Page 40 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 40

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΛΟΙΩΝ


          Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ,                                            Ποιες τεχνολογίες πιστεύετε ότι μπορούν να αξι-
                                                                   οποιηθούν από τις διαχειρίστριες εταιρείες ελλη-
          ΑΚΡΟΓΩΝΙΑΙΟΣ                                             νικών συμφερόντων που διαχειρίζονται δεξαμε-
                                                                   νόπλοια και bulk carriers; Πώς μπορούν αυτές οι
          ΛΙΘΟΣ ΓΙΑ                                                τεχνολογίες να βελτιώσουν τη στελέχωση των
                                                                   πλοίων;
          ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ                                      Οι νέες τεχνολογίες που μπορούν να εφαρμοστούν είναι
                                                            πλέον τόσο πολλές, που μπορούν εύκολα να μας μπερδέ-

          ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ                                     ψουν. Ανάμεσα σε αυτές είναι τα συστήματα διαχείρισης
                                                            και βελτιστοποίησης ταξιδιού, τεχνολογίες συλλογής δεδο-
          ΣΤΑ ΠΛΟΙΑ                                         μένων σε πραγματικό χρόνο εν πλω και σύνδεσής τους με
                                                            συστήματα, όπως το σύστημα καταγραφής δεδομένων ταξι-
                                                            διού. Σημαντική είναι επίσης η συμβολή τεχνολογιών ομαδο-
                                                            ποίησης, φιλτραρίσματος και οπτικοποίησης πληροφοριών,
                                                            οι οποίες είναι διαθέσιμες στο πλοίο για τη λήψη γρήγορων
                                                            αποφάσεων. Τα συστήματα διαχείρισης φορτίου μπορούν
                                                            επίσης να είναι πιο αυτοματοποιημένα, δίνοντας έμφαση σε
                                                            παραμέτρους όπως η ασφάλεια και ο έλεγχος του κινητήρα.
                                                            Την ίδια ώρα, πολλοί κατασκευαστές κινητήρων παρέχουν
                                                            πακέτα συστημάτων προληπτικής συντήρησης, με στόχο
                                                            να προλαμβάνουμε τυχόν βλάβες και να διατηρούμε την
                                                            αξιοπιστία και κυρίως την ασφάλεια. Αυτά σε ό,τι αφορά
                                                            την απόδοση του πλοίου.
                                                            Υπάρχουν και άλλες παράμετροι, όπως η ευημερία του
                                                            πληρώματος, που μπορούν επίσης να επωφεληθούν από
                                                            την αυξανόμενη χρήση της τεχνολογίας. Λύσεις ψηφιακής
                                                            εκπαίδευσης, τηλεμετρίας και συνδεσιμότητας με τις οικο-
                                                            γένειές τους βελτιώνουν την καθημερινότητα των ναυτικών.
                                                            Η ασφάλεια επίσης ενισχύεται με τη χρήση τεχνολογιών
                                                            πλοήγησης και αποφυγής συγκρούσεων, που ουσιαστικά
                                                            βοηθούν τους λιγότερο έμπειρους ναυτικούς να αντιμετω-
                                                            πίσουν μια δύσκολη και απαιτητική κατάσταση.
                                                            Φυσικά, όλες αυτές οι τεχνολογίες μάς αναγκάζουν να εγκα-
                                                            ταστήσουμε ακόμα περισσότερες για τη συντήρησή τους,
                                                            ενώ απαιτείται και η πρόσληψη περισσότερων εργαζομέ-
                                                            νων που να διαχειρίζονται τα εν λόγω συστήματα, καθώς
                                                            πάντα ο ανθρώπινος παράγοντας είναι υψίστης σημασίας
                                                            σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Επομένως, η αυτοματοποίηση
                                                            δεν θα πρέπει απαραίτητα να συνεπάγεται και μείωση των
                                                            εργαζομένων εν πλω.

                                                                   Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτή-
                                                                   ματα της προληπτικής συντήρησης ναυτιλιακών
                                                                   εξοπλισμών;
                                                            Ήδη πολλά συστήματα προληπτικής συντήρησης χρησιμο-
                                                            ποιούνται στα πλοία, όπως σαρωτές και συστήματα ελέγ-
                                                            χου της ποιότητας των καυσίμων. Ωστόσο, στην παρούσα
                                                            φάση, έρχονται να συμπληρώσουν και να ενισχύσουν τα
                                                            ήδη υπάρχοντα συστήματα προγραμματισμένης συντήρη-
                                                            σης και από μόνα τους δεν μπορούν να θεωρηθούν ως ο
                                                            μοναδικός πόρος μιας συνολικής στρατηγικής συντήρησης
                                                            των εξοπλισμών των πλοίων.
                                                            Τα εν λόγω συστήματα, αποτελώντας ένα είδος ενίσχυσης
                                                            του συστήματος προγραμματισμένης συντήρησης, ενισχύ-
         Απόσπασμα από τις τοποθετήσεις                     ουν την ασφάλεια και την αξιοπιστία των μηχανημάτων, η
         του Γιώργου Πουλαρά,                               διάρκεια ζωής των οποίων επεκτείνεται.
         διευθύνοντος συμβούλου της ENESEL
                                                            Τα μεσομακροπρόθεσμα οφέλη της προληπτικής συντήρη-

         38
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45