
Κύκλοι της αγοράς και αναλυτές πολλάκις έχουν σχολιάσει στο παρελθόν ότι το orderbook των δεξαμενόπλοιων διαμορφώνεται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Τα δεδομένα της ναυλομεσιτικής Braemar καταδεικνύουν ότι στην πραγματικότητα η εικόνα είναι λίγο πιο σύνθετη.
Ειδικότερα, το orderbook των δεξαμενόπλοιων ποικίλλει σημαντικά αναλόγως του μεγέθους τους. Ενδεικτικά, εκείνο των VLCCs ανέρχεται σε περίπου 7%, με 62 πλοία στο orderbook έναντι ενός στόλου 900 πλοίων. Επιπλέον, το orderbook των dirty Aframax tankers ανέρχεται σε 3% (24 πλοία στο orderbook έναντι ενός στόλου 715 πλοίων).
Από την άλλη, στα «καθαρά φορτία» τα δεδομένα διαφέρουν. Υπάρχουν 148 LR2 tankers υπό ναυπήγηση έναντι ενός στόλου 436 πλοίων, σημειώνει η Braemar. Συνεπώς, η αναλογία orderbook και στόλου στα LR2s ισούται με ένα υψηλό 34%. Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και στα MR tankers, με παραγγελίες για 322 πλοία (21% έναντι του στόλου 2.727 πλοίων).
Στο πλαίσιο αυτό, και για τα δύο μεγέθη αναμένεται άνοδος του συνολικού μεγέθους του στόλου τα επόμενα έτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ