Page 191 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 191
• Μεθανόλη: Η μεθανόλη κερδίζει διπλού καυσίμου (συμβατικού
έδαφος ως ένα από τα πιο βιώσιμα πετρελαίου και LNG). Ωστόσο, η
εναλλακτικά καύσιμα. Παρότι εκπέ- χρήση του αντιμετωπίζει επικρί-
μπει CO2 κατά την καύση, μπορεί σεις λόγω διαρροών μεθανίου,
να παραχθεί από βιομάζα ή με τη που είναι σημαντικά ισχυρότερο
χρήση πράσινης ενέργειας, μει- αέριο θερμοκηπίου από το CO2.
ώνοντας δραστικά τις εκπομπές Πρέπει να τονιστεί ότι η ανάπτυξη εναλ-
άνθρακα. Η μεθανόλη έχει το λακτικών καυσίμων απαιτεί παράλληλα
πλεονέκτημα ότι είναι εύκολη στη τη δημιουργία υποδομών ανεφοδιασμού
μεταφορά και στη χρήση, αλλά η και τη διασφάλιση της οικονομικής τους
έλλειψη παγκόσμιας υποδομής βιωσιμότητας, παράμετροι που μεταθέ-
ανεφοδιασμού αποτελεί περιο- τουν τη χρήση τους σε μεθύστερο χρόνο,
ριστικό παράγοντα για την άμεση παρά τη συνεχώς αυξανόμενη επένδυση
υιοθέτησή της. στην εν λόγω έρευνα.
• Βιοκαύσιμα: Τα βιοκαύσιμα προ-
σφέρουν μια βραχυπρόθεσμη 2. Τεχνολογίες πρόωσης με αξιοποίηση
λύση, καθώς μπορούν να χρησι- του ανέμου
μοποιηθούν σε υπάρχουσες μηχα- Η εκμετάλλευση της αιολικής ενέργειας
νές χωρίς μεγάλες τροποποιήσεις. επιστρέφει ως σημαντική στρατηγική για
Ωστόσο, η περιορισμένη παρα- τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Οι
γωγή και οι υψηλές τιμές αποτε- νέες τεχνολογίες προσφέρουν καινοτόμες
λούν σοβαρούς περιορισμούς για λύσεις:
τη χρήση τους σε μεγάλη κλίμακα. • Rotor Sails: Τα κυλινδρικά πανιά
• Υγροποιημένο φυσικό αέριο χρησιμοποιούν το φαινόμενο
(LNG): Το LNG χρησιμοποιείται Magnus για την παραγωγή ώθη-
ως μεταβατικό καύσιμο για τη σης, μειώνοντας την κατανάλωση
μείωση των εκπομπών CO2, όπως καυσίμου έως και 10% με βάση τις
φανερώνουν και τα στατιστικά των δηλώσεις των αντίστοιχων κατα-
πλοίων προς ναυπήγηση, όπου σκευαστών.
περίπου τα μισά (50%) έχουν • High-Tech Wings: Αυτές οι αερο-
παραγγελθεί με μηχανές καύσης δυναμικές κατασκευές, που
Δεκέμβριος 2024 191