
Η αγορά των containerships έχει διανύσει ένα έτος σημαντικών μεταβολών, με τους ναύλους πλέον να έχουν μειωθεί σημαντικά σε σύγκριση με τα ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα που σημείωναν στις αρχές του έτους. Μάλιστα, εκτιμάται ότι η διόρθωση που καταγράφεται δεν έχει κορυφωθεί και ότι τα επόμενα έτη θα δημιουργήσουν περαιτέρω πίεση για την αγορά λόγω της αύξησης του στόλου.
Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Maersk διανύει το ισχυρότερο έτος της ιστορίας του από άποψη κερδοφορίας και συνάμα το πιο αδύναμο έτος του όσον αφορά την απόδοσή του στις χρηματιστηριακές αγορές.
Τα κέρδη της Maersk βρίσκονται σε εκρηκτική άνοδο λόγω της αύξησης των ναύλων, απόρροια μεταξύ άλλων της περιορισμένης μεταφορικής ικανότητας που εντάθηκε από τη συμφόρηση και τις προκλήσεις που δημιούργησαν τα μέτρα ενάντια στην Covid-19. Τα κέρδη της εταιρείας εκτιμάται πως θα διαμορφωθούν στα επίπεδα ρεκόρ των $29,3 δισ.
Ωστόσο, αναλυτές εκτιμούν ότι το 2023 δεν θα είναι εξίσου θετικό για τις διαχειρίστριες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις τακτικές γραμμές. Τα κέρδη της Maersk εκτιμάται ότι θα καταγράψουν πτώση 70% και θα διαμορφωθούν στα $7,97 δισ.
Οι αρνητικοί οιωνοί για την αγορά των containerships αντανακλώνται και στην αξία της μετοχής της, η οποία έχει σημειώσει πτώση 38% εντός του έτους. Εφόσον αυτή η τάση επιμείνει, η μετοχή της θα καταγράψει τη μεγαλύτερη πτώση της για περισσότερο από μία δεκαετία.
Φωτό: Τawatchai07/ Freepik
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ