Page 184 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 184
Τα bulk carriers του μέλλοντος
PM (σωματιδίων). Οι συνολικές εκπο-
μπές αερίων GHG είναι μέχρι και 25%
λιγότερες.
Καθώς η πίεση που ασκείται στη ναυ-
τιλία για την αποανθρακοποίησή της
ολοένα και θα αυξάνεται, πρέπει αντί-
στοιχα να αυξάνεται και η ταχύτητα με
την οποία η ναυτιλία οδεύει προς την
αποανθρακοποίηση των λειτουργιών
της. Η επιλογή της επένδυσης σε ένα
πλοίο σύγχρονης τεχνολογίας είναι
μονόδρομος. Οι λύσεις που προτείνει
η Wärtsilä είναι άμεσα διαθέσιμες, δοκι-
μασμένες, ευέλικτες και μπορούν να
οδηγήσουν τα σημερινά bulk carriers
με ασφάλεια μέχρι το 2040.
Στο σημείο αυτό αξίζει να τονιστεί άλλο
ένα σημαντικό πλεονέκτημα της προ-
τεινόμενης εγκατάστασης, που είναι η
δυνατότητα της W31DF να λειτουργεί
με καύση μείγματος LNG και υδρογό-
νου (προς το παρόν, η αναλογία είναι
25% κατ’ όγκο υδρογόνο), μειώνοντας
Engine Room arrangement ακόμα περισσότερο τις εκπομπές CO2.
Με τη χρήση κατάλληλων διατάξεων
ποιώντας το LNG ως καύσιμο και έναν τομείς του αρχικού κεφαλαίου της πάνω στο πλοίο, οι οποίες μπορούν να
σύγχρονο τετράχρονο κινητήρα, όπως ο επένδυσης (CAPEX), του λειτουργικού τοποθετηθούν όταν αυτό καταστεί ανα-
Wärtsilä 31DF, καθώς και μια μοντέρνα κόστους (OPEX) και της περιβαλλο- γκαίο, και χρησιμοποιώντας το LNG ως
διάταξη πρόωσης, είναι δυνατόν να ντικής συμμόρφωσης. Πιο συγκεκρι- πρώτη ύλη, παράγεται υδρογόνο επί
φτάσουμε πολύ κοντά στο 2040 χωρίς μένα, και συγκριτικά με ένα standard του πλοίου, μέσω της γνωστής διαδι-
πρόσθετες επενδύσεις στο πλοίο, μετα- πλοίο που κινείται με φυσικό αέριο, η κασίας «αναμόρφωσης μεθανίου με
θέτοντας έτσι την ανάγκη εφαρμογής προτεινόμενη λύση εξασφαλίζει πάνω ατμό» (Methane Steam Reforming).
λύσεων για την επίτευξη των στόχων από 10% χαμηλότερη κατανάλωση Με χρήση τέτοιων διατάξεων και με τη
του 2050 σε μεταγενέστερο χρόνο. καυσίμου, οπότε και αναλογικά λιγότε- διαδικασία αυτή, παράγεται το μεγαλύ-
Ο κινητήρας W31DF (που σε μορφή ρες εκπομπές ρύπων. Έχει το ίδιο ή και τερο ποσοστό υδρογόνου που χρησιμο-
Diesel κατέχει το ρεκόρ Γκίνες για τον κάτω από συνθήκες χαμηλότερο κόστος ποιείται σήμερα σε άλλους τομείς. Με
πιο αποδοτικό τετράχρονο κινητήρα κτήσης (capex). Λόγω της ευελιξίας την επιλογή αυτή, λύνεται το πρόβλημα
στην κατηγορία του) έχει επιπλέον το που παρέχει η συγκεκριμένη διάταξη της αποθήκευσης του υδρογόνου επί
πλεονέκτημα ότι μπορεί πολύ εύκολα, πρόωσης, παρέχει χαμηλότερο κόστος του πλοίου και γίνεται χρήση των υπαρ-
και προπάντων οικονομικά, να μετα- συντήρησης και λιπαντικών. Επιπλέον, χουσών υποδομών LNG.
τραπεί σε κινητήρα καύσης οποιουδή- επιτρέπει την αποτελεσματική χρήση Έτσι, δίνεται στο πλοίο η δυνατότητα,
ποτε από τα εναλλακτικά καύσιμα που συστημάτων εκμετάλλευσης αιολικής κάποια στιγμή μετά το 2035 και πολύ
υπάρχουν σήμερα*. Ο εν λόγω κινη- ενέργειας επί του πλοίου (wind assisted κοντά στο 2040, να εξασφαλίσει τη
τήρας διαθέτει τα πλέον εξελιγμένα propulsion). συμμόρφωση με τους πολύ αυστηρούς
συστήματα υπερπλήρωσης, έγχυσης Η ναυπήγηση ενός νέου bulk carrier με κανονισμούς για το 2050, είτε με την
καυσίμου και σύστημα ελέγχου, τα την εγκατάσταση που περιγράψαμε πιο προοδευτική καύση υδρογόνου είτε
οποία μεταξύ άλλων εξασφαλίζουν πάνω (αντί για τη χρήση των κλασικών με τη μετατροπή της μηχανής ώστε να
πολύ χαμηλές εκπομπές άκαυστου δίχρονων κινητήρων) έχει επιπλέον κάψει ένα άλλο καύσιμο που η χρήση
μεθανίου (methane slip), ενώ είναι σε πλεονεκτήματα, όπως τη μείωση του του μπορεί να προκριθεί στο μέλλον,
εξέλιξη βελτιώσεις, που θα μειώσουν όγκου της προωστήριας εγκατάστα- αλλά σήμερα δεν είμαστε σε θέση να
περαιτέρω αυτές τις εκπομπές. σης και κατά συνέπεια την αύξηση ξέρουμε ακόμη ποιο είναι αυτό.
Η επιλογή λοιπόν ενός νέου αλλά δοκι- του όγκου του ωφέλιμου φορτίου του
μασμένου συστήματος προωστήριας πλοίου. Επιπροσθέτως, η χρήση του * Η Wärtsilä συνεχίζει την ανάπτυξη
εγκατάστασης με δύο τετράχρονες LNG ως καυσίμου έχει μέχρι και 30% κινητήρων της σειράς 31 για καύση
W31DF μηχανές καλύπτει καλύτερα λιγότερες εκπομπές CO2, 90% λιγό- μεθανόλης και αμμωνίας και αναμένεται
να είναι διαθέσιμοι στο τέλος του 2027.
τις ανάγκες μεγάλων bulkers, παρέχο- τερες εκπομπές NOx, 99% λιγότερες Υπάρχοντες κινητήρες μεθανόλης: W32.
ντας σημαντικά πλεονεκτήματα στους εκπομπές SOx και μηδαμινές εκπομπές Υπάρχοντες κινητήρες αμμωνίας: W25.
184 NX