
Bulk carriers
Έντονη ήταν η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά bulk carriers κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, συγκριτικά με την ίδια περίοδο το 2024. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της G. Moundreas, η εν λόγω αγορά παρουσίασε αξιοσημείωτη ανάκαμψη, με συνολικά 220 πωλήσεις πλοίων, έναντι 163 το τρίτο τρίμηνο του 2024.
Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες πλοίων, τα Supramaxes κυριάρχησαν, με συνολικά 53 να αλλάζουν χέρια το συγκεκριμένο διάστημα, έναντι 37 το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, η μεγαλύτερη άνοδος καταγράφηκε στα Ultramaxes, με συνολικά 33 πωλήσεις το Q3, έναντι μόλις 11 το περασμένο έτος.
Είναι άξιο αναφοράς ότι, τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, έχουν καταγραφεί συνολικά 529 αγοραπωλησίες πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, με την αγορά να κινείται στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το 2024. Με βάση τα στοιχεία της εν λόγω έκθεσης, αναδεικνύεται η τάση σε πλοία μεσαίας προς μεγάλης χωρητικότητας. Στον αντίποδα, οι αγοραπωλησίες σε Post Panamaxes και Capesizes επιβραδύνθηκαν, με τις τιμές των εν λόγω πλοίων να εξακολουθούν να διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα.

Tankers
Ταυτόχρονα, η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων ανέκτησε το μομέντουμ, με συνολικά 88 πωλήσεις πλοίων να καταγράφονται το εν λόγω διάστημα. Όπως και πέρυσι, τα MR2 tankers παρέμειναν τα πιο δημοφιλή assets της αγοράς, με 25 πλοία να αλλάζουν χέρια το τρίτο τρίμηνο, γεγονός που αντικατοπτρίζει το συνεχές ενδιαφέρον των αγοραστών για την εν λόγω κατηγορία.
Επιπλέον, η ζήτηση για μεγαλύτερα πλοία ενισχύθηκε ελαφρώς, με τις πωλήσεις LR2 να αυξάνονται οριακά από 10 σε 14. Είναι άξιο αναφοράς ότι οι πωλήσεις Suezmaxes αυξήθηκαν από 1 σε 13.
Σε ετήσια βάση, τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, η αγορά παραμένει σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το 2024, με 279 αγοραπωλησίες, έναντι 286 το 2024. Παρά τη σταθερή ζήτηση για MR2 και το τρίτο τρίμηνο, τα εν λόγω πλοία παρουσιάζουν μια μικρή μείωση της τάξεως του 14%, με 86 αγοραπωλησίες. Στον αντίποδα, αξιοσημείωτη είναι η άνοδος στα Suezmaxes, με 41 πλοία να αλλάζουν χέρια τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, έναντι μόλις 16 το 2024.

Πηγή: G. Moundreas
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ