Page 183 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 183
για τα υπόλοιπα υπάρχει μεγάλη αβε-
βαιότητα για τη μελλοντική τους διαθε-
σιμότητα, τη βιωσιμότητά τους (κόστος
χρήσης), καθώς και για την ικανότητα
χρήσης με ασφάλεια τόσο από τον
διαθέσιμο εξοπλισμό όσο και από τα
πληρώματα. Η αμμωνία π.χ. είναι πολύ
τοξική, η μεθανόλη δεν επιφέρει δρα-
στική μείωση στις εκπομπές CO2 και το
υδρογόνο καταλαμβάνει πολύ μεγάλο
όγκο και χρειάζεται ειδικές συνθήκες
για τη μεταφορά του. Η επένδυση σε
πλοία που κινούνται αποκλειστικά με
ένα από αυτά τα εναλλακτικά καύσιμα
εμπεριέχει μεγάλο ρίσκο, καθιστώντας
την αντίστοιχη επένδυση αβέβαιη, με
αποτέλεσμα η μεγάλη αγορά των bulk
carriers να παραμένει στάσιμη.
Η ανάγκη λήψης αποφάσεων που θα
οδηγήσουν με ασφάλεια τα bulk carriers
στην αποανθρακοποίηση είναι καθο-
ριστικής σημασίας, καθώς μια λάθος
επιλογή μπορεί να οδηγήσει σε πλοία
που θα καταστούν μη ανταγωνιστικά.
Οι πλοιοκτήτες καλούνται να βρουν και
να εφαρμόσουν τη λύση εκείνη που θα
τους επιτρέψει να διατηρήσουν την
επενδεδυμένη αξία των πλοίων τους,
εξασφαλίζοντας μακροπρόθεσμα την
αποδοτικότητα, την ευελιξία και την
περιβαλλοντική συμμόρφωση.
Η Wärtsilä, ως παγκόσμιος ηγέτης
σε καινοτόμες τεχνολογίες, σε στενή
συνεργασία με τον νηογνώμονα RINA,
πρωτοπορεί για μία ακόμα φορά με
άμεσα εφαρμοστέες και τεχνολογικά
έτοιμες προτάσεις, σχεδιασμένες να
προσφέρουν την ευελιξία που θα απαι-
τηθεί τη δεδομένη χρονική στιγμή. Όσο
η αβεβαιότητα της μελλοντικής διάθε-
σης και της ύπαρξης υποδομών για τα
εναλλακτικά καύσιμα παραμένει, η επι-
λογή ενός νέου, εναλλακτικού καυσίμου
δεν θα πρέπει να είναι η προτεραιότητά
μας, καθώς δεν υπάρχει καμία εγγύηση
πως τα εναλλακτικά καύσιμα που εμφα-
νίζονται ως «κυρίαρχα» σήμερα θα εξα-
κολουθούν να αποτελούν επιλογή σε
δεκαπέντε χρόνια από τώρα. Χρησιμο-
Δεκέμβριος 2024 183