
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή την κατεύθυνση.
Συγκεκριμένα, η ιαπωνική κυβέρνηση αποκάλυψε πρόσφατα τα σχέδιά της για τη δημιουργία ενός κρατικού ναυπηγείου, καθώς και για τη συγχώνευση δύο εκ των κορυφαίων ιδιωτικών ναυπηγείων της χώρας. Οι πρωτοβουλίες αυτές ευθυγραμμίζονται με τις προσπάθειες του Τόκιο να αποκαταστήσει την ανταγωνιστικότητα των ιαπωνικών ναυπηγείων στην παγκόσμια ναυπηγική σκηνή, στην οποία τα τελευταία χρόνια κυριαρχούν η Κίνα και η Νότια Κορέα.
Στο πλαίσιο αυτό, το Τόκιο στοχεύει σε διπλασιασμό της ναυπηγικής ικανότητας της χώρας έως το 2030, αυξάνοντας παράλληλα το μερίδιο της Ιαπωνίας επί των νέων παραγγελιών στο 20% από το μόλις 7% του 2024 (Clarksons Research). Προκειμένου να επιτευχθούν οι φιλόδοξοι αυτοί στόχοι, απαιτούνται επενδύσεις ύψους περίπου $6,3 δισ.
Υπό αυτό το πρίσμα, η κυβέρνηση της Ιαπωνίας σχεδιάζει την κατασκευή ενός κρατικού ναυπηγείου, το οποίο θα διαχειρίζονται ιδιωτικές εταιρείες. Η πρωτοβουλία αυτή αντικατοπτρίζει τις αυξανόμενες ανησυχίες για την πορεία της ναυπηγικής βιομηχανίας της Ιαπωνίας, η οποία έχει πληγεί από την απαξίωση των υποδομών της και την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού. Παράλληλα, η ενοποίηση του ιδιωτικού τομέα προχωρά με γνώμονα τα κρατικά σχέδια, καθώς η Imabari Shipbuilding Co. στοχεύει σε εξαγορά πλειοψηφικού μεριδίου στην ανταγωνίστρια Japan Marine United.
Τέλος, αναλυτές της αγοράς εστιάζουν και στις γεωπολιτικές διαστάσεις της αναζωογόνησης της ιαπωνικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, το Τόκιο επιδιώκει να εμβαθύνει την αμυντική-βιομηχανική συνεργασία με τις ΗΠΑ, ιδιαίτερα στον τομέα των επισκευών και των συντηρήσεων πολεμικών πλοίων, ώστε να αποκτήσει ένα ακόμα διαπραγματευτικό «χαρτί» στις εμπορικές συνομιλίες με την Ουάσιγκτον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ