Page 38 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 38

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΛΟΙΩΝ


          Ο ΚΛΑΔΟΣ                                    Η συντριπτική πλειοψη-          Η πανδημία επέτρεψε την
                                                                                      ευρεία χρήση της τεχνολο-
                                                      φία των ελληνικών διαχει-
          ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ                                  ριστριών εταιρειών είναι        γίας ως μέσου διευκόλυνσης
                                                                                      της επικοινωνίας. Σε αυτό το
                                                      μικρού και μεσαίου μεγέθους.
          ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ                                   Έχουν δει οι εταιρείες αυτές    πλαίσιο, στα πλοία ξεκίνη-
                                                                                      σαν να πραγματοποιούνται
                                                      οικονομικά οφέλη από την
          ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ                                  ενισχυμένη αυτοματοποίηση       εξ αποστάσεως επιθεωρή-
                                                      του στόλου τους; Έχει βελτι-
                                                                                      σεις. Σε τι βαθμό μπορεί η
                                                      ωθεί η ποιότητα της ζωής των    τεχνολογία να αντικαταστή-
                                                      ναυτικών από την αυτοματο-      σει τη φυσική παρουσία και
                                                      ποίηση;                         τη διά ζώσης επικοινωνία;
                                               Τα οφέλη διαφέρουν από εταιρεία σε   Σίγουρα δεν είναι το ίδιο. Τα πλοία
                                               εταιρεία. Είναι πολύ διαφορετικό να   αποτελούν μια μικρή κοινωνία και οι
                                               μιλάμε για έναν μικρό πλοιοκτήτη από   διαπροσωπικές σχέσεις ανάμεσα στο
                                               ό,τι για έναν μεγάλο στόλο πλοίων. Οι   πλήρωμα και το προσωπικό ξηράς είναι
                                               πράσινες τεχνολογίες, για παράδειγμα,   απαραίτητες. Η πανδημία αποτέλεσε
                                               θα έχουν τα διπλάσια οφέλη αν εγκα-  μια πολύ καλή ευκαιρία για τη χρήση
                                               τασταθούν σε ένα μεγάλο πλοίο από   τεχνολογικών μέσων που επιτρέπουν
                                               ό,τι σε ένα μικρό. Σε γενικές γραμμές,   την εξ αποστάσεως επικοινωνία και
                                               θεωρώ πως η τεχνολογία επιφέρει   κατ’  επέκταση την  καθιέρωση των
                                               θετικά οικονομικά οφέλη. Από λειτουρ-  ψηφιακών επιθεωρήσεων και ελέγχων.
                                               γική άποψη, η εφαρμογή νέων τεχνολο-  Τα εργαλεία αυτά θα μας φανούν χρή-
                                               γιών αναμφίβολα έχει πλεονεκτήματα   σιμα σε μια αντίστοιχη έκτακτη κατά-
                                               για τις ναυτιλιακές εταιρείες, παρ’ όλα   σταση, αλλά δυστυχώς δεν μπορούν
                                               αυτά παίζει σημαντικό ρόλο ο τρόπος   να αντικαταστήσουν την επικοινωνία
                                               που αυτές εφαρμόζονται και αξιοποι-  ανάμεσα στο πλήρωμα και τα γραφεία.
                                               ούνται.
                                               Είναι σημαντικό να μην επιβαρύνουμε    Ποιες αλλαγές αναμένετε
                                               τα πληρώματα με πολύ μεγάλο όγκο       ή ελπίζετε να δείτε στα δύο
                                               δεδομένων, τον οποίο δεν μπορούν       έτη που ακολουθούν, μέχρι
                                               να διαχειριστούν. Πολλές φορές νομί-   τα επόμενα «Ποσειδώνια»;
                                               ζουμε ότι, με την εφαρμογή πολλών   Κάποια στιγμή, ο κλάδος πρέπει να
                                               νέων τεχνολογιών, διευκολύνουμε το   αποκτήσει μια συγκεκριμένη κατεύ-
                                               πλήρωμα και ενισχύουμε την ασφά-  θυνση. Για πολλά  χρόνια, είτε δεν
                                               λεια, ενώ στην πραγματικότητα δημι-  είχαμε καμία κατεύθυνση είτε κινού-
                                               ουργούμε περισσότερα προβλήματα   μασταν ταυτόχρονα προς όλες. Αυτή
                                               στους ναυτικούς, οι οποίοι πρέπει όχι   τη στιγμή, οι μεγάλοι παίκτες  της
                                               μόνο να εκπαιδεύονται συνεχώς για τις   αγοράς κινούνται προς όλες τις δια-
                                               νέες τεχνολογίες αλλά και να επιλύουν   θέσιμες  κατευθύνσεις,  καθώς  δια-
                                               πολλά ζητήματα ταυτόχρονα. Επομέ-  θέτουν τα κεφάλαια και μπορούν να
                                               νως, πρέπει να επικρατεί μια ισορροπία   δοκιμάσουν όλες τις εναλλακτικές.
                                               ανάμεσα στις νέες τεχνολογίες και την   Δεν πρέπει, επομένως, να υπάρξουν
                                               ευημερία του πληρώματος.        κάποιες κατευθυντήριες γραμμές ή
                                               Όσον αφορά την ποιότητα της ζωής των   συμβουλές προς τους πλοιοκτήτες
                                               ναυτικών, η τεχνολογία σίγουρα βοη-  από τις ρυθμιστικές αρχές; Θεωρώ
                                               θάει, αλλά θεωρώ ότι τα πληρώματα   πως αυτή τη στιγμή όλοι αναμένουμε
                                               έχουν πλέον κατακλυστεί από πλη-  τους νέους κανονισμούς και ελπίζουμε
                                               θώρα δεδομένων. Παλαιότερα, η επι-  πως θα δοθεί κάποια παράταση για
                                               κοινωνία ανάμεσα στο πλήρωμα και τα   τους στόχους που έχουν τεθεί. Ελπίζω
                                               γραφεία γινόταν μέσω email. Σήμερα,   λοιπόν πως το 2026 θα έχουμε μια
                                               με την τόσο εύκολη πρόσβαση στο δια-  ξεκάθαρη και σαφή κατεύθυνση και
                                               δίκτυο, το προσωπικό ξηράς μπορεί να   θα μπορούμε να κινηθούμε συλλογικά
                                               επικοινωνήσει με οποιονδήποτε ναυ-  ως κλάδος προς έναν κοινό στόχο. Με
                                               τικό, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας.   τον πλανήτη μας σε κατάσταση έκτα-
         Απόσπασμα από τις τοποθετήσεις        Μπορούμε να φανταστούμε, λοιπόν,   κτης ανάγκης, δεν μπορούμε πλέον να
         του Θεοχάρη Τερζή,                    τον όγκο μηνυμάτων και δεδομένων που   συζητάμε μόνο για το τι θα κάνουμε.
         ιδρυτή και διευθύνοντος συμβούλου     λαμβάνει ένας ναυτικός καθημερινά.
         της Vsltec

         36
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43