
O περασμένος Αύγουστος σηματοδότησε τη μεγαλύτερη πτώση των κερδών των clean tankers από τις αρχές του έτους, εντούτοις η εν λόγω αποδυνάμωση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην εποχικότητα.
Με νέα του ανάλυση, o ναυλομεσιτικός οίκος Gibson παραθέτει μια σειρά παραγόντων που θα επηρεάσουν τη ναυλαγορά των συγκεκριμένων πλοίων. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει, το δ΄ τρίμηνο ενδέχεται να αλλάξει την παρούσα συνθήκη, καθώς η εποχιακή συντήρηση των διυλιστηρίων στις ΗΠΑ, στη Μέση Ανατολή και στη Ρωσία θα διευκολύνει τις εξαγωγές αργού. Aκόμη, οι παραδοσιακοί καιρικοί παράγοντες στο βόρειο ημισφαίριο κατά το δ΄ και α΄ τρίμηνο αποτελούν επίσης οδηγούς της σημαντικής μεταβλητότητας των ναύλων την περίοδο αυτή. Tην ίδια ώρα, οι τιμές του LPG συνήθως ανατιμώνται τον χειμώνα σε σχέση με τη νάφθα, λόγω της ζήτησης για θέρμανση, καθιστώντας τη νάφθα πιο ανταγωνιστική ως πρώτη ύλη για τον πετροχημικό τομέα. Με αυτό το σκεπτικό, θα μπορούσε να αντληθεί περισσότερη νάφθα από τη λεκάνη του Ατλαντικού προς τα ανατολικά, περιορίζοντας προσωρινά τη διαθεσιμότητα χωρητικότητας στη Μέση Ανατολή. Ωστόσο, οι ροές αυτές εξαρτώνται εν μέρει από τη σχετική τιμολόγηση και την ικανότητα της Ρωσίας να εξάγει μαζικά το προϊόν ανατολικά του Σουέζ.
«Απειλή» για τη ζήτηση product tankers στη λεκάνη του Ατλαντικού αποτελεί η έναρξη της πλήρους λειτουργίας του διυλιστηρίου Dangote στη Νιγηρία, όπως επίσης και του διυλιστηρίου Olmeca στο Μεξικό, δυναμικότητας 340.000 βαρελιών/ημέρα, αν και ο αντίκτυπός του στους ναύλους των clean tankers εξαρτάται από την ικανότητα των αμερικανικών διυλιστηρίων να ανακατευθύνουν τουλάχιστον ορισμένα εκτοπισμένα βαρέλια περαιτέρω στη Λατινική Αμερική. Πάντως, η πλήρους κλίμακας λειτουργία του Olmeca φαίνεται να αργεί, καθώς, σύμφωνα με την Pemex, τον περασμένο Ιούλιο το διυλιστήριο επεξεργάστηκε 65.000 βαρέλια/ημέρα.
Στο μέτωπο της προσφοράς, οι παραδόσεις είναι ικανές να ασκήσουν καθοδικές πιέσεις στα κέρδη το επόμενο έτος, αν και ο αριθμός των πλοίων ηλικίας άνω των 20 ετών θα ξεπεράσει τον αντίστοιχο αριθμό των προγραμματισμένων παραδόσεων. Η Gibson καταλήγει ότι οι ισορροπίες στην αγορά, το επόμενο έτος, δύσκολα θα αλλάξουν σε σχέση με φέτος, ενώ σημαντικές θα είναι οι εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ακυβερνησία λόγω μηχανικής βλάβης φορτηγού πλοίου σημαίας Λιβερίας με 27 μέλη πληρώματος στη θαλάσσια περιοχή 2,8 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του Ακρωτηρίου Μαλέα. Στην περιοχή…
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ