
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή την κατεύθυνση.
Συγκεκριμένα, η ιαπωνική κυβέρνηση αποκάλυψε πρόσφατα τα σχέδιά της για τη δημιουργία ενός κρατικού ναυπηγείου, καθώς και για τη συγχώνευση δύο εκ των κορυφαίων ιδιωτικών ναυπηγείων της χώρας. Οι πρωτοβουλίες αυτές ευθυγραμμίζονται με τις προσπάθειες του Τόκιο να αποκαταστήσει την ανταγωνιστικότητα των ιαπωνικών ναυπηγείων στην παγκόσμια ναυπηγική σκηνή, στην οποία τα τελευταία χρόνια κυριαρχούν η Κίνα και η Νότια Κορέα.
Στο πλαίσιο αυτό, το Τόκιο στοχεύει σε διπλασιασμό της ναυπηγικής ικανότητας της χώρας έως το 2030, αυξάνοντας παράλληλα το μερίδιο της Ιαπωνίας επί των νέων παραγγελιών στο 20% από το μόλις 7% του 2024 (Clarksons Research). Προκειμένου να επιτευχθούν οι φιλόδοξοι αυτοί στόχοι, απαιτούνται επενδύσεις ύψους περίπου $6,3 δισ.
Υπό αυτό το πρίσμα, η κυβέρνηση της Ιαπωνίας σχεδιάζει την κατασκευή ενός κρατικού ναυπηγείου, το οποίο θα διαχειρίζονται ιδιωτικές εταιρείες. Η πρωτοβουλία αυτή αντικατοπτρίζει τις αυξανόμενες ανησυχίες για την πορεία της ναυπηγικής βιομηχανίας της Ιαπωνίας, η οποία έχει πληγεί από την απαξίωση των υποδομών της και την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού. Παράλληλα, η ενοποίηση του ιδιωτικού τομέα προχωρά με γνώμονα τα κρατικά σχέδια, καθώς η Imabari Shipbuilding Co. στοχεύει σε εξαγορά πλειοψηφικού μεριδίου στην ανταγωνίστρια Japan Marine United.
Τέλος, αναλυτές της αγοράς εστιάζουν και στις γεωπολιτικές διαστάσεις της αναζωογόνησης της ιαπωνικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, το Τόκιο επιδιώκει να εμβαθύνει την αμυντική-βιομηχανική συνεργασία με τις ΗΠΑ, ιδιαίτερα στον τομέα των επισκευών και των συντηρήσεων πολεμικών πλοίων, ώστε να αποκτήσει ένα ακόμα διαπραγματευτικό «χαρτί» στις εμπορικές συνομιλίες με την Ουάσιγκτον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην…
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ