Page 182 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 182

Τα bulk carriers του μέλλοντος

          Τα bulk carriers

          και το δύσβατο μονοπάτι

          της αποανθρακοποίησης























                                           Σήμερα,  όλο  και  περισσό-
                                           τερο  γίνεται  κατανοητό  ότι
                                           το  περιβάλλον  βρίσκεται  σε
                                           κίνδυνο.  Καταστροφές,  όπως
                                           οι  ολοένα  και  πιο  συχνές
                                           πλημμύρες  και  πυρκαγιές,
                                           αυξάνουν  την  ανησυχία  πα-
                                           γκοσμίως  και  συγκεντρώνουν
                                           την  προσοχή  όλων  των  διε-
                                           θνών οργανισμών.



                                           Η εμπορική ναυτιλία βρίσκεται  για
                                           άλλη μία φορά στο επίκεντρο, καθώς,
                                           παρότι είναι υπεύθυνη μόνο για το 2%
                                           των παγκόσμιων εκπομπών ρύπων, το
                                           ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί
                                           κατά 45% μέχρι το 2050, αν δεν πάρει
                                           άμεσα μέτρα για την αποανθρακοποί-
                                           ησή της. Οι νέοι κανονισμοί του ΙΜΟ και
                                           της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που αποσκο-
                                           πούν στην αποανθρακοποίηση της ναυ-
                                           τιλίας μέχρι το 2050 μέσω της βελτι-
                                           στοποίησης της ενεργειακής απόδοσης,
                                           προσθέτουν ένα επιπλέον «βάρος» στις
                                           προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει
          του Γιάννη Χριστόπουλου,         η αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού
          Γενικού Διευθυντή Πωλήσεων Ελλάδας    φορτίου (bulk carrier).
          και Κύπρου, Διευθύνοντος Συμβούλου,   Οι περισσότερες από τις λύσεις που
          Wärtsilä Greece
                                           προτείνονται σήμερα επικεντρώνο-
                                           νται στα εναλλακτικά καύσιμα, όπως η
                                           μεθανόλη, η αμμωνία, το υδρογόνο και
                                           το LNG. Με εξαίρεση το LNG, το οποίο
                                           χρησιμοποιείται εδώ και πολλά χρόνια
                                           στην εμπορική ναυτιλία και για το οποίο
                                           υπάρχουν ήδη τόσο οι υποδομές όσο
                                           και η απαραίτητη εφοδιαστική αλυσίδα,

          182                                                                                             NX
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187