
Η ταχεία πρόοδος της θαλάσσιας ρομποτικής και των αυτόνομων πλοίων αλλάζει ριζικά το μέλλον της ναυτιλίας, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, απομακρυσμένο έλεγχο και ενεργειακή αποδοτικότητα. Αυτή η τεχνολογία, που μέχρι πρόσφατα φάνταζε πειραματική, εξελίσσεται πλέον σε πρακτικό εργαλείο βιώσιμων θαλάσσιων επιχειρήσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, η Reach Subsea έλαβε την πρώτη άδεια εμπορικής δραστηριότητας για τη λειτουργία του Reach Remote 1. Πρόκειται για ένα πλήρως μη επανδρωμένο επιφανειακό σκάφος (USV). Η άδεια εκδόθηκε από τις Νορβηγικές Ναυτιλιακές Αρχές, με τεχνική επικύρωση από τον DNV.
Το Reach Remote 1, εξοπλισμένο με ενσωματωμένο σύστημα Work Class ROV, συνδυάζει ρομποτική, αισθητήρες αιχμής και εξελιγμένα συστήματα τηλεμετρίας. Το αποτέλεσμα είναι σημαντική μείωση εκπομπών CO₂, περιορισμός της κατανάλωσης καυσίμου και ενίσχυση της ενεργειακής αποδοτικότητας στις υπεράκτιες δραστηριότητες.
Η πλήρης αυτονομία του Reach Remote 1 τέθηκε σε εφαρμογή στις 11 Οκτωβρίου, όταν το σκάφος απέπλευσε από το Haugesund για να συνεχίσει την αποστολή του για τη Shell στο κοίτασμα Ormen Lange, χωρίς υποστηρικτικό πλοίο.
Με τα σκάφη Reach Remote 2, 3 και 4 να ακολουθούν, δημιουργείται μια νέα κατηγορία αυτόνομων σκαφών, που επαναπροσδιορίζουν τον τρόπο με τον οποίο ο θαλάσσιος και υπεράκτιος κλάδος διαχειρίζεται έργα, συντήρηση και επιθεωρήσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Καθώς η σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας στο ναυτιλιακό στερέωμα κλιμακώνεται ραγδαία, με τις δύο υπερδυνάμεις να επιβάλλουν αμοιβαία λιμενικά τέλη, το Πεκίνο εξαπολύει πυρά ακόμα και…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Οι παραλαβές σύγχρονων και τεχνολογικά προηγμένων δεξαμενόπλοιων συνεχίζονται για τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, με τη Pantheon Tankers Management LTD, συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ