Οι εύθραυστες ισορροπίες της αγοράς δεξαμενόπλοιων

Οι εύθραυστες ισορροπίες της αγοράς δεξαμενόπλοιων

247
Οι εύθραυστες ισορροπίες της αγοράς δεξαμενόπλοιων

Το μέτωπο στην αγορά πετρελαίου και στην αγορά των δεξαμενόπλοιων περιπλέκεται περισσότερο μετά τις πρόσφατες αποφάσεις του OPEC+ και ελέω επικείμενης περικοπής της παραγωγής της Ρωσίας.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε έκθεσή της η ναυλομεσιτική Gibson, το β’ τρίμηνο του 2024 η παραγωγή των χωρών του OPEC+ θα μειωθεί περαιτέρω, ενώ μειώσεις αναμένεται να κάνει και η Ρωσία ‒κατά 471.000 βαρέλια ανά ημέρα‒, η οποία ήδη έχει περιορίσει την παραγωγή της κατά 500.000 βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα.

Οι αποφάσεις της Μόσχας αναμένεται να οδηγήσουν την παραγωγή πετρελαίου της οριακά άνω των 9 εκατ. βαρελιών ανά ημέρα, επιτρέποντάς της παράλληλα να διατηρήσει τις τιμές της υψηλότερα του πλαφόν των G7.

Την ίδια ώρα, η Gibson εστιάζει και στις τελευταίες εξελίξεις της ρωσο-ουκρανικής σύγκρουσης, δίνοντας έμφαση σε επιθέσεις σε διυλιστήρια στη Ρωσία. Οι επιθέσεις αυτές περιορίζουν την ικανότητα διύλισης της χώρας και ενδέχεται να συνεχίσουν να αυξάνονται, καθώς η Ουκρανία αποπειράται να καταφέρει περισσότερα στρατηγικά πλήγματα στις ρωσικές υποδομές.

Εφόσον οι εξαγωγές της Ρωσίας μειωθούν, Κίνα και Ινδία θα αναγκαστούν να στραφούν (και) σε άλλες πηγές για να καλύψουν τις ενεργειακές τους ανάγκες. Πιθανότεροι υποψήφιοι φαντάζουν η Μέση Ανατολή, αλλά ίσως και οι ΗΠΑ, δίνοντας ώθηση στα VLCCs.

Την ίδια ώρα, η Gibson υπογραμμίζει ότι ο αντίκτυπος θα είναι εμφανέστερος στα Suezmax και στα Aframax, καθώς ο στόλος που μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο θα μειωθεί, οδηγώντας στην έξοδο πλοίων από τον σκοτεινό στόλο και επιδρώντας σαφώς στις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.