Page 54 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 54
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΛΟΙΩΝ
• Κοινωνικές σχέσεις επί του πλοίου. Εάν
απασχολούν γυναίκες στο πλήρωμα,
οι εταιρείες θα πρέπει να λαμβάνουν
υπόψη τους την κοινωνική πτυχή της
ζωής επί του πλοίου, ώστε να δημιουρ-
γήσουν την αίσθηση του ανήκειν και να
μειώσουν την απομόνωση.
• Προκλήσεις στον τομέα της απα-
σχόλησης. Η έλλειψη οικογενειακού
Εάν θέλουμε να απολαύσουμε τα μέγιστα προγραμματισμού αποτελεί σημα-
οφέλη της ψηφιοποίησης, πρέπει επίσης ντική παράβλεψη. Η δομή της σύμβα-
να είμαστε προσεκτικοί στην υπερβολική σης εργασίας θα πρέπει να λαμβάνει
εξάρτηση και εμπιστοσύνη στα ψηφιακά υπόψη την ισορροπία μεταξύ εργα-
εργαλεία (τόσο στη στεριά όσο και στο σίας και προσωπικής ζωής. Επιπλέον,
πλοίο) και να τονίσουμε τη σημασία η ευέλικτη εναλλαγή ή/και μετάβαση
του ελέγχου και της εποπτείας από μεταξύ της θέσης εργασίας στο πλοίο
το ανθρώπινο δυναμικό. και της θέσης στη στεριά θα μπορούσε
να επιφέρει άρση του εμποδίου ενός
πιθανού διλήμματος μεταξύ της επιλο-
γής της εργασίας και της οικογένειας.
• Συνθήκες επί του πλοίου. Για τη βελ-
τιστοποίηση των συνθηκών επί του
πλοίου, οι ναυτιλιακές εταιρείες θα
πρέπει να εξασφαλίζουν πρόσβαση
σε γυναικεία προϊόντα υγιεινής, εξο-
πλισμό ΜΑΠ κατάλληλου μεγέθους
για όλους και καθορισμένους χώρους
Επομένως, αν θέλουμε να προσελκύσουμε νέους διαμονής για τη διευκόλυνση των ανα-
ανθρώπους, πρέπει να προβούμε σε διορθωτικές γκών των γυναικών – όπως ξεχωριστά
ενέργειες για να αλλάξουμε αυτή την αντίληψη. αποδυτήρια, κ.λπ.
Πρέπει επίσης να δώσουμε κίνητρα, ώστε οι νέοι Τέλος, η WISTA πιστεύει ότι πρέπει να δημιουργη-
να λάβουν υπόψη τους μια καριέρα στη θάλασσα. θεί ένα περιβάλλον αξιοκρατίας, ένα περιβάλλον
Ορισμένα πρακτικά μέτρα που μπορεί να εφαρμόσει όπου γίνονται αποδεκτοί άνθρωποι κάθε εθνικό-
μια εταιρεία για την επίτευξη καλύτερων ποσοστών τητας, θρησκείας, φυλής και φύλου, καθώς οι
πρόσληψης και διατήρησης είναι η βελτίωση της διαφορετικές κουλτούρες φέρνουν διαφορετικές
ποιότητας των συνθηκών διαβίωσης επί του πλοίου, προοπτικές, και αυτό είναι προς όφελος των εται-
καθώς και η χρήση νέων τεχνολογιών για τη μεί- ρειών και των εργαζομένων.
ωση του φόρτου εργασίας και τη βελτιστοποίηση
της απόδοσης και της αποτελεσματικότητας της Ποιες αλλαγές αναμένετε ή ελπίζετε να
εργασίας. Επιπλέον, θα πρέπει να φροντίζουν για δείτε στα δύο έτη που ακολουθούν, μέχρι
την παροχή των απαραίτητων εργαλείων για την τα επόμενα «Ποσειδώνια»;
ενίσχυση της συνδεσιμότητας και να προχωρήσουν Πραγματικά δεν βλέπω κάποια σημαντική πρό-
στην εφαρμογή συμβάσεων μικρότερης διάρκειας οδο στο κομμάτι της ενεργειακής μετάβασης της
ή να παρέχουν ευκαιρίες για εργασία στην ξηρά, αν ναυτιλίας τα επόμενα δύο χρόνια. Δεν υπάρχει
αυτό χρειαστεί. πραγματικό ενδιαφέρον, ούτε αρκετοί πόροι, και
Για την προσέλκυση περισσότερων γυναικών στον τα εναλλακτικά καύσιμα που προτείνονται δεν είναι
κλάδο έχουν δρομολογηθεί διάφορες πρωτοβουλίες πράσινα, ενώ η διαθεσιμότητά τους είναι περιορι-
και προγράμματα. Μία από αυτές, το «All aboard σμένη. Γι’ αυτό και οι περισσότεροι πλοιοκτήτες
alliance», που υποστηρίζεται από το Global Maritime συνεχίζουν να παραγγέλνουν πλοία συμβατικού
Forum, ανέφερε συγκεκριμένα τέσσερις κατηγο- κινητήρα και όχι διπλού καυσίμου. Θα προτιμούσα
ρίες προκλήσεων που αντιμετωπίζει το γυναικείο να δω το ETS να δίνει κίνητρα για την απανθρακο-
πλήρωμα: ποίηση και όχι να λειτουργεί ως τιμωρητικό μέτρο.
Αναμένω επίσης τα αποτελέσματα της έρευνας της
• Δυσκολία επιτυχίας στον κλάδο. Μια WISTA και του IMO για τις γυναίκες ναυτικούς για
επιτυχημένη καριέρα στη θάλασσα το 2024. Τέλος, ελπίζω ότι θα υπάρξει καλύτερη
θα πρέπει να είναι εξίσου προσιτή στις εκπαίδευση και κατάρτιση, τόσο επί του πλοίου όσο
γυναίκες όπως και στους άνδρες. και στη στεριά.
52