«Αντίο» των δεξαμενόπλοιων στη Διώρυγα του Παναμά;

«Αντίο» των δεξαμενόπλοιων στη Διώρυγα του Παναμά;

4940
«Αντίο» των δεξαμενόπλοιων στη Διώρυγα του Παναμά;

Τη χειρότερη ξηρασία των τελευταίων δεκαετιών αντιμετωπίζει η Διώρυγα του Παναμά, με την αντίστοιχη Αρχή να προβαίνει σε διαδοχικές μειώσεις των επιτρεπόμενων ημερήσιων διελεύσεων πλοίων από τη σημαντική αυτή αρτηρία του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.

Ειδικότερα, σε πρόσφατη ανάλυση των Poten & Partners, υπογραμμίζεται ότι οι ημερήσιες διελεύσεις από τη Διώρυγα του Παναμά μειώθηκαν στις 32 στα τέλη Ιουλίου, ενώ θα μειωθούν στις 22 τον Δεκέμβριο (επί του παρόντος είναι 24), στις 20 τον Ιανουάριο του 2024 και στις 18 τον Φεβρουάριο του 2024.

Στο πλαίσιο αυτό, οι ημερήσιες επιτρεπόμενες διελεύσεις από τις δεξαμενές ανύψωσης μεγέθους Neopanamax θα μειωθούν στις οκτώ και συνεπώς θα τις εκμεταλλεύονται κυρίως containerships και ενίοτε gas carriers. Τις συγκεκριμένες δεξαμενές δύνανται να χρησιμοποιήσουν τα Suezmaxes και τα Aframaxes, τα οποία όμως, σε αντίθεση με τα containerships, δεν θα είναι σε θέση να προγραμματίσουν με ακρίβεια τη διέλευσή τους από τη διώρυγα. Πέραν αυτού, δεν έχουν τη δυνατότητα να ανταγωνιστούν τα VLGCs για μια θέση στη Διώρυγα του Παναμά.

Ενδεικτικά, η έκθεση των Poten & Partners αναφέρει ότι πρόσφατα δημοπρατήθηκε διέλευση από τη Διώρυγα του Παναμά έναντι $2,85 εκατ. Τη δημοπρασία «κέρδισε» ένα VLGC.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.