
Σε παραγγελία για τη ναυπήγηση ενός πλοίου -με δικαίωμα προαίρεσης για ακόμα ένα- προχώρησε η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Dorian LPG. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δεδομένων της ναυλομεσιτικής Allied, η εταιρεία τοποθέτησε παραγγελία στο νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Hanwha Ocean (πρώην DSME) για την κατασκευή ενός πλοίου μεταφοράς αμμωνίας το οποίο θα διαθέτει μεταφορική ικανότητα 93.000 κ.μ.
Το κόστος ναυπήγησης του πλοίου ανέρχεται σε $125 εκατ. ενώ η παράδοσή του εκτιμάται να λάβει χώρα το 2026. Σημειώνεται ότι το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με μηχανή διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και αμμωνίας, βάσει της Allied.
Η εν λόγω παραγγελία δεν είναι η πρώτη ελληνικής υπογραφής για την κατασκευή ammonia carriers κατανάλωσης και αμμωνίας. Στα μέσα Νοεμβρίου, η Naftomar προχώρησε στην παραγγελία τεσσάρων πλοίων παρόμοιων προδιαγραφών στο ίδιο ναυπηγείο.
Παραγγελία της Naftomar για τα μεγαλύτερα στον κόσμο πλοία μεταφοράς αμμωνίας
Εκτός αυτού, οι εξελίξεις στο μέτωπο των καυσίμων και δη της αμμωνίας τρέχουν με γοργούς ρυθμούς.
Άλλωστε, πάλι στα μέσα Νοεμβρίου, η Wärtsilä λάνσαρε τον πρώτο παγκοσμίως τετράχρονο κινητήρα κατανάλωσης αμμωνίας. Οι τετράχρονοι κινητήρες θεωρούνται το επόμενο βήμα για τη ναυτιλία, ειδικά όσον αφορά την αξιοποίηση της αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς.
H Wärtsilä λανσάρει τον πρώτο παγκοσμίως τετράχρονο κινητήρα κατανάλωσης αμμωνία
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ