
Η «συσσώρευση» containerships στις ακτές της Νότιας Καλιφόρνια, η οποία κατά την περίοδο της πανδημίας βρέθηκε στην καρδιά της μεγάλης συμφόρησης, έχει μειωθεί σημαντικά.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από 109 που ανέμεναν να ξεφορτώσουν στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς τον Ιανουάριο, την περασμένη εβδομάδα ο αριθμός αυτός υποχώρησε στα τέσσερα, σύμφωνα με το Marine Exchange of Southern California. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal, το οποίο επικαλείται εμπειρογνώμονες του θέματος, λιγότερα από το συνηθισμένο πλοία κατευθύνονται στο κύριο λιμενικό συγκρότημα των ΗΠΑ για εισαγωγές από την Ασία και ως εκ τούτου ο όγκος φορτίων στις εν λόγω γραμμές έχει μειωθεί.
Από την άλλη, σημαντικές καθυστερήσεις εντοπίζονται σε άλλα λιμάνια των ΗΠΑ και στις χερσαίες μεταφορές της χώρας. Ωστόσο, η αισθητή βελτίωση της εικόνας στην Καλιφόρνια στέλνει αισιόδοξα μηνύματα σε εμπόρους και βιομηχανίες.
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί κυρίως απόρροια του γεγονότος ότι οι εισαγωγές με προορισμό τα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς μειώνονται και ένα μεγάλο μέρος των εμπορευματοκιβωτίων κατευθύνεται στις ανατολικές ακτές και στις ακτές του US Gulf.
Τα λιμάνια Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς αθροιστικά τον Σεπτέμβριο διαχειρίστηκαν 686.133 εισαγόμενα TEUs, σημειώνοντας πτώση 18% έναντι του Σεπτεμβρίου του 2021. Μάλιστα είναι ο μικρότερος αριθμός από τον Ιούνιο του 2020.
Η αποσυμφόρηση των τακτικών γραμμών ασκεί πιέσεις στους ναύλους των containerships, καθώς απελευθερώνεται χωρητικότητα. Σύμφωνα με την Alphaliner, οι ναύλοι στο route Σαγκάη-Καλιφόρνια υποχώρησαν κατά 67%. Από την άλλη, η μείωση της συμφόρησης δίνει ανάσα στις μεταφορές εμπορευμάτων, αυξάνοντας την προσφορά και συμβάλλοντας ώστε να μετριαστεί ο πληθωρισμός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ