
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή την κατεύθυνση.
Συγκεκριμένα, η ιαπωνική κυβέρνηση αποκάλυψε πρόσφατα τα σχέδιά της για τη δημιουργία ενός κρατικού ναυπηγείου, καθώς και για τη συγχώνευση δύο εκ των κορυφαίων ιδιωτικών ναυπηγείων της χώρας. Οι πρωτοβουλίες αυτές ευθυγραμμίζονται με τις προσπάθειες του Τόκιο να αποκαταστήσει την ανταγωνιστικότητα των ιαπωνικών ναυπηγείων στην παγκόσμια ναυπηγική σκηνή, στην οποία τα τελευταία χρόνια κυριαρχούν η Κίνα και η Νότια Κορέα.
Στο πλαίσιο αυτό, το Τόκιο στοχεύει σε διπλασιασμό της ναυπηγικής ικανότητας της χώρας έως το 2030, αυξάνοντας παράλληλα το μερίδιο της Ιαπωνίας επί των νέων παραγγελιών στο 20% από το μόλις 7% του 2024 (Clarksons Research). Προκειμένου να επιτευχθούν οι φιλόδοξοι αυτοί στόχοι, απαιτούνται επενδύσεις ύψους περίπου $6,3 δισ.
Υπό αυτό το πρίσμα, η κυβέρνηση της Ιαπωνίας σχεδιάζει την κατασκευή ενός κρατικού ναυπηγείου, το οποίο θα διαχειρίζονται ιδιωτικές εταιρείες. Η πρωτοβουλία αυτή αντικατοπτρίζει τις αυξανόμενες ανησυχίες για την πορεία της ναυπηγικής βιομηχανίας της Ιαπωνίας, η οποία έχει πληγεί από την απαξίωση των υποδομών της και την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού. Παράλληλα, η ενοποίηση του ιδιωτικού τομέα προχωρά με γνώμονα τα κρατικά σχέδια, καθώς η Imabari Shipbuilding Co. στοχεύει σε εξαγορά πλειοψηφικού μεριδίου στην ανταγωνίστρια Japan Marine United.
Τέλος, αναλυτές της αγοράς εστιάζουν και στις γεωπολιτικές διαστάσεις της αναζωογόνησης της ιαπωνικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, το Τόκιο επιδιώκει να εμβαθύνει την αμυντική-βιομηχανική συνεργασία με τις ΗΠΑ, ιδιαίτερα στον τομέα των επισκευών και των συντηρήσεων πολεμικών πλοίων, ώστε να αποκτήσει ένα ακόμα διαπραγματευτικό «χαρτί» στις εμπορικές συνομιλίες με την Ουάσιγκτον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ