Page 36 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 36
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΛΟΙΩΝ
Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ H πανδημία επιτάχυνε τις εξ αποστάσεως επιθε-
ωρήσεις πλοίων. Πώς κρίνετε τα αποτελέσματα
ΣΤΟΥΣ αυτών των επιθεωρήσεων; Μπορεί η τεχνολογία
να αντικαταστήσει την ανθρώπινη αλληλεπί-
ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ δραση αποτελεσματικά; Ποιες είναι οι σημαντι-
κότερες προκλήσεις;
ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Η τεχνολογία σίγουρα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον
ανθρώπινο παράγοντα με κανέναν τρόπο. Διευκολύνει με
ΥΨΙΣΤΗΣ πολλούς τρόπους την καθημερινή λειτουργία του πλοίου,
αλλά δεν μπορεί ποτέ να αντικαταστήσει τον άνθρωπο.
ΣΗΜΑΣΙΑΣ Ουσιαστικά δεν διαχειριζόμαστε πλοία, διαχειριζόμαστε
ανθρώπους. Έτσι, πρέπει να επικεντρωθούμε περισσότερο
στην ευημερία των ανθρώπων, διότι αυτοί είναι η ψυχή
του πλοίου, του γραφείου, της εταιρείας. Συμφωνούμε
ότι τα οφέλη της χρήσης της τεχνολογίας είναι πολλά και
σημαντικά, τη θέλουμε και θα επενδύσουμε σε αυτήν,
αλλά πρέπει να φροντίζουμε το πλήρωμα πάνω από όλα.
Νομίζω ότι όλοι συμφωνούν σε αυτό.
Η ναυτιλία αντιμετωπίζει ένα σημαντικό
έλλειμμα καλά καταρτισμένων ναυτικών, το
οποίο διαφαίνεται ότι θα διογκωθεί περαιτέρω.
Μια προφανής λύση στο εν λόγω πρόβλημα είναι
η ενίσχυση της παρουσίας των γυναικών ναυ-
τικών. Πώς μπορεί η ναυτιλιακή βιομηχανία να
προσελκύσει περισσότερες γυναίκες;
Η απάντησή μου ίσως σας εκπλήξει. Στη ναυτιλία οι γυναί-
κες καλούνται να αντιμετωπίσουν σημαντικές προκλήσεις,
που καθιστούν δύσκολο το έργο τους. Έτσι, είναι σύνηθες
ένας σημαντικός αριθμός γυναικών να μην καταφέρνουν
να αντεπεξέλθουν στην καθημερινότητα των πλοίων. Συνε-
πώς, άποψή μου είναι ότι δεν μπορούμε να επενδύσουμε
στις γυναίκες για τη μείωση του παγκόσμιου ελλείμματος
ναυτικών. Αντ’ αυτού, νομίζω ότι πρέπει να εστιαστούμε
στην ενίσχυση της συμπερίληψης στα ναυτιλιακά γραφεία.
Σε ό,τι αφορά το έλλειμμα ναυτικών γενικότερα, νομίζω
ότι είναι μια καθολική πρόκληση για όλους τους τύπους
πλοίων. Υπό αυτό το πρίσμα, είναι στο χέρι της ναυτιλιακής
κοινότητας να λάβει πρωτοβουλίες για την προσέλκυση
ναυτικών στα πλοία. Πρέπει να αντιμετωπίζουμε τους ναυ-
τικούς σαν να είναι οικογένεια, καθότι αυτό είναι που έχουν
ανάγκη. Λείπουν αρκετά μεγάλα χρονικά διαστήματα από
τις οικογένειές τους και ως εκ τούτου οφείλουμε να τους
φροντίζουμε και να τους επιβραβεύουμε. Η επένδυση
στους ναυτικούς μας είναι υψίστης σημασίας.
Σε ό,τι αφορά την ελληνική πραγματικότητα, θεωρώ ότι το
πρόβλημα ξεκινά από τα σχολεία και την κοινωνία. Είναι
λυπηρό ότι εδώ στην Ελλάδα τα παιδιά δεν έχουν ιδέα
για το τι κάνει ένας ναυτικός στο πλοίο, τι είναι ένα πλοίο,
μια ναυτιλιακή εταιρεία. Πρέπει να παρακινήσουμε τα
παιδιά και πρέπει να λύσουμε το πρόβλημα από τη ρίζα
του. Νομίζω ότι ο μόνος δρόμος είναι η εκπαίδευση.
Με τον τρόπο που λειτουργεί η ναυτιλιακή
Απόσπασμα από τις τοποθετήσεις αγορά, όλοι οι ναυτικοί απασχολούνται με βρα-
της Χρυσάνθης Στεφάνου, χυπρόθεσμες συμβάσεις διάρκειας μεταξύ τεσ-
Executive Director, σάρων και έντεκα μηνών. Αυτό σημαίνει ότι, καθ’
Bright Navigation Inc.
34