
Bulk carriers
Έντονη ήταν η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά bulk carriers κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, συγκριτικά με την ίδια περίοδο το 2024. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της G. Moundreas, η εν λόγω αγορά παρουσίασε αξιοσημείωτη ανάκαμψη, με συνολικά 220 πωλήσεις πλοίων, έναντι 163 το τρίτο τρίμηνο του 2024.
Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες πλοίων, τα Supramaxes κυριάρχησαν, με συνολικά 53 να αλλάζουν χέρια το συγκεκριμένο διάστημα, έναντι 37 το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, η μεγαλύτερη άνοδος καταγράφηκε στα Ultramaxes, με συνολικά 33 πωλήσεις το Q3, έναντι μόλις 11 το περασμένο έτος.
Είναι άξιο αναφοράς ότι, τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, έχουν καταγραφεί συνολικά 529 αγοραπωλησίες πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, με την αγορά να κινείται στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το 2024. Με βάση τα στοιχεία της εν λόγω έκθεσης, αναδεικνύεται η τάση σε πλοία μεσαίας προς μεγάλης χωρητικότητας. Στον αντίποδα, οι αγοραπωλησίες σε Post Panamaxes και Capesizes επιβραδύνθηκαν, με τις τιμές των εν λόγω πλοίων να εξακολουθούν να διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα.
Tankers
Ταυτόχρονα, η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων ανέκτησε το μομέντουμ, με συνολικά 88 πωλήσεις πλοίων να καταγράφονται το εν λόγω διάστημα. Όπως και πέρυσι, τα MR2 tankers παρέμειναν τα πιο δημοφιλή assets της αγοράς, με 25 πλοία να αλλάζουν χέρια το τρίτο τρίμηνο, γεγονός που αντικατοπτρίζει το συνεχές ενδιαφέρον των αγοραστών για την εν λόγω κατηγορία.
Επιπλέον, η ζήτηση για μεγαλύτερα πλοία ενισχύθηκε ελαφρώς, με τις πωλήσεις LR2 να αυξάνονται οριακά από 10 σε 14. Είναι άξιο αναφοράς ότι οι πωλήσεις Suezmaxes αυξήθηκαν από 1 σε 13.
Σε ετήσια βάση, τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, η αγορά παραμένει σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το 2024, με 279 αγοραπωλησίες, έναντι 286. Παρά τη σταθερή ζήτηση για MR2
και το τρίτο τρίμηνο, τα εν λόγω πλοία παρουσιάζουν μια μικρή μείωση της τάξεως του 14%, με 86 αγοραπωλησίες. Στον αντίποδα, αξιοσημείωτη είναι η άνοδος στα Suezmaxes, με 41 πλοία να αλλάζουν χέρια τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, έναντι μόλις 16 το 2024.
Πηγή: G. Moundreas
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Καθώς η σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας στο ναυτιλιακό στερέωμα κλιμακώνεται ραγδαία, με τις δύο υπερδυνάμεις να επιβάλλουν αμοιβαία λιμενικά τέλη, το Πεκίνο εξαπολύει πυρά ακόμα και…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Η ταχεία πρόοδος της θαλάσσιας ρομποτικής και των αυτόνομων πλοίων αλλάζει ριζικά το μέλλον της ναυτιλίας, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, απομακρυσμένο έλεγχο και ενεργειακή αποδοτικότητα.…
Πάνω από έναν χρόνο μετά την έναρξη της νέας θητείας της ΕΕ, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δει ελάχιστες ενέργειες για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας,…
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας 2% τόσο για εφέτος όσο και για το 2026, έναντι 2,3% το 2024, προβλέπει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ