                                                να περιορίσει τις εκπομπές αερίων θερ-
                                                                                μοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία. Οι
                                                                                απαιτήσεις αποδοτικότητας καθίστα-
                                                                                νται ολοένα και αυστηρότερες σε τρεις
                                                                                φάσεις: απαιτείται μείωση κατά 10%
                                                                                από το βασικό σενάριο από την έναρξη
                                                                                ισχύος της φάσης 1 το 2015, μείωση κατά
                                                                                20% από το 2020 έως τη φάση 2 και,
                                                                                τέλος, μείωση κατά 30% έως την 3η
                                                                                περίοδο το 2025 για τα πλοία μεταφο-
                                                                                ράς χύδην φορτίου.
                                                                                Διάφορα μέτρα λαμβάνονται προς αυτή
                                                                                την κατεύθυνση, όπως το ενδεχόμενο
                                                                                μείωσης της ταχύτητας  πλεύσης,  η
                                                                                αύξηση της διαμέτρου της προπέλας, η
                                                                                εφαρμογή της τελευταίας τεχνολογίας
                                                                                κινητήρων μέσω του EcoEGR, μιας γεν-
                                                                                νήτριας άξονα/PTO καθώς και μεθόδων
                                                                                βελτιστοποίησης των γραμμών κύτους.
                                                                                Από το 2025, η φάση 3 θα απαιτήσει μεί-
                                                                                ωση κατά 30% από το βασικό σενάριο.
                                                                                Για να επιτευχθεί η συμμόρφωση με τη
                                                                                μείωση που απαιτείται από τη φάση 3,
                                                                                απαιτούνται περαιτέρω πρωτοβουλίες
                                                                                και βελτιστοποιήσεις. Αυτό θα μπορούσε
                                                                                να είναι η εφαρμογή διατάξεων εξοικο-
                                                                                νόμησης ενέργειας, μονάδων πρόωσης
                                                                                διπλού κοχλία, ανάκτησης απορριπτό-
                                                                                μενης θερμότητας, εναλλακτικών καυ-
                                                                                σίμων, κ.λπ.
                                                                                Για παράδειγμα, ο μεγάλης διαδρομής
                                                                                κινητήρας G-type MAN B&W παίζει
                                                                                σημαντικό ρόλο στη διασφάλιση της
                                                                                συμμόρφωσης με το EEDI: Καθώς οι
                                                                                ταχύτητες των πλοίων μειώνονται και η
                                                                                διάμετρος της προπέλας αυξάνεται, η
                                                                                βέλτιστη ταχύτητα της έλικας μειώνεται
                                                                                μαζί με την απαιτούμενη ισχύ της προ-
                                                                                πέλας. Ο κινητήρας τύπου G όχι μόνο θα
                                                                                εξασφαλίσει σημαντική εξοικονόμηση
                                                                                καυσίμου, αλλά με τη μεγάλη διαδρομή
                                                                                του και τις προκύπτουσες χαμηλότερες
                                                                                στροφές θα διασφαλίσει ότι οποιοδή-
                                                                                ποτε σημείο λειτουργίας ενός πλοίου
                                                                                μεταφοράς χύδην φορτίου μπορεί να
                                                                                περιέχεται στο διάγραμμα φορτίου ενός
                                                                                κύριου κινητήρα. Επίσης, με το ευρύ
                                                                                φάσμα εναλλακτικών καυσίμων που
                                                                                μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους
                                                                                δίχρονους κινητήρες και με διάφορα
                                                                                τεχνικά μέτρα που μειώνουν ακόμα

                                                                                Δεκέμβριος 2024              187
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192