
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην Ερυθρά Θάλασσα και στη στάση που θα τηρήσουν οι μαχητές Χούθι.
Υπενθυμίζεται ότι, από τα τέλη του 2023, οι Χούθι της Υεμένης πραγματοποιούν επιθέσεις κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, αναγκάζοντας τα πλοία να εκτρέπουν την πορεία τους γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Αφρική. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει σε συρρίκνωση της διαθέσιμης μεταφορικής ικανότητας στην αγορά των containerships, υποστηρίζοντας κατ’ επέκταση τους ναύλους.
Η συμφωνία κατάπαυσης πυρός στη Γάζα θα μπορούσε τελικά να αποκαταστήσει τα δρομολόγια των πλοίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσα και της Διώρυγας του Σουέζ, εντείνοντας ταυτόχρονα την πίεση στη ναυλαγορά των containerships. Υπό αυτό το πρίσμα, οι επενδυτές εμφανίζονται επιφυλακτικοί απέναντι στις εταιρείες τακτικών γραμμών. Στο πλαίσιο αυτό, οι μετοχές της Maersk υποχώρησαν την Πέμπτη 9 Οκτωβρίου κατά 2% και ανήλθαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τις 8 Ιουλίου.
Παρ’ όλα αυτά, ορισμένοι αναλυτές υπογράμμισαν ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες είναι πιθανό να περιμένουν ακόμα και μήνες για την επιστροφή των πλοίων τους στην Ερυθρά Θάλασσα. Μάλιστα, εκπρόσωπος της Maersk τόνισε ότι η δανέζικη εταιρεία θα εξετάσει το ενδεχόμενο επιστροφής στην Ερυθρά Θάλασσα μόνο όταν επιτευχθεί μια μακροπρόθεσμη και βιώσιμη συμφωνία ασφάλειας στην περιοχή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ