
Η αγορά των drones όχι μόνο αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, αλλά ειδικά στον τομέα της μεταφοράς φορτίων, παρουσιάζεται ως βέλτιστη εναλλακτική αφού «σήμερα, εργασίες με ελικόπτερα και γερανούς δεν γίνονται αποδοτικά σε πολλούς τομείς των μεταφορών», όπως αναφέρει σε συνέντευξή του ο Τόμας Μάρκερτ (Thomas Markert), head of operations της πρώτης επιχειρησιακής εταιρείας μεταφοράς φορτίων με Μη Επανδρωμένα Αεροχήματα (σ.σ cargo drone operation) στην Ευρώπη, της FlyingBasket.
«Είμαστε μια εταιρεία που αναπτύσσει, κατασκευάζει και διαθέτει drones μεταφοράς φορτίων, με δυνατότητα μεταφοράς της τάξης των 100 κιλών. Το δικό μας μοντέλο έχει μια σημαντική δυνατότητα μεταφοράς φορτίου που φτάνει αυτά τα κιλά, φορτίο που είναι σημαντικά μεγαλύτερο από κάθε άλλο drone στην αγορά, καθώς αυτά τα drones συνήθως μεταφέρουν από πέντε μέχρι και είκοσι κιλά. Την ίδια ώρα, μπορούμε να λειτουργήσουμε τα drones μας σε αστικά περιβάλλοντα», εξήγησε ο κ. Μάρκερτ, περιγράφοντας πώς μια μικρομεσαία εταιρεία πέρυσι απέδειξε τη δυνατότητα χρήσης drone για τέτοια φορτία εντός πόλης σε μεταφορά που έκανε στο Τορίνο της Ιταλίας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα Μη Επανδρωμένα Αεροχήματα, στη σημερινή εποχή είναι σημαντικά για την οικονομία επειδή «προσφέρουν πολλές νέες υπηρεσίες που σήμερα εκτελούνται από γερανούς ή ελικόπτερα, υπηρεσίες που μπορούν να γίνουν πιο αποδοτικές και με λιγότερη μόλυνση με ένα drone», στην ειδική κατηγορία μεταφοράς μεσαίων φορτίων.
Οι ευκαιρίες για την Ελλάδα
Μια χώρα με πολλές απομακρυσμένες περιοχές στα ορεινά και στα νησιά, λειτουργίες μεγάλων drones θα αποτελέσουν στο μέλλον εναλλακτικές μορφές μεταφοράς προϊόντων. «Αυτού του τύπου οι χρήσεις, το να παραδοθούν -για παράδειγμα- μικρά φορτία της τάξης των 50 κιλών, δεν είναι εύκολο να γίνουν με τα σημερινά μέσα μεταφοράς και είναι καλές χρήσεις για τα dronesm τόνισε ο κ. Μάρκετ.
Τέλος επεσήμανε πως η Ευρώπη βρίσκεται με βεβαιότητα «στην αιχμή της ανάπτυξης αυτού του τύπου των drones» και πως η Ελλάδα μπορεί να συμμετέχει στον κλάδο με δικές της προσπάθειες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ