
Η «συσσώρευση» containerships στις ακτές της Νότιας Καλιφόρνια, η οποία κατά την περίοδο της πανδημίας βρέθηκε στην καρδιά της μεγάλης συμφόρησης, έχει μειωθεί σημαντικά.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από 109 που ανέμεναν να ξεφορτώσουν στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς τον Ιανουάριο, την περασμένη εβδομάδα ο αριθμός αυτός υποχώρησε στα τέσσερα, σύμφωνα με το Marine Exchange of Southern California. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal, το οποίο επικαλείται εμπειρογνώμονες του θέματος, λιγότερα από το συνηθισμένο πλοία κατευθύνονται στο κύριο λιμενικό συγκρότημα των ΗΠΑ για εισαγωγές από την Ασία και ως εκ τούτου ο όγκος φορτίων στις εν λόγω γραμμές έχει μειωθεί.
Από την άλλη, σημαντικές καθυστερήσεις εντοπίζονται σε άλλα λιμάνια των ΗΠΑ και στις χερσαίες μεταφορές της χώρας. Ωστόσο, η αισθητή βελτίωση της εικόνας στην Καλιφόρνια στέλνει αισιόδοξα μηνύματα σε εμπόρους και βιομηχανίες.
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί κυρίως απόρροια του γεγονότος ότι οι εισαγωγές με προορισμό τα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς μειώνονται και ένα μεγάλο μέρος των εμπορευματοκιβωτίων κατευθύνεται στις ανατολικές ακτές και στις ακτές του US Gulf.
Τα λιμάνια Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς αθροιστικά τον Σεπτέμβριο διαχειρίστηκαν 686.133 εισαγόμενα TEUs, σημειώνοντας πτώση 18% έναντι του Σεπτεμβρίου του 2021. Μάλιστα είναι ο μικρότερος αριθμός από τον Ιούνιο του 2020.
Η αποσυμφόρηση των τακτικών γραμμών ασκεί πιέσεις στους ναύλους των containerships, καθώς απελευθερώνεται χωρητικότητα. Σύμφωνα με την Alphaliner, οι ναύλοι στο route Σαγκάη-Καλιφόρνια υποχώρησαν κατά 67%. Από την άλλη, η μείωση της συμφόρησης δίνει ανάσα στις μεταφορές εμπορευμάτων, αυξάνοντας την προσφορά και συμβάλλοντας ώστε να μετριαστεί ο πληθωρισμός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ