Page 53 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 53

ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ

 ΤΗ ΧΡΗΣΗ

 ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ

 ΜΕΣΩΝ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ

 ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ

 ΤΗ ΝΑΥΤΟΣΥΝΗ




























                             στον αντίκτυπο που αυτά μπορεί να έχουν στους     Η ναυτιλία αντιμετωπίζει ένα σημαντικό
                             ναυτικούς, οι οποίοι λαμβάνουν καθημερινά χιλιά-  έλλειμμα καλά καταρτισμένων ναυτικών,
                             δες μικρές σημαντικές αποφάσεις που κάνουν τη     το οποίο διαφαίνεται ότι θα διογκωθεί
                             διαφορά μεταξύ επιτυχίας και αποτυχίας.           περαιτέρω. Μια προφανής λύση στο εν
                                                                               λόγω πρόβλημα είναι η ενίσχυση της
                                    Μιλάμε συχνά για την ενσωμάτωση νέων       παρουσίας των γυναικών ναυτικών. Πώς
                                    τεχνολογιών και την ψηφιοποίηση στα        μπορεί η ναυτιλιακή βιομηχανία να προ-
                                    πλοία. Τι σημαίνει αυτό για το ανθρώπινο   σελκύσει περισσότερες γυναίκες;
                                    δυναμικό;                           Το 2021, η BIMCO και το ICS δημοσίευσαν το
                             Η ενίσχυση της ψηφιοποίησης στα πλοία δεν συνε-  Seafarer Workforce Report, όπου προειδοποίησαν
                             πάγεται μείωση του αριθμού των ναυτικών στα   ότι ο κλάδος πρέπει να αυξήσει σημαντικά τα επί-
                             πλοία. Συνεπάγεται όμως καλύτερα εκπαιδευμένο   πεδα κατάρτισης και προσλήψεων αν θέλει να απο-
                             πλήρωμα και περισσότερες αυτοματοποιημένες   φύγει μια σοβαρή έλλειψη αξιωματικών μέχρι το
                             διαδικασίες επί του πλοίου. Εάν θέλουμε να απο-  2026. Η έλλειψη που προβλέφθηκε αφορά έλλειμμα
                             λαύσουμε τα μέγιστα οφέλη της ψηφιοποίησης,   26.000 αξιωματικών, μια πρόβλεψη που πλέον θεω-
                             πρέπει επίσης να είμαστε προσεκτικοί στην υπερ-  ρείται αισιόδοξη.
                             βολική εξάρτηση και εμπιστοσύνη στα ψηφιακά   Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, η ναυτιλιακή
                             εργαλεία (τόσο στη στεριά όσο και στο πλοίο) και   βιομηχανία θα πρέπει να διευρύνει και να εφαρμόσει
                             να τονίσουμε τη σημασία του ελέγχου και της επο-  μια διευρυμένη πολιτική, χωρίς στεγανά στην προ-
                             πτείας από το ανθρώπινο δυναμικό. Είναι αυτονό-  σέλκυση και στην επιλογή ανθρώπινου δυναμικού.
                             ητο ότι η χρήση αυτοματοποιημένων μέσων δεν   Δεν έχουμε την πολυτέλεια να αφήσουμε κανέναν
                             μπορεί να αντικαταστήσει τη ναυτοσύνη.     εκτός του κλάδου. Οι ναυτιλιακές εταιρείες πρέπει
                             Είναι βέβαιο ότι θα χρειαστούμε περισσότερους   επίσης να δημιουργήσουν έναν ασφαλή και χωρίς
                             ναυτικούς στα πλοία για να μπορέσουμε να αντι-  αποκλεισμούς χώρο εργασίας για όλους τους υπαλ-
                             μετωπίσουμε το γραφειοκρατικό βάρος όλων των   λήλους τους, έτσι ώστε να μη χάσουν κανέναν εργα-
                             δεδομένων που θα πρέπει να συλλέγουμε προκει-  ζόμενο λόγω ανισοτήτων.
                             μένου να συμμορφωνόμαστε με τους κανονισμούς   Ο ρόλος των ναυτικών συχνά υποτιμάται εντός της
                             της ΕΕ και τις υποδείξεις του ΙΜΟ.         ναυτιλιακής βιομηχανίας και από το ευρύ κοινό.


                                                                                                              51
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58