Η Διώρυγα του Παναμά, πονοκέφαλος και για τα MR tankers

Η Διώρυγα του Παναμά, πονοκέφαλος και για τα MR tankers

156
Η Διώρυγα του Παναμά, πονοκέφαλος και για τα MR tankers

Παρά την περιορισμένη ζήτηση για ντίζελ τους τελευταίους μήνες, πρόσφατα καταγράφηκε άνοδος της ζήτησης με επίκεντρο την Ευρώπη. Ωστόσο, παρότι η κάλυψη της εν λόγω ζήτησης δεν θα προκαλούσε προβληματισμό, η επίδραση της συμφόρησης στη Διώρυγα του Παναμά στα MR tankers επηρεάζει από ακόμα μία πλευρά την αγορά δεξαμενόπλοιων.

Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, τα MR tankers έχουν χάσει μέρος της ευελιξίας τους, καθώς αδυνατούν να αλλάξουν άμεσα θέση, μεταξύ Ατλαντικού και Ειρηνικού Ωκεανού. Συνεπώς, στα routes που διασχίζουν τον Ατλαντικό έχει λάβει χώρα σημαντική άνοδος των ναύλων.

Την ίδια ώρα, δεδομένα της Intermodal καταδεικνύουν σημαντική άνοδο των αξιών των MR tankers ηλικίας 10 ετών. Επί του παρόντος, οι αξίες ανέρχονται σε περίπου 33% υψηλότερα επίπεδα έναντι της μέσης τιμής του 2022 και σε περίπου 72% υψηλότερα επίπεδα έναντι της μέσης τιμής του 2021. Αντίστοιχες τάσεις καταγράφονται και σε άλλες ηλικιακές ομάδες, όπως εκείνη των 15 ετών.

Παράλληλα, υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που προκαλούν αισιοδοξία για το βραχυπρόθεσμο μέλλον της αγοράς των MR tankers. Σε αυτούς συγκαταλέγονται η πολιτική που χαράσσει η Κίνα στις εισαγωγές μαζούτ και οι τάσεις που καταγράφονται στους ναύλους λόγω των διαταραχών στα routes των δεξαμενόπλοιων.

Πέραν αυτού, οι εκτιμήσεις διαφαίνονται αισιόδοξες σε ευρύτερο πλαίσιο τα ερχόμενα έτη, σύμφωνα με την Intermodal, καθώς οι προκλήσεις για τη Διώρυγα του Παναμά διαφαίνονται επίμονες, το orderbook των MR περιορισμένο και η δυνατότητα τοποθέτησης νέων παραγγελιών εξίσου περιορισμένη.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.