Page 186 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 186
Τα bulk carriers του μέλλοντος
Η εύρεση συστημάτων
πρόωσης υψηλής απόδοσης
με χαμηλή κατανάλωση
καυσίμου, κλειδί για τη
λειτουργία των bulk carriers
Η MAN Energy Solutions συμβάλλει σημαντικά στη στήριξη
των bulkers και, από το 2000, περισσότερα από 8.000 bulk
carriers έχουν εξοπλιστεί με δίχρονους κινητήρες MAN B&W.
Γνωρίζοντας ότι τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου κυρι-
αρχούν στα διεθνή ύδατα, αποτελώντας πάνω από το 40% του
συνολικού παγκόσμιου στόλου που λειτουργεί σήμερα, είναι
πρωταρχικός μας στόχος να στηρίξουμε αποτελεσματικά και
διαχρονικά τον συγκεκριμένο κλάδο.
Αυτός ο σημαντικός τομέας των μετα- Τα κύρια πλεονεκτήματα των ηλεκτρο-
φορών συνεχίζει να αναπτύσσεται νικά ελεγχόμενων κινητήρων ME είναι
παράλληλα με τον αυξανόμενο όγκο η βελτιστοποιημένη κατανάλωση καυ-
της παγκόσμιας αγοράς, αλλά πρέπει σίμου και εσωλίπανσης, καθώς και η
να προσαρμοστεί σε αυστηρότερες βελτιωμένη λειτουργία χαμηλού φορ-
απαιτήσεις. Οι σημερινοί ιδιοκτήτες τίου, βασισμένη σε δεκαετίες επιτυχίας
πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου που απολάμβαναν οι προκάτοχοί τους, οι
χρειάζονται οικονομικά αποδοτικά μηχανικά ελεγχόμενοι κινητήρες. Εκτός
συστήματα πρόωσης, με χαμηλό από τους αξιόπιστους κινητήρες ME-C, η
αρχικό κόστος, για να κάνουν τις MAN Energy Solutions προσφέρει επί-
δραστηριότητές τους κερδοφόρες. σης ένα χαρτοφυλάκιο δοκιμασμένων
Δεδομένου ότι τα πλοία μεταφοράς κινητήρων διπλού καυσίμου για την πρό-
χύδην φορτίου ταξιδεύουν συχνά σε ωση πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου.
του Διονύση Χριστοδουλόπουλου, περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιο- Ο κινητήρας ME-GI είναι μια εξαιρετικά
Managing Director χές, οι κινητήρες τους πρέπει να πλη- αποδοτική και ευέλικτη λύση πρόωσης.
της MAN Energy Solutions Greece, Cyprus, ρούν αυστηρά τα όρια για εκπομπές Με την εισαγωγή του ξεκίνησε ένα νέο
Balkan & Black Sea Region
NOx, SOx και άλλων αέριων ρύπων. κεφάλαιο στην ιστορία των αέριων καυ-
Με τους αυστηρότερους περιορι- σίμων, από το οποίο επωφελούνται τα
σμούς του ΙΜΟ, η εύρεση συστημά- πλοία χύδην φορτίου. Η ME-GI είναι σε
των πρόωσης υψηλής απόδοσης με θέση να προσφέρει στους πλοιοκτήτες
χαμηλή κατανάλωση καυσίμου είναι τη δυνατότητα χρήσης μαζούτ ή φυσι-
το κλειδί. Σε αυτό το πρίσμα, ειδικά κού αερίου – ανάλογα με τις τιμές της
τα τελευταία χρόνια, οι δίχρονοι κινη- αγοράς και τη διαθεσιμότητα. Το κύριο
τήρες χαρτογραφούνται και διαστασι- πλεονέκτημα είναι η δυνατότητα χρή-
ολογούνται με περαιτέρω χαμηλότερες σης καυσίμων με χαμηλό σημείο ανά-
στροφές για να συνδυαστούν εξαιρετικά φλεξης και χαμηλή περιεκτικότητα σε
με μεγαλύτερης διαμέτρου προπέλα. θείο, όπως το υγραέριο και η μεθανόλη.
186 NX