Page 271 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 271

ακόμα και τη Σαουηδική Αραβία ως ο μεγαλύτερος   Οι θετικές επιπτώσεις που είχε στον τομέα των
                             προμηθευτής αργού πετρελαίου τόσο της Κίνας   δεξαμενόπλοιων η αναστάτωση στις αγορές πετρε-
                             όσο και της Ινδίας από το 2023 μέχρι και σήμερα.   λαίου δεν περιορίστηκαν μόνο στον απόηχο του
                             Ενδεικτικά, η επίδραση των ρωσικών κυρώσεων και   πολέμου στην Ουκρανία. Η αυξημένη κερδοφορία
                             οι συνακόλουθες μακρύτερες εμπορικές διαδρομές   που προέκυψε ως αποτέλεσμα των παρατεταμένων
                             που παγιώθηκαν στον τομέα των δεξαμενόπλοιων   διαδρομών που διήνυαν πλέον τα δεξαμενόπλοια
                             οδήγησαν σε εντυπωσιακή αύξηση της θαλάσσιας   επρόκειτο να λάβει νέα ώθηση τους τελευταίους
                             ζήτησης έκτοτε, με τις εκτιμήσεις να δείχνουν   μήνες του 2023. Η σύγκρουση μεταξύ Ισραήλ και
                             αύξηση σχεδόν 7% για τις μεταφορές αργού και   Χαμάς στη Γάζα, η οποία κράτησε τους επενδυτές
                             περισσότερο από 8% για τις μεταφορές προϊόντων   σχετικά εφησυχασμένους όταν πρωτοξεκίνησε
                             πετρελαίου κατά τη διάρκεια του προηγούμενου   τον περασμένο Οκτώβριο, κλιμακώθηκε και εκτός
                             έτους.                                     ξηράς, μετατρέποντας το πέρασμα της Ερυθράς
                                                                        Θάλασσας σε απόφαση υψηλού κινδύνου για τους
            Πηγή δεδομένων:    Μέσες τιμές ναύλων Ιανουάριος-Απρίλιος   πλοιοκτήτες, καθώς οι Χούθι, που φέρεται να λαμ-
            The Baltic Exchange  $/ημέρα                                βάνουν υποστήριξη από το Ιράν, άρχισαν να επιτί-
                              Έτος         Aframax       MR             θενται σε δεξαμενόπλοια που πλέουν στο κομβικό
                              2014         23.7000       11.800         αυτό για τη διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ
                              2015         40.000        22.700         σημείο. Τα υψηλότερα ασφάλιστρα κινδύνου για
                                                                        τα δεξαμενόπλοια που επιλέγουν να συνεχίζουν να
                              2016         26.500        16.600
                                                                        διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ έδωσαν μία
                              2017         12.700        11.500         ακόμα σημαντική ώθηση στα ναύλα, όπως και το ότι
                              2018         3.700         10.600
                                                                        κάποια από αυτά άρχισαν να αναδρομολογούνται
                              2019         14.100        14.300
                                                                        γύρω από την Αφρική, αποφεύγοντας την Ερυθρά
                              2020         40.300        26.600
                                                                        Θάλασσα και το πέρασμα του Σουέζ εξ ολοκλή-
                              2021         4.500         7.500
                                                                        ρου. Η εναλλακτική αυτή –και πολύ πιο χρονοβόρα
                              2022         32.200        16.700         διαδρομή από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας–
                              2023         61.000        34.000         αύξησε σημαντικά τα τονομίλια, και ως εκ τούτου
                              2024         50.000        37.000         και την κερδοφορία, με τα ναύλα για τα μεγαλύτερα
                                                                        μεγέθη δεξαμενόπλοιων πολλές φορές το διάστημα





        ΑΡΧΕΙΟ


        ΕΡΕΥΝΩΝ





        Η αποτύπωση µιας σύνθετης
        βιοµηχανίας σε αριθµούς




















          naftikachronika.gr/researches


                                                                                                            269
   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276