
Μείωση 18,8% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Αύγουστο εφέτος, καθώς η μείωση της αξίας των εισαγωγών υπερκέρασε κατά πολύ εκείνη των εξαγωγών.
Ειδικότερα, από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές προκύπτουν τα εξής:
Η συνολική αξία των εισαγωγών τον Αύγουστο 2025 ανήλθε στο ποσό των 5.450,6 εκατ. ευρώ έναντι 6.263,2 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 13% (χωρίς τα πετρελαιοειδή σημειώθηκε μείωση κατά 173,8 εκατ. ευρώ ή 3,8%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε μείωση κατά 222,7 εκατ. ευρώ ή 4,9%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών ανήλθε στο ποσό των 3.350,3 εκατ. ευρώ έναντι 3.677,4 εκατ. ευρώ τον Αύγουστο 2024, παρουσιάζοντας μείωση 8,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε μείωση κατά 181,5 εκατ. ευρώ ή 7,1%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε μείωση κατά 183,5 εκατ. ευρώ ή 7,3%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 2.100,3 εκατ. ευρώ έναντι 2.585,8 εκατ. ευρώ τον Αύγουστο 2024, παρουσιάζοντας μείωση 18,8% (χωρίς τα πετρελαιοειδή υπήρξε αύξηση κατά 7,7 εκατ. ευρώ ή 0,4%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε μείωση κατά 39,2 εκατ. ευρώ ή 2%).
Το 8μηνο, η συνολική αξία των εισαγωγών ανήλθε στο ποσό των 53.516,4 εκατ. ευρώ έναντι 55.902,1 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 4,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε αύξηση κατά 1.466,8 εκατ. ευρώ ή 3,5%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε αύξηση κατά 1.318,7 εκατ. ευρώ ή 3,2%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών ανήλθε στο ποσό των 31.817,8 εκατ. ευρώ έναντι 33.751,9 εκατ. ευρώ το 8μηνο του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 5,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή σημειώθηκε αύξηση κατά 822,1 εκατ. ευρώ ή 3,5%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε αύξηση κατά 870,6 εκατ. ευρώ ή 3,7%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 21.698,6 εκατ. ευρώ έναντι 22.150,2 εκατ. ευρώ το 8μηνο του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 2% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε αύξηση κατά 644,7 εκατ. ευρώ ή 3,6%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε αύξηση κατά 448,1 εκατ. ευρώ ή 2,5%).
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δωρεά ενός υπερσύγχρονου ηλεκτρικού δερμοτόμου μπαταρίας προς τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Salvia | Greek Association for Burn Survivors από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη…

Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της TMS Group, με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Οικονόμου. Ειδικότερα, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, ο Έλληνας…

Στο 8,2% ανήλθε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα το γ’ τρίμηνο εφέτος, έναντι 8,6% το β’ τρίμηνο 2025 και 9% το γ’ τρίμηνο…

Με στόχο την υποστήριξη της ναυτιλίας στη μετάβασή της στα εναλλακτικά καύσιμα, η BIMCO αναπτύσσει νέα ρήτρα στα ναυλοσύμφωνα αναφορικά με τα βιοκαύσιμα. Αρχικά…

Η τριμερής συμφωνία Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας για τον Κάθετο Διάδρομο Αιγαίου – Μαύρης Θάλασσας, έναν στρατηγικό σιδηροδρομικό και οδικό άξονα που θα συνδέει…

Τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, μεταξύ Μιντιλογλίου και Καμινίων, εγκαινιάστηκαν σήμερα από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Με την…

Σε ένα ακόμη ορόσημο για το παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο πετρελαίου συμμετέχει ο ελληνόκτητος στόλος. Συγκεκριμένα, η κινεζική CNOOC φόρτωσε στο VLCC «Sophia» της…

Υποχώρησε και τον Νοέμβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος κλείνοντας στις 106 μονάδες, από 107,5 μονάδες τον Οκτώβριο. Σύμφωνα με έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ