Page 274 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 274
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΝΑΥΛΑΓΟΡΕΣ
Τα τελευταία χρόνια, η ναυτιλία έχει έρθει αντιμέτωπη με γεγονότα πολύ πιο έντονα
από ό,τι είχαμε συνηθίσει.
ΑΙΣΙΟΔΟΞΑ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ
ΓΙΑ ΑΝΟΔΟ ΤΩΝ ΝΑΥΛΩΝ
ΤΩΝ BULK CARRIERS
ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΑ
Η αγορά χύδην ξηρού φορτίου δεν αποτελεί εξαίρεση, με
τον Covid-19, τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και τη
σύγκρουση στη Μέση Ανατολή να αποτελούν σημαντικά
σημεία αναφοράς για το πώς η συγκεκριμένη αγορά έχει
εξελιχθεί από το 2020. Τα λεγόμενα «θεμελιώδη μεγέθη»
έδωσαν τη θέση τους σε εξωγενείς παράγοντες.
O Covid-19 έδωσε τον ρυθμό, με τις διαταραχές στις εφο-
διαστικές αλυσίδες και την τόνωση της ζήτησης λόγω των
αλλαγών στα συνήθη καταναλωτικά πρότυπα. Απροετοίμαστη
για ένα τέτοιο απροσδόκητο γεγονός, η αγορά χύδην ξηρού
φορτίου αισθάνθηκε τη συμπίεση της προσφοράς και της
ζήτησης στον πυρήνα της, με αποτέλεσμα την απότομη άνοδο
των ναύλων από τα μέσα του 2020 και για τα επόμενα δύο
χρόνια. Στα Ποσειδώνια 2022, οι ημερήσιοι ναύλοι σε συμ-
βόλαια χρονοναύλωσης κινούνταν στα επίπεδα των $20.000
έως $30.000 για τις κύριες κατηγορίες bulk carriers, όπως
καταγράφηκε από το Baltic Exchange. Πρόκειται για επίπεδα
ναύλων που είχαν χρόνια να παρατηρηθούν.
Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022
ήταν ένας ακόμα «μαύρος κύκνος» για την αγορά, αυξάνο-
ντας τα war risk premiums και επιφέροντας αλλαγές στα
του Βασίλη Μουγή, πρότυπα του εμπορίου. Ενώ ο αντίκτυπος στα bulk carriers
Director της Doric Shipbrokers ήταν σχετικά υποτονικός στην αρχή, οι όποιες αναταραχές
έδωσαν μια εκ νέου ώθηση στους ναύλους. Οι αλλαγές στα
272