Page 52 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 52
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΛΟΙΩΝ
ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ
ΤΗ ΧΡΗΣΗ
ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ
ΜΕΣΩΝ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ
ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ
ΤΗ ΝΑΥΤΟΣΥΝΗ
Ποιος ο αντίκτυπος της ψηφιοποίησης τόσο επί του
πλοίου όσο και στην ξηρά;
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε τροχιά ψηφιακού μετα-
σχηματισμού εδώ και αρκετό καιρό, αλλά τα τελευταία χρόνια
οι εξελίξεις της τεχνητής νοημοσύνης αλλάζουν δραστικά
τις καθημερινές λειτουργίες των πλοίων, με στόχο, μεταξύ
άλλων, την ενίσχυση της ασφάλειας και της ευημερίας των
πληρωμάτων. Ένα ευρύ φάσμα εργαλείων χρησιμοποιείται για
τη διευκόλυνση της πλοήγησης, της επικοινωνίας, της παρα-
κολούθησης του εξοπλισμού και της ορθής λειτουργίας των
συστημάτων των πλοίων.
Ο αντίκτυπος της ψηφιοποίησης διαφέρει ανάλογα με τον
τύπο πλοίου, αλλά τα πλεονεκτήματα της αυξημένης συνδεσι-
μότητας, των λειτουργιών που μπορούν να πραγματοποιηθούν
εξ αποστάσεως, η ασφάλεια είναι κοινά για κάθε τύπο πλοίου.
Τα πλεονεκτήματα αυτά αφορούν τη μείωση του διοικητικού
φόρτου και την καλύτερη διαχείριση του χρόνου, τη μείωση
των επαναλαμβανόμενων εργασιών, την αύξηση του χρόνου
ανάπαυσης για το πλήρωμα, τη βελτιστοποίηση του ταξιδιού
σύμφωνα με τις προβλέψεις για τον καιρό, την ταχύτερη αντα-
πόκριση και αποκατάσταση βλαβών του εξοπλισμού, ακόμα
και την επίλυση θεμάτων ιατρικής περίθαλψης, μέσω της
τηλεϊατρικής.
Φυσικά, υπάρχουν ορισμένοι κίνδυνοι που δεν πρέπει να υπο-
τιμηθούν, όπως οι απειλές στον κυβερνοχώρο – το spoofing,
το οποίο χρησιμοποιείται από τους Χούθι ως μια άλλη μορφή
βίας, ή ακόμα και η απομόνωση των μελών του πληρώματος, η
οποία συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με θέματα ψυχικής υγείας
και θα πρέπει να αντιμετωπιστεί από τις ναυτιλιακές εταιρείες.
Έχουν διεξαχθεί διάφορες έρευνες για το θέμα και με βάση
τα αποτελέσματά τους έχει δημιουργηθεί ένας κατάλογος
Απόσπασμα από τις τοποθετήσεις συστάσεων για να βοηθήσουν στην καλύτερη δυνατή αξιο-
της Σαμάνθας Λουράντου, ποίηση των ψηφιακών εργαλείων.
ταμία της WISTA Hellas Η καινοτομία στη διαχείριση των πλοίων βασίζεται σίγουρα στη
και Purchasing Manager
της Atlantic Bulk Carriers Management Ltd. χρήση ψηφιακών μέσων, αλλά πρέπει να δώσουμε προσοχή
50