Page 49 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 49
Ποιες οι σκέψεις σας για τη χρήση νέων
τεχνολογιών και μέσων αυτοματοποίη-
σης στη ναυτιλία;
Επί του παρόντος, υπάρχουν πολλές μεγάλες
ευκαιρίες από τη χρήση τεχνολογιών και μέσων
αυτοματοποίησης και είμαι βέβαιος ότι η εισαγωγή
εναλλακτικών καυσίμων στα πλοία θα επιφέρει
αλλαγές. Καταγράφονται ήδη πολύ ελπιδοφόρες
τεχνολογικές εξελίξεις όσον αφορά την επιτήρηση
και την ανίχνευση διαρροών. Οι νέες τεχνολογίες
έχουν επίσης σημαντικά οφέλη για την ασφάλεια
των πληρωμάτων στα πλοία, καθώς μπορούν να
προλαμβάνουν επείγουσες καταστάσεις.
Με περηφάνια βλέπω ότι οι νέες ψηφιακές λύσεις
που προκρίνονται επιτρέπουν πλέον την εισαγωγή
νέων εναλλακτικών καυσίμων στη βιομηχανία.
Βρισκόμαστε τώρα σε ένα κομβικό σημείο, όπου
τα ναυπηγεία, οι σχεδιαστές και οι προμηθευτές
τεχνολογίας συνεργάζονται πολύ στενά για την
επίτευξη αυτού του στόχου, διότι αυτό θα είναι
μέρος της διαδικασίας προκειμένου να κατασκευ-
άσουμε ασφαλή πλοία με μηδενικό περιβαλλοντικό
αποτύπωμα. Νομίζω ότι είναι μια πρώτης τάξεως
ευκαιρία να βελτιώσουμε το επίπεδο ασφάλειας
στα πλοία μέσω της τεχνολογίας και, φυσικά, μέσω
της αναβάθμισης και της βελτίωσης των βιομηχα-
νικών προτύπων και των βέλτιστων πρακτικών για
τον ανθρώπινο παράγοντα.
Με ποιες δεξιότητες θα πρέπει να είναι
εφοδιασμένοι οι ναυτικοί προκειμένου
να προσαρμοστούν στις μελλοντικές
προκλήσεις της ναυτιλίας;
Θεωρώ πως πολύ σημαντικά είναι τα electrical Σε δύο χρόνια από τώρα, ελπίζω ότι η βιομηχανία:
skills, καθώς τα πλοία θα γίνονται σημαντικά πιο α) θα καθορίσει ένα fuel standard που θα θέσει μια
ψηφιοποιημένα και ηλεκτρικά. Η καθημερινότητα σαφή κατεύθυνση για το πώς οι πλοιοκτήτες θα
των μηχανολόγων μηχανικών στα πλοία θα καταστεί μετασχηματίσουν την ένταση των εκπομπών αερίων
σύνθετη, καθώς εξηλεκτρίζονται πολλά συστήματα του θερμοκηπίου των περιουσιακών τους στοιχείων
εν πλω. Έτσι, οι απαιτούμενες δεξιότητες μεταβάλ- και β) θα εισαγάγει έναν μηχανισμό τιμολόγησης
λονται, αλλά η μετάβαση αυτή είναι απαραίτητη που θα τιμωρεί όσους δεν συμμορφώνονται, με μια
καθώς η ψηφιοποίηση ενισχύεται στα πλοία. έξυπνη ροή εσόδων που θα μπορεί να βοηθήσει
τους first movers και να διευκολύνει τις αλυσίδες
Ποιες αλλαγές αναμένετε ή ελπίζετε να εφοδιασμού να τεθούν σε λειτουργία. Mε αυτόν
δείτε στα δύο έτη που ακολουθούν, μέχρι τον τρόπο θα υπάρξει σύνδεση μεταξύ της ζήτησης
τα επόμενα «Ποσειδώνια»; από τη ναυτιλιακή βιομηχανία και της προσφοράς
Τα θέματα που συζητάμε σχετικά με τη βιώσιμη καυσίμων από τους προμηθευτές ενέργειας.
μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας απορρέουν Όσον αφορά τα πληρώματα, έχοντας συνεργαστεί
από την κατάσταση έκτακτης ανάγκης που αντι- με πολλούς ναυτικούς, πιστεύω ότι είναι εξαιρετικά
μετωπίζει ο πλανήτης μας αναφορικά με το περι- εξειδικευμένοι και ικανοί άνθρωποι. Αν και μπο-
βάλλον και το κλίμα. Στο πλαίσιο αυτό είναι απο- ρεί να είναι δύσκολο, είναι απαραίτητο να δούμε
γοητευτικό το γεγονός ότι το 75% του orderbook τους ναυτικούς ως μέρος της λύσης και να τους
των Ελλήνων πλοιοκτητών είναι για πλοία συμβα- εμπλέξουμε εποικοδομητικά στην όλη διαδικασία.
τικού καυσίμου, κατά κύριο λόγο εξοπλισμένα με Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του πράσινου μετασχη-
scrubbers, διατηρώντας ζωντανή τη ροή ορυκτών ματισμού του κλάδου, θα μπορέσουμε να προσελ-
καυσίμων για περιουσιακά στοιχεία που θα παρα- κύσουμε νέα ταλέντα, καθώς η νέα γενιά ενδιαφέ-
δοθούν και θα επιχειρούν σε ένα περιβάλλον μηδε- ρεται για την κλιματική κρίση που αντιμετωπίζουμε
νικών εκπομπών έως το 2050. και για την προστασία του πλανήτη.
47