
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην Ερυθρά Θάλασσα και στη στάση που θα τηρήσουν οι μαχητές Χούθι.
Υπενθυμίζεται ότι, από τα τέλη του 2023, οι Χούθι της Υεμένης πραγματοποιούν επιθέσεις κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, αναγκάζοντας τα πλοία να εκτρέπουν την πορεία τους γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Αφρική. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει σε συρρίκνωση της διαθέσιμης μεταφορικής ικανότητας στην αγορά των containerships, υποστηρίζοντας κατ’ επέκταση τους ναύλους.
Η συμφωνία κατάπαυσης πυρός στη Γάζα θα μπορούσε τελικά να αποκαταστήσει τα δρομολόγια των πλοίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσα και της Διώρυγας του Σουέζ, εντείνοντας ταυτόχρονα την πίεση στη ναυλαγορά των containerships. Υπό αυτό το πρίσμα, οι επενδυτές εμφανίζονται επιφυλακτικοί απέναντι στις εταιρείες τακτικών γραμμών. Στο πλαίσιο αυτό, οι μετοχές της Maersk υποχώρησαν την Πέμπτη 9 Οκτωβρίου κατά 2% και ανήλθαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τις 8 Ιουλίου.
Παρ’ όλα αυτά, ορισμένοι αναλυτές υπογράμμισαν ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες είναι πιθανό να περιμένουν ακόμα και μήνες για την επιστροφή των πλοίων τους στην Ερυθρά Θάλασσα. Μάλιστα, εκπρόσωπος της Maersk τόνισε ότι η δανέζικη εταιρεία θα εξετάσει το ενδεχόμενο επιστροφής στην Ερυθρά Θάλασσα μόνο όταν επιτευχθεί μια μακροπρόθεσμη και βιώσιμη συμφωνία ασφάλειας στην περιοχή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Tο Shortsea Promotion Center of Greece (SPC Greece) – το οποίο λειτουργεί υπό την Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και στο πλαίσιο της διετούς…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Η Καραϊβική εισέρχεται σε μια νέα εποχή ενεργειακής καινοτομίας με το έργο Soley Blé, το πρώτο υπεράκτιο πλωτό φωτοβολταϊκό πάρκο, που σχεδιάζεται να εγκατασταθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ