
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή την κατεύθυνση.
Συγκεκριμένα, η ιαπωνική κυβέρνηση αποκάλυψε πρόσφατα τα σχέδιά της για τη δημιουργία ενός κρατικού ναυπηγείου, καθώς και για τη συγχώνευση δύο εκ των κορυφαίων ιδιωτικών ναυπηγείων της χώρας. Οι πρωτοβουλίες αυτές ευθυγραμμίζονται με τις προσπάθειες του Τόκιο να αποκαταστήσει την ανταγωνιστικότητα των ιαπωνικών ναυπηγείων στην παγκόσμια ναυπηγική σκηνή, στην οποία τα τελευταία χρόνια κυριαρχούν η Κίνα και η Νότια Κορέα.
Στο πλαίσιο αυτό, το Τόκιο στοχεύει σε διπλασιασμό της ναυπηγικής ικανότητας της χώρας έως το 2030, αυξάνοντας παράλληλα το μερίδιο της Ιαπωνίας επί των νέων παραγγελιών στο 20% από το μόλις 7% του 2024 (Clarksons Research). Προκειμένου να επιτευχθούν οι φιλόδοξοι αυτοί στόχοι, απαιτούνται επενδύσεις ύψους περίπου $6,3 δισ.
Υπό αυτό το πρίσμα, η κυβέρνηση της Ιαπωνίας σχεδιάζει την κατασκευή ενός κρατικού ναυπηγείου, το οποίο θα διαχειρίζονται ιδιωτικές εταιρείες. Η πρωτοβουλία αυτή αντικατοπτρίζει τις αυξανόμενες ανησυχίες για την πορεία της ναυπηγικής βιομηχανίας της Ιαπωνίας, η οποία έχει πληγεί από την απαξίωση των υποδομών της και την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού. Παράλληλα, η ενοποίηση του ιδιωτικού τομέα προχωρά με γνώμονα τα κρατικά σχέδια, καθώς η Imabari Shipbuilding Co. στοχεύει σε εξαγορά πλειοψηφικού μεριδίου στην ανταγωνίστρια Japan Marine United.
Τέλος, αναλυτές της αγοράς εστιάζουν και στις γεωπολιτικές διαστάσεις της αναζωογόνησης της ιαπωνικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, το Τόκιο επιδιώκει να εμβαθύνει την αμυντική-βιομηχανική συνεργασία με τις ΗΠΑ, ιδιαίτερα στον τομέα των επισκευών και των συντηρήσεων πολεμικών πλοίων, ώστε να αποκτήσει ένα ακόμα διαπραγματευτικό «χαρτί» στις εμπορικές συνομιλίες με την Ουάσιγκτον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…

Τα εθνικά αεροδρόμια, με βάση δεδομένα που παραθέτει η Insete Intelligence, διαφαίνεται ότι το 2025 ελκύουν συλλογικά αυξημένη επισκεψιμότητα, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ