Page 275 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 275

trade patterns από και προς την Ουκρανία και   που επηρέασε την αγορά χύδην ξηρού φορτίου.
                               οι δυτικές κυρώσεις στη Ρωσία οδήγησαν σε   Έκτοτε, η ναυσιπλοΐα βρίσκεται σε κίνδυνο,
                               αύξηση των τονομιλίων των bulk carriers.  καθώς συνεχίζονται οι επιθέσεις των Χούθι σε
                               Περίπου την ίδια χρονική περίοδο, όμως, οι θετι-  πλοία που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα.
                               κές επιδράσεις στους ναύλους από την πανδημία   Με περίπου το 15% του παγκόσμιου εμπορίου και
                               άρχισαν να μετριάζονται, καθώς τα καταναλω-  περίπου το 20% του εμπορίου εμπορευματοκι-
                               τικά πρότυπα ομαλοποιήθηκαν και ο παγκόσμιος   βωτίων να διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα,
                               πληθωρισμός είχε αντίκτυπο στους καταναλωτές.   πολλά πλοία επαναδρομολογούνται μέσω του
                               Το «βραχυκύκλωμα» των logistics υποχώρησε   Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, με αποτέλεσμα
                               και η προσφορά των bulk carriers επανήλθε στα   την αύξηση των ταξιδιών στις κύριες εμπορικές
                               φυσιολογικά της επίπεδα. Η μεγάλη συσσώρευση   οδούς. Ως αποτέλεσμα, το κόστος μεταφοράς
                               αποθεμάτων εμπορευμάτων και βιομηχανικών   εμπορευματοκιβωτίων μέσω θαλάσσης έχει
                               προϊόντων άρχισε να εξαντλείται, και αυτό ήταν   αυξηθεί κατά 2-300%. Για τα bulk carriers, η επί-
                               αρνητικό για το διεθνές εμπόριο. Κατά συνέπεια,   δραση είναι λιγότερο έντονη και μεταφράζεται
                               από τα µέσα του 2022 και για τους επόμενους 12   σε αύξηση των ναύλων κατά 15-20%.
                               μήνες, η αγορά κατέρρευσε, με τους ναύλους   Εκτός από αυτά τα γεω-οικονομικά γεγονότα, οι
                               των bulkers να μειώνονται κατά 50-70% από   καιρικές συνθήκες προκάλεσαν, από την πλευρά
                               τα προηγούμενα υψηλά επίπεδα. Από τα μέσα   τους, διαταραχές στο διεθνές εμπόριο και στην
                               του 2023, η εικόνα της ναυλαγοράς άρχισε να   αγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου. Η
                               βελτιώνεται, καθώς το καθυστερημένο άνοιγμα   πιο εμφανής ήταν η επίδραση των ασυνήθιστα
                               της Κίνας από τους περιορισμούς της πανδημίας   χαμηλών βροχοπτώσεων κατά την περίοδο Μαΐ-
                               άρχισε τελικά να επηρεάζει το διεθνές εμπόριο.   ου-Δεκεμβρίου 2023 στην Κεντρική Αμερική,
                               Με την αύξηση τόσο των εισαγωγών όσο και των   που μείωσαν τα επίπεδα νερού της Διώρυγας
                               εξαγωγών, η Κίνα βρέθηκε και πάλι στο επίκε-  του Παναμά. Το αποτέλεσμα ήταν η ανεπάρ-
                               ντρο του ενδιαφέροντος, προσφέροντας στην   κεια νερού για την εξυπηρέτηση του συστήμα-
                               αγορά την απαραίτητη τόνωση.              τος των locks, που απαιτείται για την ανύψωση
                               Τον Οκτώβριο του 2023, η επίθεση της Χαμάς   των πλοίων κατά τη διέλευσή τους από τη διώ-
                               στο Ισραήλ ήταν το τρίτο απρόβλεπτο γεγονός   ρυγα. Έτσι, μειώθηκε κατά το ήμισυ ο ημερήσιος













































                                                                                                            273
   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280