
O περασμένος Αύγουστος σηματοδότησε τη μεγαλύτερη πτώση των κερδών των clean tankers από τις αρχές του έτους, εντούτοις η εν λόγω αποδυνάμωση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην εποχικότητα.
Με νέα του ανάλυση, o ναυλομεσιτικός οίκος Gibson παραθέτει μια σειρά παραγόντων που θα επηρεάσουν τη ναυλαγορά των συγκεκριμένων πλοίων. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει, το δ΄ τρίμηνο ενδέχεται να αλλάξει την παρούσα συνθήκη, καθώς η εποχιακή συντήρηση των διυλιστηρίων στις ΗΠΑ, στη Μέση Ανατολή και στη Ρωσία θα διευκολύνει τις εξαγωγές αργού. Aκόμη, οι παραδοσιακοί καιρικοί παράγοντες στο βόρειο ημισφαίριο κατά το δ΄ και α΄ τρίμηνο αποτελούν επίσης οδηγούς της σημαντικής μεταβλητότητας των ναύλων την περίοδο αυτή. Tην ίδια ώρα, οι τιμές του LPG συνήθως ανατιμώνται τον χειμώνα σε σχέση με τη νάφθα, λόγω της ζήτησης για θέρμανση, καθιστώντας τη νάφθα πιο ανταγωνιστική ως πρώτη ύλη για τον πετροχημικό τομέα. Με αυτό το σκεπτικό, θα μπορούσε να αντληθεί περισσότερη νάφθα από τη λεκάνη του Ατλαντικού προς τα ανατολικά, περιορίζοντας προσωρινά τη διαθεσιμότητα χωρητικότητας στη Μέση Ανατολή. Ωστόσο, οι ροές αυτές εξαρτώνται εν μέρει από τη σχετική τιμολόγηση και την ικανότητα της Ρωσίας να εξάγει μαζικά το προϊόν ανατολικά του Σουέζ.
«Απειλή» για τη ζήτηση product tankers στη λεκάνη του Ατλαντικού αποτελεί η έναρξη της πλήρους λειτουργίας του διυλιστηρίου Dangote στη Νιγηρία, όπως επίσης και του διυλιστηρίου Olmeca στο Μεξικό, δυναμικότητας 340.000 βαρελιών/ημέρα, αν και ο αντίκτυπός του στους ναύλους των clean tankers εξαρτάται από την ικανότητα των αμερικανικών διυλιστηρίων να ανακατευθύνουν τουλάχιστον ορισμένα εκτοπισμένα βαρέλια περαιτέρω στη Λατινική Αμερική. Πάντως, η πλήρους κλίμακας λειτουργία του Olmeca φαίνεται να αργεί, καθώς, σύμφωνα με την Pemex, τον περασμένο Ιούλιο το διυλιστήριο επεξεργάστηκε 65.000 βαρέλια/ημέρα.
Στο μέτωπο της προσφοράς, οι παραδόσεις είναι ικανές να ασκήσουν καθοδικές πιέσεις στα κέρδη το επόμενο έτος, αν και ο αριθμός των πλοίων ηλικίας άνω των 20 ετών θα ξεπεράσει τον αντίστοιχο αριθμό των προγραμματισμένων παραδόσεων. Η Gibson καταλήγει ότι οι ισορροπίες στην αγορά, το επόμενο έτος, δύσκολα θα αλλάξουν σε σχέση με φέτος, ενώ σημαντικές θα είναι οι εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ