
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του νορβηγικού νηογνώμονα (DNV), ο αριθμός των θαλάσσιων ατυχημάτων κατέγραψε αύξηση 42% την περίοδο 2018-2024, την ίδια στιγμή που ο παγκόσμιος στόλος αυξήθηκε μόλις κατά 10%. Συμπερασματικά, τα ευρήματα του νηογνώμονα δείχνουν σαφή συσχέτιση μεταξύ της εμπορικής διαχείρισης μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων και της πιθανότητας πρόκλησης ενός ατυχήματος στη θάλασσα.
Η μελέτη, η οποία εξέτασε δεδομένα της Lloyd’s List Intelligence σχετικά με τα καταγεγραμμένα ατυχήματα των τελευταίων δέκα ετών, αποκαλύπτει ότι το 41% των ατυχημάτων ασφαλείας το 2024 αφορούσαν πλοία ηλικίας άνω των 25 ετών. Το 2014, το ποσοστό αυτό ανερχόταν στο 32% των αναφερόμενων περιπτώσεων.
Ο Knut Ørbeck-Nilssen, Διευθύνων Σύμβουλος της DNV Maritime, δήλωσε ότι, καθώς οι ναύλοι κατέγραψαν άνοδο, πολλοί πλοιοκτήτες ανέβαλαν την απόσυρση παλαιότερων πλοίων, γεγονός που έθεσε τους ναυτικούς, τα φορτία και το περιβάλλον σε μεγαλύτερο κίνδυνο. Πρόσθεσε δε ότι «ο κλάδος πρέπει να δράσει αποφασιστικά για να βελτιώσει τα πρότυπα ασφαλείας εν μέσω ενός μεγάλου σε ηλικία στόλου».
Ωστόσο, ο ίδιος τόνισε ότι, ενώ τα συμβάντα συνολικά αυξάνονται, τα πιο σοβαρά ατυχήματα, όπως η προσάραξη ή η βύθιση, τα οποία είναι πιο πιθανό να οδηγήσουν σε θανάτους, μειώνονται.
Η έκθεση δείχνει μείωση κατά 26% σε τέτοια ατυχήματα μεταξύ 2014 και 2024, η οποία αποδίδεται στις τεχνολογικές εξελίξεις, συμπεριλαμβανομένων των βελτιώσεων στα συστήματα πλοήγησης και των ψηφιακών μηχανισμών ασφαλείας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ιράν άνοιξε σήμερα, Σάββατο 28 Ιουνίου, όλον τον εναέριο χώρο του για τις ξένες αεροπορικές εταιρείες που διέρχονται από αυτόν. Παρόλα αυτά, οι…
Το πρωί του Σαββάτου 28 Ιουνίου, το ταχύπλοο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Champions Jet 3» της Seajets προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμένα της Πάρου. Βάσει ανακοίνωσης…
Η Bernhard Schulte Offshore ανακοίνωσε στις 26 Ιουνίου την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου CSOV (Commissioning Service Operation Vessel) από τα ναυπηγεία Ulstein Verft της…
Έργα που αλλάζουν «εντελώς ριζικά» τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης θα παραδίδονται ή θα είναι στο τέλος τους μέχρι το τέλος του 2028 ή του…
Η στρατιωτική κινητικότητα, όπως και οι εμπορευματικές μεταφορές, εξαρτάται από διεθνείς διαδρόμους υψηλών επιδόσεων, που διευκολύνουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα τρένα. Όπως και στις…
Τα ναυπηγεία Imabari Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι εξαγόρασαν τον δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο της χώρας, Japan Marine United Corp. (JMU). Σύμφωνα…
Θετικά σημάδια συνεχίζει να παρουσιάζει η spot ναυλαγορά των LNG carriers, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.…
Η 110η Σύνοδος της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 18 έως 27 Ιουνίου 2025. Σήμερα, τελευταία ημέρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ