
Η αγορά των containerships έχει διανύσει ένα έτος σημαντικών μεταβολών, με τους ναύλους πλέον να έχουν μειωθεί σημαντικά σε σύγκριση με τα ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα που σημείωναν στις αρχές του έτους. Μάλιστα, εκτιμάται ότι η διόρθωση που καταγράφεται δεν έχει κορυφωθεί και ότι τα επόμενα έτη θα δημιουργήσουν περαιτέρω πίεση για την αγορά λόγω της αύξησης του στόλου.
Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Maersk διανύει το ισχυρότερο έτος της ιστορίας του από άποψη κερδοφορίας και συνάμα το πιο αδύναμο έτος του όσον αφορά την απόδοσή του στις χρηματιστηριακές αγορές.
Τα κέρδη της Maersk βρίσκονται σε εκρηκτική άνοδο λόγω της αύξησης των ναύλων, απόρροια μεταξύ άλλων της περιορισμένης μεταφορικής ικανότητας που εντάθηκε από τη συμφόρηση και τις προκλήσεις που δημιούργησαν τα μέτρα ενάντια στην Covid-19. Τα κέρδη της εταιρείας εκτιμάται πως θα διαμορφωθούν στα επίπεδα ρεκόρ των $29,3 δισ.
Ωστόσο, αναλυτές εκτιμούν ότι το 2023 δεν θα είναι εξίσου θετικό για τις διαχειρίστριες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις τακτικές γραμμές. Τα κέρδη της Maersk εκτιμάται ότι θα καταγράψουν πτώση 70% και θα διαμορφωθούν στα $7,97 δισ.
Οι αρνητικοί οιωνοί για την αγορά των containerships αντανακλώνται και στην αξία της μετοχής της, η οποία έχει σημειώσει πτώση 38% εντός του έτους. Εφόσον αυτή η τάση επιμείνει, η μετοχή της θα καταγράψει τη μεγαλύτερη πτώση της για περισσότερο από μία δεκαετία.
Φωτό: Τawatchai07/ Freepik
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ