
Η αγορά των containerships έχει διανύσει ένα έτος σημαντικών μεταβολών, με τους ναύλους πλέον να έχουν μειωθεί σημαντικά σε σύγκριση με τα ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα που σημείωναν στις αρχές του έτους. Μάλιστα, εκτιμάται ότι η διόρθωση που καταγράφεται δεν έχει κορυφωθεί και ότι τα επόμενα έτη θα δημιουργήσουν περαιτέρω πίεση για την αγορά λόγω της αύξησης του στόλου.
Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Maersk διανύει το ισχυρότερο έτος της ιστορίας του από άποψη κερδοφορίας και συνάμα το πιο αδύναμο έτος του όσον αφορά την απόδοσή του στις χρηματιστηριακές αγορές.
Τα κέρδη της Maersk βρίσκονται σε εκρηκτική άνοδο λόγω της αύξησης των ναύλων, απόρροια μεταξύ άλλων της περιορισμένης μεταφορικής ικανότητας που εντάθηκε από τη συμφόρηση και τις προκλήσεις που δημιούργησαν τα μέτρα ενάντια στην Covid-19. Τα κέρδη της εταιρείας εκτιμάται πως θα διαμορφωθούν στα επίπεδα ρεκόρ των $29,3 δισ.
Ωστόσο, αναλυτές εκτιμούν ότι το 2023 δεν θα είναι εξίσου θετικό για τις διαχειρίστριες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις τακτικές γραμμές. Τα κέρδη της Maersk εκτιμάται ότι θα καταγράψουν πτώση 70% και θα διαμορφωθούν στα $7,97 δισ.
Οι αρνητικοί οιωνοί για την αγορά των containerships αντανακλώνται και στην αξία της μετοχής της, η οποία έχει σημειώσει πτώση 38% εντός του έτους. Εφόσον αυτή η τάση επιμείνει, η μετοχή της θα καταγράψει τη μεγαλύτερη πτώση της για περισσότερο από μία δεκαετία.
Φωτό: Τawatchai07/ Freepik
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ