Page 271 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 271
ακόμα και τη Σαουηδική Αραβία ως ο μεγαλύτερος Οι θετικές επιπτώσεις που είχε στον τομέα των
προμηθευτής αργού πετρελαίου τόσο της Κίνας δεξαμενόπλοιων η αναστάτωση στις αγορές πετρε-
όσο και της Ινδίας από το 2023 μέχρι και σήμερα. λαίου δεν περιορίστηκαν μόνο στον απόηχο του
Ενδεικτικά, η επίδραση των ρωσικών κυρώσεων και πολέμου στην Ουκρανία. Η αυξημένη κερδοφορία
οι συνακόλουθες μακρύτερες εμπορικές διαδρομές που προέκυψε ως αποτέλεσμα των παρατεταμένων
που παγιώθηκαν στον τομέα των δεξαμενόπλοιων διαδρομών που διήνυαν πλέον τα δεξαμενόπλοια
οδήγησαν σε εντυπωσιακή αύξηση της θαλάσσιας επρόκειτο να λάβει νέα ώθηση τους τελευταίους
ζήτησης έκτοτε, με τις εκτιμήσεις να δείχνουν μήνες του 2023. Η σύγκρουση μεταξύ Ισραήλ και
αύξηση σχεδόν 7% για τις μεταφορές αργού και Χαμάς στη Γάζα, η οποία κράτησε τους επενδυτές
περισσότερο από 8% για τις μεταφορές προϊόντων σχετικά εφησυχασμένους όταν πρωτοξεκίνησε
πετρελαίου κατά τη διάρκεια του προηγούμενου τον περασμένο Οκτώβριο, κλιμακώθηκε και εκτός
έτους. ξηράς, μετατρέποντας το πέρασμα της Ερυθράς
Θάλασσας σε απόφαση υψηλού κινδύνου για τους
Πηγή δεδομένων: Μέσες τιμές ναύλων Ιανουάριος-Απρίλιος πλοιοκτήτες, καθώς οι Χούθι, που φέρεται να λαμ-
The Baltic Exchange $/ημέρα βάνουν υποστήριξη από το Ιράν, άρχισαν να επιτί-
Έτος Aframax MR θενται σε δεξαμενόπλοια που πλέουν στο κομβικό
2014 23.7000 11.800 αυτό για τη διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ
2015 40.000 22.700 σημείο. Τα υψηλότερα ασφάλιστρα κινδύνου για
τα δεξαμενόπλοια που επιλέγουν να συνεχίζουν να
2016 26.500 16.600
διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ έδωσαν μία
2017 12.700 11.500 ακόμα σημαντική ώθηση στα ναύλα, όπως και το ότι
2018 3.700 10.600
κάποια από αυτά άρχισαν να αναδρομολογούνται
2019 14.100 14.300
γύρω από την Αφρική, αποφεύγοντας την Ερυθρά
2020 40.300 26.600
Θάλασσα και το πέρασμα του Σουέζ εξ ολοκλή-
2021 4.500 7.500
ρου. Η εναλλακτική αυτή –και πολύ πιο χρονοβόρα
2022 32.200 16.700 διαδρομή από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας–
2023 61.000 34.000 αύξησε σημαντικά τα τονομίλια, και ως εκ τούτου
2024 50.000 37.000 και την κερδοφορία, με τα ναύλα για τα μεγαλύτερα
μεγέθη δεξαμενόπλοιων πολλές φορές το διάστημα
ΑΡΧΕΙΟ
ΕΡΕΥΝΩΝ
Η αποτύπωση µιας σύνθετης
βιοµηχανίας σε αριθµούς
naftikachronika.gr/researches
269