Βελτιστοποιημένη μέθοδος απόδοσης των αυτόνομων πλοίων επιφάνειας

Βελτιστοποιημένη μέθοδος απόδοσης των αυτόνομων πλοίων επιφάνειας

34
Βελτιστοποιημένη μέθοδος απόδοσης των αυτόνομων πλοίων επιφάνειας

Η ικανότητα των αυτόνομων πλοίων επιφάνειας (MASS) να ακολουθούν προκαθορισμένες πορείες θαλάσσης χωρίς απόκλιση, να λαμβάνουν υπόψη το βάθος νερού, τα εμπόδια και την ευελιξία του πλοίου είναι απαραίτητη. Σε διαφορετική περίπτωση ελλοχεύουν σοβαροί κίνδυνοι όπως σύγκρουση, πρόσκρουση ή προσάραξη. Στο πλαίσιο βελτιστοποίησης των MASS ο αναπληρωτής καθηγητής Daejeong Kim και η ομάδα του από το National Korean Maritime & Ocean University ανέπτυξαν μια νέα μέθοδο που υπερβαίνει τα μέχρι τώρα απλοποιημένα μαθηματικά μοντέλα.

Η νέα μέθοδος συνδυάζει έναν κώδικα υπολογιστικής ρευστοδυναμικής (Computational Fluid Dynamics – CFD) και το σύστημα «μονοπατιών οπτικής επαφής» (LOS – line of sight). O κώδικας CFD χρησιμοποιεί την μέθοδο RANS λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις ιδιότητες του ρευστού όσο και τις διακυμάνσεις της επιφάνειας. Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στο πλοίο να ανταποκρίνεται καλύτερα στην προκαθορισμένη πορεία που είναι να ακολουθήσει. Παράλληλα, το σύστημα LOS ενσωματώνεται για να παρέχει ακριβείς πληροφορίες σχετικά με τις συντεταγμένες των εμποδίων σε τρεις διαστάσεις.

Οι προσομοιώσεις έδειξαν ότι το πλοίο εμφάνισε αποκλίσεις από την προκαθορισμένη πορεία σε αντίξοες καιρικές συνθήκες. Η αύξηση της ισχύος πρόωσης κατά τη διάρκεια των προσομοιώσεων μείωσε σημαντικά τον βαθμό απόκλισης από την πορεία χωρίς να είναι ξεκάθαρος ο λόγος.

Παρόλα αυτά η ανάπτυξη της μεθόδου αυτής συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της ασφάλειας και της αποδοτικότητας των πλοίων MASS.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.