
Κύκλοι της αγοράς και αναλυτές πολλάκις έχουν σχολιάσει στο παρελθόν ότι το orderbook των δεξαμενόπλοιων διαμορφώνεται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Τα δεδομένα της ναυλομεσιτικής Braemar καταδεικνύουν ότι στην πραγματικότητα η εικόνα είναι λίγο πιο σύνθετη.
Ειδικότερα, το orderbook των δεξαμενόπλοιων ποικίλλει σημαντικά αναλόγως του μεγέθους τους. Ενδεικτικά, εκείνο των VLCCs ανέρχεται σε περίπου 7%, με 62 πλοία στο orderbook έναντι ενός στόλου 900 πλοίων. Επιπλέον, το orderbook των dirty Aframax tankers ανέρχεται σε 3% (24 πλοία στο orderbook έναντι ενός στόλου 715 πλοίων).
Από την άλλη, στα «καθαρά φορτία» τα δεδομένα διαφέρουν. Υπάρχουν 148 LR2 tankers υπό ναυπήγηση έναντι ενός στόλου 436 πλοίων, σημειώνει η Braemar. Συνεπώς, η αναλογία orderbook και στόλου στα LR2s ισούται με ένα υψηλό 34%. Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και στα MR tankers, με παραγγελίες για 322 πλοία (21% έναντι του στόλου 2.727 πλοίων).
Στο πλαίσιο αυτό, και για τα δύο μεγέθη αναμένεται άνοδος του συνολικού μεγέθους του στόλου τα επόμενα έτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ