Page 44 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 44

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΛΟΙΩΝ


                                                                            Η ναυτιλία αντιμετωπίζει σημαντικό
                                                                            έλλειμμα καλά καταρτισμένων ναυτι-
                                                                            κών, το οποίο διαφαίνεται ότι θα διογκω-
                                                                            θεί περαιτέρω. Μια προφανής λύση στο
                                                                            εν λόγω πρόβλημα είναι η ενίσχυση της
                                                                            παρουσίας των γυναικών ναυτικών. Πώς
                                                                            μπορεί η ναυτιλιακή βιομηχανία να προ-
                                                                            σελκύσει περισσότερες γυναίκες;
                                                                     Πιστεύουμε ότι η συμπερίληψη και η ποικιλομορ-
                                                                     φία είναι εχέγγυα της επιτυχίας. Οι εταιρείες που
                                                                     επενδύουν στη συμπερίληψη, στη διαφορετικότητα
                                                                     και στην ποικιλομορφία έχει αποδειχθεί ότι είναι
                                                                     πιο επιτυχημένες και αυξάνουν την ανταγωνιστι-
                                                                     κότητά τους. Η συμπερίληψη και η ποικιλομορφία
                                                                     δεν είναι μόνο ζήτημα αρχής, αλλά επίσης ζήτημα
                                                                     ανταγωνιστικότητας.
                                                                     Οι μισθολογικές διαφορές μεταξύ αντρών και
                                                                     γυναικών στην παγκόσμια οικονομία προφανώς
                                                                     είναι κάτι που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί. Η ναυ-
                                                                     τιλία οφείλει να καταβάλει επιπλέον προσπάθειες
                                                                     για την ενίσχυση της συμπερίληψης. Η ενεργειακή
                                                                     μετάβαση αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία
                                                                     για την ενίσχυση της συμπερίληψης και την αύξηση
                                                                     της συμμετοχής των γυναικών και άλλων υποεκ-
                                                                     προσωπούμενων ομάδων στη ναυτιλία.

                                                                            Ποιες αλλαγές αναμένετε ή ελπίζετε να
                                                                            δείτε στα δύο έτη που ακολουθούν, μέχρι
                                                                            τα επόμενα «Ποσειδώνια»;
                                                                     Νομίζω ότι θα αντιμετωπίσουμε πολλές προκλήσεις
                          νέα πρότυπα CO2 για τα φορτηγά ήταν ότι δεν θα   τους επόμενους οκτώ μήνες. Το 60% του παγκό-
                          πρέπει να προωθηθεί η περαιτέρω χρήση βιοκαυ-  σμιου πληθυσμού ψηφίζει φέτος (μεταξύ άλλων
                          σίμων και συνθετικών καυσίμων στις οδικές μετα-  ευρωεκλογές και αμερικανικές εκλογές) και ως εκ
                          φορές. Αντ’ αυτού, πρέπει να διατεθούν αυτά τα   τούτου ο κόσμος μπορεί να μοιάζει εντελώς διαφο-
                          καύσιμα σε τρόπους μεταφοράς όπως η ναυτιλία   ρετικός σε οκτώ μήνες. Η πρώτη μεγάλη πρόκληση
                          και οι αερομεταφορές, η απανθρακοποίηση των   είναι η γεωπολιτική και η ασφάλεια. Ποιος περί-
                          οποίων είναι αρκετά πιο δύσκολη. Και το μεγάλο   μενε, πριν από δύο χρόνια, ότι δύο μεγάλοι πόλεμοι
                          debate στις Βρυξέλλες τα επόμενα πέντε χρόνια θα   θα λάμβαναν χώρα, και μάλιστα τόσο κοντά μας.
                          αφορά ακριβώς την κατά προτεραιότητα πρόσβαση   Ένας στη Γάζα και ένας στην Ουκρανία, που έχουν
                          στα συνθετικά καύσιμα και στα βιοκαύσιμα. Ανα-  αλλάξει τα πάντα. Ο αντίκτυπος των συγκρούσεων
                          μένουμε ότι οι οδικές μεταφορές θα αντιδράσουν   στην ασφάλεια της ηπείρου μας και στην ανταγω-
                          και θα προσπαθήσουν να αποκτήσουν περισσότερα   νιστικότητα της βιομηχανίας μας είναι τεράστιος.
                          βιοκαύσιμα για την ενεργειακή μετάβαση.    Έχει μεταβληθεί ο χάρτης του διά θαλάσσης εμπο-
                          Θεωρώ πάντως ότι η ναυτιλία έχει σημειώσει πολύ   ρίου, με την Ευρώπη που βασίζεται στο εξαγωγικό
                          μεγάλη πρόοδο τα τελευταία χρόνια. Η νοοτροπία   και εισαγωγικό θαλάσσιο εμπόριο να αντιμετωπίζει
                          εντός της βιομηχανίας αλλάζει ραγδαία και οφεί-  σημαντικές προκλήσεις.
                          λουμε να μετατρέψουμε τις τεράστιες προκλήσεις   Η κλιματική κρίση είναι επίσης μια μεγάλη πρό-
                          που αντιμετωπίζουμε σε μια μεγάλη ευκαιρία. Είναι   κληση, με σημαντικές επιδράσεις στη βιομηχα-
                          θέμα του πώς, όχι θέμα του αν, και είναι επίσης   νία μας. Όλοι οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί που
                          θέμα ανταγωνιστικότητας.                   θεσπίστηκαν τα τελευταία 3-4 χρόνια σε επίπεδο
                          Πιστεύω ότι πρέπει να στηρίξουμε τη βιομηχανική   ΕΕ είναι μια απάντηση στο πώς θέλουμε να δούμε
                          ικανότητα στην Ευρώπη. Η ευρωπαϊκή ναυτιλία   τη βιομηχανία μας να διαμορφώνεται τα επόμενα
                          είναι μεταξύ των πρωτοπόρων στην ενεργειακή   20-30 χρόνια και πώς θα την καταστήσουμε πιο
                          μετάβαση και στο πλαίσιο αυτό είναι επίσης μια   ανταγωνιστική. Νομίζω ότι πρέπει να ρίξουμε το
                          τεράστια ευκαιρία για ολόκληρο το ναυτιλιακό   βάρος, ειδικά τους επόμενους οκτώ μήνες, στη
                          σύμπλεγμα.                                 γεωπολιτική, στην ασφάλεια, στην κλιματική κρίση
                                                                     και στον αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητά μας.


         42
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49