Page 182 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 182
Τα bulk carriers του μέλλοντος
Τα bulk carriers
και το δύσβατο μονοπάτι
της αποανθρακοποίησης
Σήμερα, όλο και περισσό-
τερο γίνεται κατανοητό ότι
το περιβάλλον βρίσκεται σε
κίνδυνο. Καταστροφές, όπως
οι ολοένα και πιο συχνές
πλημμύρες και πυρκαγιές,
αυξάνουν την ανησυχία πα-
γκοσμίως και συγκεντρώνουν
την προσοχή όλων των διε-
θνών οργανισμών.
Η εμπορική ναυτιλία βρίσκεται για
άλλη μία φορά στο επίκεντρο, καθώς,
παρότι είναι υπεύθυνη μόνο για το 2%
των παγκόσμιων εκπομπών ρύπων, το
ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί
κατά 45% μέχρι το 2050, αν δεν πάρει
άμεσα μέτρα για την αποανθρακοποί-
ησή της. Οι νέοι κανονισμοί του ΙΜΟ και
της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που αποσκο-
πούν στην αποανθρακοποίηση της ναυ-
τιλίας μέχρι το 2050 μέσω της βελτι-
στοποίησης της ενεργειακής απόδοσης,
προσθέτουν ένα επιπλέον «βάρος» στις
προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει
του Γιάννη Χριστόπουλου, η αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού
Γενικού Διευθυντή Πωλήσεων Ελλάδας φορτίου (bulk carrier).
και Κύπρου, Διευθύνοντος Συμβούλου, Οι περισσότερες από τις λύσεις που
Wärtsilä Greece
προτείνονται σήμερα επικεντρώνο-
νται στα εναλλακτικά καύσιμα, όπως η
μεθανόλη, η αμμωνία, το υδρογόνο και
το LNG. Με εξαίρεση το LNG, το οποίο
χρησιμοποιείται εδώ και πολλά χρόνια
στην εμπορική ναυτιλία και για το οποίο
υπάρχουν ήδη τόσο οι υποδομές όσο
και η απαραίτητη εφοδιαστική αλυσίδα,
182 NX